peter47 napisał(a):
Lokomotyw serii 210 było 11 210.01 1908 Flordsdorf 210.02-06 1910 Floridsdorf 210.07-11 1910 Lieben 1Bm.M-F Więcej na ten temat jest w Die lokomotive zeszyt 9 z roku 1919. Pozdrawiam Piotrek.
Dariusz napisał(a):
To w takim razie dlaczego na PKP 210 nosila oznaczenie Pn11 a 310 Pn12 ???
Zdjecie raczej na pewno przedstawia Pn11 bo juz bylo robione po I wojnie swiatowej.
Zdjecie raczej na pewno przedstawia Pn11 bo juz bylo robione po I wojnie swiatowej.
Spór dotyczy konkretnego zdjęcia rzekomej 210-tki ( jak uparcie twierdzi Tomek) z przebudowanym walczakiem i dymnicą ze względu na zastosowanie przegrzewacza pary Schmidta, a to nastąpiło w1911 roku i jest czytelnym dowodem konstrukcji 310/Pn12 - dla mnie.
Dla Tomka układ rozrządu pary wskazuje jednoznacznie, że to 210/Pn11.
Mogła to być równie dobrze jakaś przejściówka, nie upieram się za wszelką cenę.
Aczkolwiek stoję przy swoim
Przydał by się jakiś autorytarny arbitraż na miarę II RP
Tomek, nie zaczynaj z innej beczki