• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Lemaco KkStB 310/Pn12 PKP

OP
OP
Mirek555k

Mirek555k

Znany użytkownik
PGMK
Reakcje
6 1 4
#61
tomek 05 napisał(a):
To mało wiesz. W 1911 roku rozpoczęto wyposażanie kolejnych maszyn 210 w przegrzewacz pary systemu Schmidta, o małej powierzchni ogrzewalnej. Spowodowało to konieczność skrócenia kotła i wydłużenia dymnicy, co przy stożkowatym kształcie walczaka, jaki posiadały te maszyny, jeszcze bardziej popsuło ich sylwetkę. :D
Szukaj dalej albo się poddaj. :D Sam tego chciałeś.
Słusznie i naukowo, w 1911 roku erze 210-tek nastał koniec.
J jak mi pokażesz 210-tkę z krótki kotłem to wlazę pod stół, odszczekam i będę Cię wychwalał pod niebiosa.
Sam tego chciałeś :D
 

Załączniki

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#62
Mirek555k napisał(a):
... to wlazę pod stół, odszczekam i będę Cię wychwalał pod niebiosa.
... śledzę wątek ale od tej pory będę jeszcze częściej !
Jak do tej pory znam tylko jednego Forumowicza który potrafił w razie przegranej w potyczce na Forumixach "zaszczekać".
I to z honorem.

Kto wie kto ?
Dla ułatwienia - nie bywa na forach od dawna...
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.132 277 41
#63
Kto wygra ten spór jest najmniej ważne ... :)

Czyli kto ?! go prze-gra ... kto będzie muisał zaskmleć na forum ... :)

Przepraszam ale mam prawo do negatywnych emocji ... tak jak pogański motłoch rzymski je miał.Wszak żyjemy w U.E....

Drzyjcie ! Z siebie pasy wiedzy ! :devil:

...Fo...rum ..pa ..trzy ... :!:

Ktoś musi okazać się głupcem ... :twisted:

Jatka ! .... ciśnienie 15.99 atm ... :twisted:


Mirek555k napisał(a):
... to wlazę pod stół, odszczekam i będę Cię wychwalał pod niebiosa.
... wariata z krakowskiego Kurdwanowa ?! ... no może lepiej jego niż przekaziory medialne Wojtyłłę ... :LOL:

Stop Polityce na forum Martel !
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.132 277 41
#65
martinezo napisał(a):
Byłoby git gdyby "na koniec" poza wynikiem meczu pojawiała się konkluzja - 210 powinna wyglądać TAK - nie tak ;)
To byłoby zbyt oczywiste ...
Musi pozostać obszar nieporozumienia i poczucia krzywdy przez pokonanego, trwały uraz ... :D
Diabeł czuwa , diabeł zadba ...
Psychuszka 2
 

eSeL

Znany użytkownik
Reakcje
65 0 0
#69
A ja się zaczynam zastanawiac czy nie znaleźć w fotoszo... - to jest w archiwum oczywiście - stosownych zdjęć tych czajniczków i zaoferować w odpowiedniej cenie, niby pokątnie etc... :D Najlepiej było by "znaleźć" i takie i takie i skasować 2 razy... Hmmm
:idea:
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#70
:!: Stach to ma Czajnik nie od parady :!:
To by dopiero się zmalowało piekiełko :twisted:
Tylko koniecznie inkoguto Stachu.
Coby Interlokutorzy w sporze się nie zgadali i nie zbombardowali Jaskini Podstępu :D
 

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#71
Zdjęcie jest Mirku.Właśnie to jest ta 210 z przegrzewaczem tzn. że ma krótki kocioł.Widać jak wół nawet na tym kawałeczku.Ale my nie o kotle tylko o serii.Pokaż 310 z takimi skrzyniami suwakowymi :D
Nawet na Twoich obrazkach widać (chodź bardzo proste) że 210 ma inne skrzynie suwakowe niż 310.Brakuje Ci obrazka 210 z krótkim kotłem.Na zdjęciu jest właśnie taka 210
 

Załączniki

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#72
Nie to żebym się wtrancał...
Ale jak dla mnie to kocioł się kończy właśnie na wysokości tejże...

Oczywiście mogę się mylić - na podstawie tej fotografii nie jestem w stanie "dać se łepetynę..." że jest ona 5cm w przód czy w tył...
Tyłek Majstra przeszkadza...

PS.
Dla wprowadzenia większej grozy w wątku, sporny wycinek fotki bym zmniejszył do rozmiaru 50cmx50cm w realu - najlepiej wycinek z kotłem bez zbędnych dodatkowych elementów (zawiasy, uchwyty itp...) z 66% nieba. Kolor byłby kryterium.
:twisted:
Albo same twarze Załogi...
 

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#73
martinezo napisał(a):
Nie to żebym się wtrancał...
Ale jak dla mnie to kocioł się kończy właśnie na wysokości tejże...

Oczywiście mogę się mylić - na podstawie tej fotografii nie jestem w stanie "dać se łepetynę..." że jest ona 5cm w przód czy w tył...
Tyłek Majstra przeszkadza...
Dobra fotografia bo widać co trzeba.W przypadku kotłów z przegrzewaczem dymnica jest/była 600mm dłuższa.Widać bardzo wyraźnie że ta odległość pomiędzy końcem otuliny kotła a kominem jest spora.W przypadku kotłów bez przegrzewacza otulina kończyła się zaraz przed kominem.

martinezo napisał(a):
PS.
Dla wprowadzenia większej grozy w wątku, sporny wycinek fotki bym zmniejszył do rozmiaru 50cmx50cm w realu - najlepiej wycinek z kotłem bez zbędnych dodatkowych elementów (zawiasy, uchwyty itp...) z 66% nieba. Kolor byłby kryterium.
:twisted:
Albo same twarze Załogi...
Taką fotkę zapodał FENIX i większej nie ma.Dyskusja się zaczęła od tej fotki.Majster nie przeszkadza.Widać rozrząd doskonale.Taki był tylko w serii 210.Charakterystyczny jest układ rozrząd/silnik tzn. nie są w osi.Skrzynie suwakowe są przesunięte do wewnątrz przez co i układ pomostów jest inny niż w 310.Jedynym czego się nie da ustalić z tego zdjęcia czy jest to 210 czy Pn11.Na zdjęciu poniżej model MMK Pn11 dla porównania.Kocioł długi bez przegrzewacza pary.
Seria 310 była też wyposażana w kotły Brotana oraz inne większe tendry 27D11 ale to inna bajka.
 

Załączniki

OP
OP
Mirek555k

Mirek555k

Znany użytkownik
PGMK
Reakcje
6 1 4
#76
tomek 05 napisał(a):
martinezo napisał(a):
Nie to żebym się wtrancał...
Ale jak dla mnie to kocioł się kończy właśnie na wysokości tejże...

Oczywiście mogę się mylić - na podstawie tej fotografii nie jestem w stanie "dać se łepetynę..." że jest ona 5cm w przód czy w tył...
Tyłek Majstra przeszkadza...
Dobra fotografia bo widać co trzeba.W przypadku kotłów z przegrzewaczem dymnica jest/była 600mm dłuższa.Widać bardzo wyraźnie że ta odległość pomiędzy końcem otuliny kotła a kominem jest spora.W przypadku kotłów bez przegrzewacza otulina kończyła się zaraz przed kominem
...co świadczy o tym, że to 310-tka :D Gdzieś wyczytałeś, że w 1911 roku zaczęto modernizować 210-tkę i montowano do niej przegrzewacz Szmidta i nie tylko, bo tak ktoś napisał ;) 210-tek powstało 10 egzemplarzy, ostatni w 1910 roku, a modernizacja tej konstrukcji polegająca głównie na w/w przegrzewaczach pary, ale i układzie parorozdzielczym,
kotle Brotana od 1915 roku, itd. Spowodowała zmianę numeru serii na 310 w 1911 roku.

martinezo napisał(a):
PS.
Dla wprowadzenia większej grozy w wątku, sporny wycinek fotki bym zmniejszył do rozmiaru 50cmx50cm w realu - najlepiej wycinek z kotłem bez zbędnych dodatkowych elementów (zawiasy, uchwyty itp...) z 66% nieba. Kolor byłby kryterium.
:twisted:
Albo same twarze Załogi...
tomek05: "Taką fotkę zapodał FENIX i większej nie ma.Dyskusja się zaczęła od tej fotki.Majster nie przeszkadza.Widać rozrząd doskonale.Taki był tylko w serii 210.Charakterystyczny jest układ rozrząd/silnik tzn. nie są w osi.Skrzynie suwakowe są przesunięte do wewnątrz przez co i układ pomostów jest inny niż w 310.Jedynym czego się nie da ustalić z tego zdjęcia czy jest to 210 czy Pn11.Na zdjęciu poniżej model MMK Pn11 dla porównania.Kocioł długi bez przegrzewacza pary.
Seria 310 była też wyposażana w kotły Brotana oraz inne większe tendry 27D11 ale to inna bajka.[/quote]"

Uczepiłeś się tego pomostu i skrzynki suwakowej jak rzep ogona. Różne były konstrukcje tak jak pisałem, co fabryka i rocznik to inna. A tą może ci trzej na zdjęciu sami wyklepali, tęgie chłopy :D
 

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#77
Mirek555k napisał(a):
..co świadczy o tym, że to 310-tka :D
"
Bzdura :D

Mirek555k napisał(a):
Uczepiłeś się tego pomostu i skrzynki suwakowej jak rzep ogona. Różne były konstrukcje tak jak pisałem, co fabryka i rocznik to inna. A tą może ci trzej na zdjęciu sami wyklepali, tęgie chłopy :D
Nic się nie uczepiłem tylko takie fakty.To nie niemieckie tylko austriackie parowozy i nie co fabryka to inne.Mam trochę materiałów z austriackich źródeł o tych parowozach i nie zauważyłem aby seria 310 miała silniki od 210.
Może Ty pokaż zdjęcie 310 z silnikami 210 i te różne wersje w tejże.
Tym czasem kolejne zdjęcie (fragment) z 1911 roku 210.02 :D


Teoria o wyklepaniu może być słuszna :D .Ten gruby ma chyba orzełka na czapce :Da na PKP to nie takie rzeczy ze szwagrem po pijaku wymyślali :D
 

Załączniki

D

Dariusz

Gość
#78
Mirek555k napisał(a):
210-tek powstało 10 egzemplarzy, ostatni w 1910 roku, a modernizacja tej konstrukcji polegająca głównie na w/w przegrzewaczach pary, ale i układzie parorozdzielczym,
kotle Brotana od 1915 roku, itd. Spowodowała zmianę numeru serii na 310 w 1911 roku.
To w takim razie dlaczego na PKP 210 nosila oznaczenie Pn11 a 310 Pn12 ???
Zdjecie raczej na pewno przedstawia Pn11 bo juz bylo robione po I wojnie swiatowej.
 

Załączniki

Reakcje
18 0 0
#79
Lokomotyw serii 210 było 11 210.01 1908 Flordsdorf 210.02-06 1910 Floridsdorf 210.07-11 1910 Lieben 1Bm.M-F Więcej na ten temat jest w Die lokomotive zeszyt 9 z roku 1919. Pozdrawiam Piotrek.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 19

Podobne wątki