Nie widziałem dokumentów tej lokomotywy, ale pamiętam, że wcześniej to jest w latach 1984-86 kilka razy ją widziałem i miała kolor czerwony ale jaśniejszy, według mnie w drugiej połowie lat 80 była po prostu wysłana do kolejnej naprawy rewizyjnej do fabryki w Rumunii jak wiele innych Lxd2 w tym czasie, gdzie otrzymała typowe fabryczne malowanie wiśniowe. W wydanych dotychczas publikacjach i w internecie jest wiele zdjęć wykonanych w pierwszej połowie lat 90 przedstawiających Lxd2 w fabrycznym wiśniowym malowaniu i raczej niemożliwe jest, aby wszystkie miały to malowanie od nowości. Będąc w Karczmiskach w czerwcu 1992 roku widziałem tam Lxd2-286 w fabrycznym wiśniowym malowaniu, lok ten zbudowany był w 1970 roku i na pewno nie było to jego oryginalne malowanie od nowości. W załączniku jego zdjęcie wykonane przeze mnie 13.06.1992 roku.
Przypuszczam, że w Rumunii mniej więcej do połowy lat 80 malowali Lxd2 na niebiesko, a potem na wiśniowo i stąd było później tyle lokomotyw w malowaniu fabrycznym.