• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny L45H Bemo (informacja z AMC Wrocław)

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.221 3 1
Czy są jakieś szanse na kolejny model z ryflowanymi ścianami kabin?
Ryfle mają sens tylko w przypadku wąskich drzwi na czołach. A takiej wersji formy niestety nie ma. Wypuszczona jakiś czas temu 243 wyglądała przez to bardzo słabo.
W 286 przyczepić można się do pionowych poręczy - na szczęście ich pomalowanie na czarno to kilka wprawnych ruchów markerem.
Nieco więcej roboty będzie z brakującymi piktogramami piasecznic i podnoszenia. Ale to akurat rozumiem - nawet kalkomanie ciężko tam położyć
 

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.559 19 0
Poręcze w tej lokomotywie to pewna zagadka (albo i nie). Z Faura przybyły raczej wszystkie pomalowane w kolorze budy, bo tak zawsze bywało. Zresztą na zdjęciach tej lokomotywy (wykonanych przez niezastąpionego Michała Zajferta) widać, że jeszcze w latach 90-tych były na pionowych poręczach pozostałości farby wiśniowej, a te małe poręcze przy schodkach manewrowego na czołach są całe wiśniowe. Natomiast poręcze poziome są czarne. Prawdopodobnie załoga WMD Karczmiska je tak pomalowała jakiś czas po przybyciu maszyny z naprawy głównej w Rumunii, aby były widoczne. Wszak przez to było bezpieczniej przemieszczać się wokół lokomotywy.
 
Ostatnio edytowane:

Sachsen

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
199 4 1
Informacja ze strony FB sklepu LokoMotyw z Poznania. Nadciąga kolejna edycja Lxd2 - tym razem numer 308 w bardzo oryginalnym malowaniu.

diesellokomotive-faur-l45h-als-lxd2-308-pkp-bemo-1020-982.jpg

Model lokomotywy Lxd2-308 PKP (przydział Piotrkowska KD) firmy Bemo (edycja dla sklepu Schmalspurbedarf), skala H0e.
Cena 1.380,00 zł (w zależności od kursu EUR/PLN) dla wersji analogowej (gniazdo dla dekodera Next18).
Start sprzedaży - początek lutego 2025.
Zapraszamy do składania zamówień wyłącznie mailowo:
lokomotyw.poznan@gmail.com
a w temacie wiadomości prosimy wpisać "Lxd2-308".

Model pierwszy raz w ciemnozielonej kolorystyce (jak typowa "stonka") z pomarańczowym pasem, epoka IV.
Lokomotywa Lxd2-308 była prawdopodobnie pierwszą lub jedną z pierwszych lokomotyw, w której podjęto próbę zastąpienia oryginalnego rumuńskiego silnika Maybach silnikiem pochodzącym z polskich zakładów Wola w Warszawie (licencja Henschel). Wymiana została przeprowadzona w warsztatach lokomotywowni Siedlce. Lokalizacja ta została wybrana, ponieważ panujące tam warunki techniczne były znacznie lepsze, niż w innych lokomotywowniach/warsztatach wąskotorowych. W Siedlcach znajdował się także oddział warszawskich zakładów Wola, która produkowała polskie silniki spalinowe, będące dalszym rozwinięciem licencjonowanych silników firmy Henschel.
Dlaczego malowanie lokomotywy było zielone? Podczas remontu lokomotywy w Siedlcach zdecydowano się na jej pomalowanie zgodnie z polskimi przepisami dotyczącymi malowania pojazdów PKP. Przewidywały one kolor zielony/oliwkowy z pomarańczowym paskiem dla polskich lokomotyw spalinowych. Wyjątkiem przewidzianym w przepisach były lokomotywy Lxd2, gdzie dozwolone było stosowanie czerwonej farby. Warsztaty taboru normalnotorowego w Siedlcach nie posiadały jednak czerwonej farby, a jedynie farbę typową dla lokomotyw normalnotorowych. Dlatego zdecydowano się na ciemnozieloną farbę jak dla lokomotyw serii SM42.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.257 88 0
Dlaczego malowanie lokomotywy było zielone? Podczas remontu lokomotywy w Siedlcach zdecydowano się na jej pomalowanie zgodnie z polskimi przepisami dotyczącymi malowania pojazdów PKP. Przewidywały one kolor zielony/oliwkowy z pomarańczowym paskiem dla polskich lokomotyw spalinowych. Wyjątkiem przewidzianym w przepisach były lokomotywy Lxd2, gdzie dozwolone było stosowanie czerwonej farby. Warsztaty taboru normalnotorowego w Siedlcach nie posiadały jednak czerwonej farby, a jedynie farbę typową dla lokomotyw normalnotorowych. Dlatego zdecydowano się na ciemnozieloną farbę jak dla lokomotyw serii SM42.
W którym roku wykonano ten remont / od kiedy lokomotywa miała takie malowanie?

Zgaduję, że w 1974 rozpoczęła służbę w malowaniu fabrycznym, a w/w zmiana nastąpiła podczas naprawy głównej? Wiemy, kiedy?
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.722 443 99
Mogę tylko dodać, że w 1990r była już czerwona.
A potem znowu zielona. Tutaj, w tym sentymentalnym materiale z roku 2000 mamy jej ostatnie przejazdy po torach Piotrkowskiej KD: Schmalspurbahnen in Polen - Piotrków Trybunalski 2000
...w nieco zmienionym malowaniu. Pasy na czołownicy i gruby pas środkowy.
Niestety nie znalazłem zdjęć, na których ta lokomotywa wyglądała by tak, jak BEMO proponuje ją wykonać w modelu. Zakładam jednak, że są skoro takie malowanie ma wyjść. Kusząca propozycja dla fanów nieistniejącej już niestety Piotrkowskiej KD.
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.722 443 99
A zdjęcie w tle modelu? Przecież właśnie to jest rzeczone malowanie która to fotka została zrobiona w Piotrkowie na stacji.
O patrz... pod latarnią najciemniej :):ROFL: OK. To powiedzmy, że to jedyne jakie teraz znam. Nie znalazłem innych niż to pokazane w tle modelu by móc wykumać z jakiego dokładnie okresu pochodzi, ale z tego co można przeczytać w opisie na stronie "Lokomotyw" to zapewne koniec lat 70-tych lub lata 80-te. Lokomotywa ta na Piotrkowskiej była chyba od 1977 roku.
 
Ostatnio edytowane:

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.559 19 0
Byłem w Opalenicy w 1994r i za halą stała odstawiona Lxd2-308 to zapisałem sobie. Rewizja nie była w pełni czytelna, zanotowałem wtedy 90.1.10. Wówczas nie wiedziałem, że miała wczesniej zieloną malaturę.
To niestety coś Kolega źle zapisał, bo Lxd2-308 cały czas, aż do złomowania, stacjonowała w Piotrkowie Trybunalskim. I w 1990 roku była już jasno zielona z szerokim pomarańczowym pasem. W takich barwach jeździła do końca istnienia piotrkowskiej kolejki. Potwierdzają to chociażby wspomnienia piotrkowskich kolejarzy oraz notka Sygnałów z 1990 roku, gdzie zamieszczono zdjęcie z ostatnich pociągów w ramach PKP, a na nim właśnie Lxd2-308.

No i tu :
http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50296

W Opalenicy stała Lxd2-306.
 
Ostatnio edytowane:

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.714 125 86
Ja bym chciał taką z prawdziwym numerem jeżącą po torze 1000 mm. Mam wózki ale numerów nie znam :)
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.466 7 0
Zapytam jeszcze - czy Lxd2-299 była zwrócona przedziałem silnikowym w stronę Sulejowa?
Lxd2-308 zgodnie ze zdjęciem chyba z roku 1986, które można znaleźć na stronie o kolejce piotrkowskie na FB zwrócona była przedziałem silnikowym w stronę Piotrkowa.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Wąskotorówka 1
Wąskotorówka 15
Z
Wąskotorówka 7
Wąskotorówka 5
Wąskotorówka 2

Podobne wątki