Zastanawiałem się, czy lepiej tutaj, czy stworzyć osobny wątek, ale może lepiej nie śmiecić gdzie indziej, skoro już mamy temat Jednostek.. Staram się zidentyfikować numery boczne jednostek EN57 poniżej nru bocznego 1114 (z ryflowanym pudłem), które w okolicy lat 1995-2005 były eksploatowane na podwarszawskich liniach w pomarańczowej malaturze. Z tego, co udało mi się ustalić, ogromna większość warszawskich EN57 w pomarańczowych barwach to jednak nowsze, gładkie wersje, zaś jedyny ryflowany, którego dotychczas znalazłem to EN57-203, a zatem jeden z tzw. składaków (w tym wypadku numerów bocznych 937, 1053 i 125). Wklejam dwa zdjęcia na dowód. Pytanie do sprawniej poruszających się w temacie Kolegów, czy może były też inne jednostki w tej dokładnej konfiguracji?
Myślę, że na początek dobrze byłoby ustalić jakie nr inwentarzowe EN57 w wymienionym przez Ciebie okresie, znajdowały się na stanie warszawskich i okolicznych MD, czyli generalnie w Centralnej DOKP.
Poniżej zestawienia wg. statystyk poszczególnych DOKP i Zakładów Taboru, jakie zamieszczano w II połowie lat 90-tych i na początku XXI w., w czasopiśmie Świat Kolei. Może te zestawienia będą pomocne w szukaniu. Widać jednak od razu, że w Centralnej DOKP, na dzień 1 stycznia 1997, jednostek o numerach poniżej 1114 było jak na lekarstwo, a dokładnie tylko 3 szt. w MD Tłuszcz (076, 081 i 111) + składaki 203, 204, 206 w MD Warszawa Ochota, tak więc może być tak, że ryflowanych EN57 o takiej malaturze, w okręgu warszawskim, w II połowie lat 90-tych, po prostu nie było, nie licząc 203, przy czym pozostałe pięć nr inwentarzowych jest do sprawdzenia w sieci, czy widnieją gdzieś na historycznych zdjęciach z tego okresu w takich barwach.
Poniżej ilostan ezt EN57 Centralnej DOKP, wg stanu na dzień
1 stycznia 1997 czyli tuż przed reformą administracyjną i zmianą struktur PKP (z dniem 1 lipca 1997 powołano 33 Zakłady Taboru, w miejsce dawnych lokomotywowni, oddziałów zamiejscowych trakcji i wagonowni) z fragmentami odnoszącymi się do miejsca stacjonowania i nr inwentarzowych EN57, wg:
Ilostan taboru trakcyjnego na dzień 1 stycznia 1997 r. w Centralnej DOKP,
Świat Kolei nr 4/1997,
str. 34-35 (z cyklu Statystyka).
A ponieważ Kolega interesuje się okresem do ok. 2005 r., poniżej zestawienie nr inwentarzowych EN57 przekazanych z dniem
1 października 2001 r. do
Zakładów Przewozów Regionalnych (zgodnie z restrukturyzacją PKP odbywającą się w tym okresie, powołano spółkę PKP Przewozy Regionalne), a dokładnie fragmenty tabeli odnoszące się do Zakładów PR w
Warszawie i
Łodzi, z artykułu:
Paweł Terczyńcki,
Pojazdy Trakcyjne w 2001 roku cz.3,
Świat Kolei nr 4/2004,
str. 40 (z cyklu Statystyka).
Jak widać w 2001 z ryflowanych EN57 w Warszawie były, nie licząc składaków, dwie sztuki 775 i 887. Więcej było ich w Łodzi, ale one kręciły się w większości po woj. łódzkim, a nie mazowieckim (reforma administracyjna kraju, czyli utworzenie m.in. 16 województw, weszła w życia 1 stycznia 1999 r.). W okręgu warszawskim było więc niewiele EN57 o nr inwentarzowych poniżej 1114, przez co ułatwia to szukanie w sieci zdjęć, dokumentujących ich malaturę w tamtym okresie służby.