No co? Inna tablica nie typu film tylko elektroniczna. Przez to gabaryt jest większy i nie pasuje do starego. A klawiatura spłata czasem figla i czegoś do odbiornika nie wyśle, stąd brak "a" i tyle.
...tu kolego jesteś w błędzie...
Jakbyś zwrócił większą uwagę, to byś zobaczył pod środkową szybą dodatkowe złącze Hartinga... Jest ono dedykowane właśnie systemowi informacji pasażerskiej ( komunikaty głosowe i na tablicach). Tablice ieśli dobrze pamiętam, chodzą na RS485 i na klawiaturze raz, że siało by błędami i połowa tablic pewnie by niewidziała sygnału a dwa, że spadki napięć po drodze. Z tego co pamiętam w oparciu o stary system ( oparty o magistrale RS) produkcji Macro System lub R&G, architektura wyglada tak, ze w każdej kabinie składu jest konsola połączona równolegle z komputerem / sterownikiem znajdujacym się w danym ezt ( tam gdzie jest aktywna kabina jest sterownik w trybie master, w drugim ezt jest w trybie slave).
Takwięc na jednej z konsol wpisujemy "trasę" a ta komunikuje się ze sterownikiem w trybie master który rozsyła komendy do tablic na ezt z aktywną kabiną oraz ze sterownikiem w trybie slave by ten rozesłał komunikaty do tablic nad którymi sprawuje nadzór.
To tak mniej więcej by było...
Aktualnie.wykorzystuje się magistralę CAN lub ethernet a RS odszedł do lamusa...
Pozdr,...
ps. temat mi znany z doświadczenia - zanim.siadłem za nastawnik grzebałem w tym.
ps do ps. na pierwszej focie brak "A" wynika z "odświerzania" tablic - tablica dostała komendę i aktualizowała wyswietlaną treść...