Bardzo podobne 2-osobowe kanapy, jak w klasie drugiej, ale z białymi zagłówkami. W sumie różnica w komforcie była niewielka, ale nie pamiętam, czy same siedzenia w pierwszej klasie nie były trochę wygodniejsze. Warszawa Grochów, 13.10.1993 r. Nad drzwiami do przedsionka słabo widać "1" oznaczające pierwszą klasę.
Zobacz załącznik 1037349
Zobacz załącznik 1037350
Na 100% w jednostkach EN57, o podwyższonym standardzie, w charakterystycznym czerwono kremowym malowaniu, przedziały, a dokładnie cały wagon klasy pierwszej (rb), posiadały
indywidualne fotele lotnicze, takie same (a w najgorszym razie, bardzo podobne), jak w jednostkach ED72 i w identycznej konfiguracji jak w ED72, czyli podwójne i pojedyncze (z przejściem pośrodku).
W przedziale służbowym (ten sam wagon rb), czy znanym też jako przedział dla podróżnych z większym bagażem, była trochę inna konfiguracja - po obu stronach pojedyncze.
W Katowicach były to jednostki 1714-1721 i 1822-1823.
Były też takie same m.in. warszawskie 1915-1916, które sptykało się w Kielcach., byly jeszcze jednostki 1752-1747, częstochowskie chyba i jeszcze kilka których już niepamiętam, albo o których nie wiem, by się jeszcze pewnie znalazło.
Powyższe zdjęcie, załączone przez Kolegę, przedstawia podwójne siedzenia w klasie drugiej, tych jednostek.