Malowanie z ukośnymi pasami nie było standardem przyjętym dla pociągów dalekobieżnych (wszystkie przyspieszone były raczej dalekobieżne, niż lokalne). Jako jedne z pierwszych w podobny sposób pomalowano EN71 kursujące między Krakowem a Zakopanem na początku lat 90. XX wieku, ale nie miały one 1 klasy. Zdjęcie z Suchej Beskidzkiej, zrobione w marcu 1992 roku już kiedyś na forum pokazywałem, ale przypomnę je tu:
Zobacz załącznik 982886
W tym samym czasie, w różnych miejscach w kraju rozpoczęto próby adaptowania zespołów EN57 i EN71 do ruchu dalekobieżnego, ale zwykle nie były one malowane w ten sposób, z ukośnymi pasami. O ile wiem, jednostki z Podhala przekazano później do Trójmiasta, gdzie pewnie dostosowano je do ruchu dalekobieżnego (choć nie mam szczegółowej wiedzy na ten temat). Nawiasem mówiąc, na zdjęciu z Gdyni widać po lewej stronie inny zespół, mający 1 klasę i pomalowany w inny sposób, stosowany w wielu miejscach dla jednostek przebudowanych do ruchu dalekobieżnego.