• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kult jednostki

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.378 36 7
Na Wybrzeżu może nie, ale gdzie indziej już tak. EN57-1386 + NE57-nn jako pociąg "Kmicic" Częstochowa - W-wa Wsch. na stacji końcowej w 1994 roku
Jasny pas tu chyba był kremowy/białawy - nie kojarzę takich z żółtym pasem?

PS. Oczywiście później pojawiły się EN57 z malowaniem jak ED72 (kolory oryginalne, a potem zmienione czerwony->niebieski)
 
Reakcje
212 87 35
Malowanie z ukośnymi pasami nie było standardem przyjętym dla pociągów dalekobieżnych (wszystkie przyspieszone były raczej dalekobieżne, niż lokalne). Jako jedne z pierwszych w podobny sposób pomalowano EN71 kursujące między Krakowem a Zakopanem na początku lat 90. XX wieku, ale nie miały one 1 klasy. Zdjęcie z Suchej Beskidzkiej, zrobione w marcu 1992 roku już kiedyś na forum pokazywałem, ale przypomnę je tu:

Zobacz załącznik 982886

W tym samym czasie, w różnych miejscach w kraju rozpoczęto próby adaptowania zespołów EN57 i EN71 do ruchu dalekobieżnego, ale zwykle nie były one malowane w ten sposób, z ukośnymi pasami. O ile wiem, jednostki z Podhala przekazano później do Trójmiasta, gdzie pewnie dostosowano je do ruchu dalekobieżnego (choć nie mam szczegółowej wiedzy na ten temat). Nawiasem mówiąc, na zdjęciu z Gdyni widać po lewej stronie inny zespół, mający 1 klasę i pomalowany w inny sposób, stosowany w wielu miejscach dla jednostek przebudowanych do ruchu dalekobieżnego.
W Pomorskiem były tak malowane składy, które jeździły jako Sprinter, z ograniczonymi postojami, inaczej jako przyspieszone, malowanie zaadaptowano pradopodobnie z składów SKM Trójmiasto, które miały niebieskie ukośne pasy w tamtym czasie
 

Załączniki

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.378 36 7
W Pomorskiem były tak malowane składy, które jeździły jako Sprinter, z ograniczonymi postojami, inaczej jako przyspieszone, malowanie zaadaptowano pradopodobnie z składów SKM Trójmiasto, które miały niebieskie ukośne pasy w tamtym czasie
Rodowód był wyjaśniony - składy przyjechały z południa kraju. Malowanie SKM było nieco później.
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Tak, dolny pas był w kolorze kości słoniowej. Tylko czoła były żółte. To malowanie było trochę inne, niż ED72, kremowy pas był szerszy, niż żółty w ED72 i nie było tych skosów na bokach. ED72-003 w Suchej, luty 1994:

Zobacz załącznik 982969
Czyli ten skład w teledysku Kabaretu O.T.T.O. to ED72? Tutaj wideo:
wjeżdża na stację w 0:25 s, w tle widać EN57 z żółtymi drzwiami
nieznany pociąg.jpg
 

ignacy500

Znany użytkownik
Reakcje
688 18 0
Poszukując różnych materiałów natrafiłem na publikację STOWARZYSZENIA INŻYNIERÓW I TECHNIKÓW KOMUNIKACJI RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ, pt. "MIĘDZYZAKŁADOWE KOŁO PRZY WĘŹLE PKP SŁUPSK, MONOGRAFIA na 35-lecie" z 2005r., a w niej, wydaje się, że dość unikatowe zdjęcie:
assaa.JPG
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.612 159 0
Poszukując różnych materiałów natrafiłem na publikację STOWARZYSZENIA INŻYNIERÓW I TECHNIKÓW KOMUNIKACJI RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ, pt. "MIĘDZYZAKŁADOWE KOŁO PRZY WĘŹLE PKP SŁUPSK, MONOGRAFIA na 35-lecie" z 2005r., a w niej, wydaje się, że dość unikatowe zdjęcie:
Przy tej okazji zelektryfikowano linię Mścice - Mielno Koszalińskie. Po to, aby po kilku latach linię uwalić i pozostawić do rozkradzenia. Piękny przykład niegospodarności. Ciekawe, czy ktoś poszedł za to siedzieć...
(analogiczna historia była dla linii Wieliszew - Zegrze, tylko tu po wielu latach znów poszły potężne pieniążki na elektryfikację i odbudowę linii).
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 83
Koleje w Polsce 5

Podobne wątki