Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
A kiedy ta linia była "ponownie otwarta"? Z tego, co wiem, to linia do Nowego Portu była zelektryfikowana systemem 800 V w 1951 roku, a od grudnia 1973 była w systemie 3000 V. Pozostałe odcinki SKM zostały przełączone z 800 V na 3000 V w grudniu 1976 roku.
A kiedy ta linia była "ponownie otwarta"? Z tego, co wiem, to linia do Nowego Portu była zelektryfikowana systemem 800 V w 1951 roku, a od grudnia 1973 była w systemie 3000 V. Pozostałe odcinki SKM zostały przełączone z 800 V na 3000 V w grudniu 1976 roku.
Właśnie z powodów związanych z zasilaniem linia była zamknięta pomiędzy styczniem a marcem 1951 roku. Po przebudowie podstacji trakcyjnej i ponownym otwarciu przystosowaną ją do napięcia 3 kV mimo, że zasilanie 800 V nadal było utrzymywane.
Ale cała elektryfikacja SKM był od razu zrobiona wg standardów 3 kV tak, by bez większych zmian dało się przełączyć z 800 na 3000 V. Linię do Nowego Portu przełączono w 1973, resztę w 1976 roku. Tak że stwierdzenie
Ale cała elektryfikacja SKM był od razu zrobiona wg standardów 3 kV tak, by bez większych zmian dało się przełączyć z 800 na 3000 V. Linię do Nowego Portu przełączono w 1973, resztę w 1976 roku. Tak że stwierdzenie
Tak, dla linii Gdańsk - Gdynia, gdzie zbudowano osobną parę torów.
Linia do Nowego Portu to była jedna wielka prowizorka w zakresie trakcji elektrycznej.
Dziwne, ze ot tak sobie można przełączyć napięcie z jednego na drugie. Trakcja 3 kV dotarła do Trójmiasta w 1969 roku. I nie było,żadnej czarodziejskiej różdżki, że pewnym momencie zmieniono napięcie i wprowadzono całkowicie nowy /jak na tamte czasy/ typ taboru, który musiał spełniać warunki dla cyklu 6-minutowego w godzinach szczytu i dużej ilości zatrzymań i rozruchu. Największy problem stanowiła podstacja trakcyjna w Gdyni Orłowie. Ale nie będę wdawał się w szczegóły.
Tak, dla linii Gdańsk - Gdynia, gdzie zbudowano osobną parę torów.
Linia do Nowego Portu to była jedna wielka prowizorka w zakresie trakcji elektrycznej.
Właśnie z powodów związanych z zasilaniem linia była zamknięta pomiędzy styczniem a marcem 1951 roku. Po przebudowie podstacji trakcyjnej i ponownym otwarciu przystosowaną ją do napięcia 3 kV mimo, że zasilanie 800 V nadal było utrzymywane.
Trochę się czepiamy, nieprawdaż? Nigdzie nie napisałem, że ot tak sobie, ale generalnie infrastruktura była przystosowana. A że wystąpiły z pewnością problemy, jak ze wspomnianą podstacją w Orłowie, to inna sprawa. Chyba nie bardzo jest się o co spierać.
W linku, ktory podalem wyżej jest opisane co nieco o tych zmianach. Produkcja ENow w 1976 z całego roku poszla na SKM. Nie wiem ile to bylo skladow. Reszte pewnie "przestawiono" w warsztatach. Trzecia szyne w starych skladach zmieniono na pobor z gornych odbierakow. Siec byla juz planowo zrobiona pod wyzsze napiecie.
Jest jeszcze podstacja w Sopot Wyscigi ale nie wiem czy ona obsluguje tez SKM.
Proszę nie mieszać w głowach czytelników. Nie było żadnej reszty. Żadnych zespołów nie przestawiano z 800 na 3000 V. Po przełączeniu zasilania w grudniu 1976 roku wszystkie berlińskie składy wycofano z eksploatacji, nie były przebudowywane na 3000 V. A pobór z trzeciej szyny zamieniono na pantografy już w latach 40.-50., przy dostosowywaniu zespołów do pracy w Trójmieście. W SKM nigdy nie była wykorzystywana trzecia szyna.
Kryniczanka - Sierpień 2007
Muszyna - EN57-1037 zdąża w kierunku Krynicy, ja jadę innym "kibello" w kierunku Nowego Sącza. Ruszaliśmy jednocześnie z Muszyny
EN57-1797 z Krynicy do Tarnowa, rusza z przystanku Łomnica-Zdrój
7 minut potem w przeciwną stronę jechał EN71, posiadam prawie identyczne ujęcie
Śliczny, drewniany budynek "stacyjny" został rozebrany rok później, po pożarze. Podobno miał być odbudowany, terefere.