• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja Konwersje modeli ,,Kaczajewo'' BR 52 na Ty2, BR 03 na Pm2...

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.695 443 99
Były takie zdjęcia nawet na forum, ale trudno z nich odczytać numer parowozu.
Takie coś znalazłem --> KLIK. Nie mam pojęcia gdzie i kiedy ale jedyne jakie wygląda na epokę IV...

A tutaj widać kadry z filmu "Pokolenie" A. Wajdy:

Kadr 1 - w zbliżeniu widać kabinę na tendrze.
Kadr 2 - tu jej widok od tyłu. Zaraz za nią wagon platforma.

Takie zdjęcie też było na forum --> KLIK .... i tu akurat być może niedługo po II wojnie światowej jest, bo na tendrach jeszcze zamontowane są niemieckie reflektory. Znaczy tendry po Niemcu.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.879 526 30
jedyne jakie wygląda na epokę IV
Żadne z tych zdjęć nie pochodzi z epoki IV, wszystko to lata 1940. i 50., a więc najpóźniej epoka IIIb. W epoce IV, o ile wiem, tych kabin już dawno nie było. A przy okazji, skoro kolega @J1974H0 już te fotki odnalazł na forum, to może podałby link do tego wątku, a nie do samych załączników?
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.695 443 99

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.127 26 1
Takie coś znalazłem --> KLIK. Nie mam pojęcia gdzie i kiedy ale jedyne jakie wygląda na epokę IV...

A tutaj widać kadry z filmu "Pokolenie" A. Wajdy:

Kadr 1 - w zbliżeniu widać kabinę na tendrze.
Kadr 2 - tu jej widok od tyłu. Zaraz za nią wagon platforma.

Takie zdjęcie też było na forum --> KLIK .... i tu akurat być może niedługo po II wojnie światowej jest, bo na tendrach jeszcze zamontowane są niemieckie reflektory. Znaczy tendry po Niemcu.
Pierwsze zdjęcie wygląda na zrobione w Zakopanem.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Ostrzeżony
Reakcje
3.562 253 31
Witajcie, Ty2-911 z okresu 2007-2009.
 

Załączniki

OP
OP
FENIX

FENIX

Ostrzeżony
Reakcje
3.562 253 31
Poczciwy TRIX, już opisywałem zalety i wady , zatem nie powtarzam, natomiast z nowości warsztatowych , to fabryczny dekoder dźwiękowy plus dekoder funkcyjny dla polskich świateł i reszty oświetleniowej .
Ponoć fabryczny jest tak zablokowany, że nie dało rady uzyskać polskich lamp i reszty oświetlenia technicznego . Czyli modele na dwóch dekoderach.
 

Załączniki

OP
OP
FENIX

FENIX

Ostrzeżony
Reakcje
3.562 253 31
Witam ,tym razem rekiny -Pm3 na bazie ROCO. Jako że pojawiła się niedawno fotografia z tendrem o pełnej otulinie , decyzja -robić pierwszy raz w takim antruażu . Będzie łatwiej ,bez obcinania. Pierwsza konkluzja. ... I wtopa . Okazało się , żeby zmieścić kompletne !!! wózki tendra ,należy sporo pocieniować burty tendra do rzeczywistej w realu grubości od wewnątrz. Zatem doszło sporo pracy. Ale efekt jest. Drugi temat, do konwersji przybyły dwa modele Rocowskie ,ale jakże różne. Pierwszy to schemat ,napęd w kotle i wałkiem Cardana napęd przeniesiony do parowozu, typowe Roco. Natomiast druga BR03 to .....napęd tylko w tendrze ,dodatkowo obciążony balastem , natomiast parowóz w pełni szczegółowy. Odtworzono trzeci wewnętrzy silnik wraz z wykorbieniem 1-wsze i 3-ciej osi pod korbowody. Zatem super, rewelacja , ale nie do końca, projektanci nie przewidzieli ,że trzon tłoka idealnie wbija się w jedną z trzech głównych śrub montażowych modelu , to też montażyści ucinają trzon kombinerkami firmy Czipczajna tworząc kikut oraz nie montują łącznika od krzyżulca . Nawet w częściach serwisowych ten element krzyżulca-trzon tłoka również ma uchechłany . Postawiłem to jako wyzwanie, odtworzyłem ten trzon i super ,a co ze śrubą , w która wbija się ten trzon? Rozwianie zajęło dzień przymiarek i dłubania i kminienia i wyszło, są fotki. Śruba została przewiercona w miejscu kolizyjnym, kwestia przymiarek i odpowiedniego ustawienia.
Jeśli ktoś tu zechce mnie zapytać , który z modeli lepszy? To jestem w kropce ,czy stawiać na finezje odtworzenia napędu i w pełni przestrzenną i ażurowa ostoję w parowozie , czy na pewną jazdę i większy uciąg ? Czy zloty , czy witryna ?
Oczywiście kotły upchane w otulinę , prawie jak w realu, wiadra czarnych wiórów.
 

Załączniki

OP
OP
FENIX

FENIX

Ostrzeżony
Reakcje
3.562 253 31
Mój ulubiony typ teigreka dwójki -kondens.
Wszystko znane , ale , ale , model trafił do mnie z silnikiem Faulhabera, silnik w kształcie ,,prościak szczupły'' .
Narodził się pomysł aby wyprostować kocioł w przedziale paleniska o fałdy już nie potrzebne w tej sytuacji. Pierwotnie za wybrzuszeniami paleniska kryły się fabryczne zębatki i jarzma wirnika . Przy nowym silniku rzecz zbyteczna . Zatem ręczne szlifierki i papiery ścierne. Dopieszczone zostały także stopnie manewrowe, żal było je wywalać i montować nowe z miękkiego blaszanego mosiądzu.. Reszta spraw jak zawsze na maxa.
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 521
Tabor 216
K
Tabor 2
Tabor 1
Tabor 3

Podobne wątki