• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja Konwersje modeli ,,Kaczajewo'' BR 52 na Ty2, BR 03 na Pm2...

K

Konrad 0

Gość
Dzisiejsze stacjonowanie - będzie niebawem brał Szytwniaczek udział w Parowozjadzie wszysykich PKP'owskich Micro Metalowych Kitów :) - oczywiście na naszym torciku, na którą już dzisiaj zapraszamy do WARS'szafki szanownego Kolegę...
Jeszcze raz podziękowania za "Sztywniaczka" i polecamy się na następne konwersje... :D
 

Załączniki

  • 509,5 KB Wyświetleń: 2.143
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.563 253 31
taki upgreacik do prasy smarnej,
teigrek na bazie rokulca , dużo trudniejszy model mimo wielu zalet ,od 52-ki z gutzolda, najważniejsza w modelu jest -przestrzenna poręcz w budce do wietrzenia onuc , nawet roko robi ją razem z budką co wymagało frezika.
modelik leciuchno spatynowany, z soundem i oświetleniem biało czerwonym-przemiennym.
oczywista ramie pędne od prasy smarnej poruszane w trakcie jazdy.
 

Załączniki

wespe

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
parowóz świetna robota !!!
ale mam takie pytanie: czy w rzeczywistości faktycznie używano/było na wyposażeniu czerwone oświetlenie? Mi zdaje się że nie, przynajmniej ja nie widziałem. Jeżeli nie to czy jest sens robienie czerwonego niezgodnego z rzeczywistością oświetlenia przy takiej klasie parowozu?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.985 531 30
TeERa203 napisał(a):
Mnie się wydaje że to były odblaski, ale może to było przy naftowyn ośw.
To nie rower! Na taborze kolejowym nie stosuje się na stałe zamontowanych odblasków! Do początku lat sześćdziesiątych XX wieku na PKP nie stosowano w parowozach czerwonych świateł. W razie konieczności (jazda parowozu luzem) zakładano specjalny znak końca pociągu: w dzień czerwona okrągła tarcza (ten sygnał, stosowany wyłącznie dla lokomotyw jadących luzem, już nie istnieje w przepisach, a nie mam pod ręką dawnych E 1, więc nie podam z pamięci symbolu tego sygnału), w nocy czerwona latarnia. Światła elektryczne na stałe wbudowane (takie, jak na powyższych zdjęciach) pojawiły się wraz z wprowadzeniem stosowanych do dziś dużych reflektorów (tzw. wiader). Praktycznie takie same reflektory są stosowane we wszystkich innych, produkowanych do niedawna pojazdach trakcyjnych (elektrycznych i spalinowych), oprócz tych, w których już je wymieniono na nowego typu w ramach modernizacji (jest już tego b. dużo), no i nowych konstrukcjach taboru.

A teraz z innej beczki: model naprawdę super! Mam tylko pytanie dotyczące dźwięku: dlaczego przy zwalnianiu parowóz cały czas jedzie z otwartą przepustnicą (słyszalne są wydmuchy praktycznie do zatrzymania)? Czy zastosowany dekoder nie ma funkcji jazdy wybiegiem? Dekodery ESU to mają, czy inne też, tego nie wiem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.985 531 30
Ten na pierwszym planie nie rozpędza się wystarczająco, by zademonstrować ten efekt, nawet, jeżeli by to miał, tak więc trudno wnioskować, co do typu dekodera.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 522
Tabor 216
K
Tabor 2
Tabor 1
Tabor 3

Podobne wątki