• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja Konwersje modeli ,,Kaczajewo'' BR 52 na Ty2, BR 03 na Pm2...

ST44-613

Ostrzeżony
Reakcje
1 0 0
FENIX napisał(a):
Grzeju napisał(a):
O!! Moja bidula...:)

Janusz, nie zapomnij również o usunięciu klap teleskopowych z tendra ( z zachowaniem prowadnic)... w moim mniemaniu ten temat jest trudniejszy niż otulina parowozu.

O fartuchu nachodzącym na reflektory zapomnij!!! To tylko wymysł "restauratorów" z MuzKolu. Nasze Pm3 nigdy nie miały takiej zachodzącej otuliny.
dzięki za info , ładna rzecz ta twoja ,,otulina'' ,
sądzę , że warto się porwać choćby i z metalu tender by strugać , mnie rajcują otuliny, marzenie to ,, Helenka I w płaszczu'',
co do fartuchów to sprawdzam temat, jak się dowiem to zapodam. Jak do tej pory mam sporo fotek i rzeczywiście ciecie jest po linii czerwonego lampasa, czyli powyżej lamp.
Ale ale.......
jeśli by Chłopcy z Muzkolu improwizowali to wykroili by niewątpliwie oczodoły pod polskie latarnie ,to po co odtworzyli niemiecki owal ?
chyba , ze geometria ,,po łuku,, na nich to wymusiła.
Dzień Dobry Panom (obu).

Po pierwsze primo to parowozy bajeczne (ta szachownica na wiatrownicach!!!), chylę czoła. Ale po drugie primo to co najmniej jedna Pm występowała w otulinie sięgającej na czole poniżej reflektorów i to w otulinie "niemieckiego kroju", jej zdjęcie przesłano mi kilka lat temu z Niemiec (z istniejącej podówczas jako samodzielny byt firmy "Fleischmann"), pytając o kolor otuliny. Zdjęcie i tak prędzej, czy później musiało trafić do Krzysztofa Koja i p. Roszaka (na moją wyraźną sugestię), sądzę więc, że najlepiej będzie zapytać właśnie tam.

Pozdrawiam

Jeż Jerzy
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.563 253 31
dzięki Panie Jurku , co do ukierunkowania zapytania zawsze tak czynię, nie wspominając już o randze wiedzy w/w Panów , ale chociażby z tego powodu , że to ziomale.
 

baktrian

Aktywny użytkownik
Reakcje
175 3 0
kiedyś widziałem u Tomka Małkowskiego model tego egzemplarza,nawet dziurę w otulinie miał jak oryginał...
piękny :shock:
fotka oryginału ze strony Pana Massela
 

Załączniki

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
69 1 0
A czy Pm3-1 miała tender bez otuliny, czy tylko przypadkowo go przy niej postawili ?

http://www.tog-billeder.dk/fotos/polen/damplokomotiver/Pm3/3240-5-03_Pm3-1_DR03-1002_depot_Torun_190476.jpg
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.563 253 31
baktrian napisał(a):
kiedyś widziałem u Tomka Małkowskiego model tego egzemplarza,nawet dziurę w otulinie miał jak oryginał...
piękny :shock:
fotka oryginału ze strony Pana Massela
najważniejsza jest drabinka , ciekawe czy drewno czy spawanka :)
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.563 253 31
karol_mar napisał(a):
A czy Pm3-1 miała tender bez otuliny, czy tylko przypadkowo go przy niej postawili ?

http://www.tog-billeder.dk/fotos/polen/damplokomotiver/Pm3/3240-5-03_Pm3-1_DR03-1002_depot_Torun_190476.jpg
i to mazutowy!!!!!
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.980 531 30
Witam,

Też myślę o modelu Pm3. Nie miałem w ręce Fleischmanna 03.10, ale wydaje mi się, że ten model ma nieco uproszczony rozrząd. Nie widać tego przy pełnej otulinie, ale przy odciętym dole, jak w parowozach PKP, może to trochę razić. Jakiś czas temu kupiłem model 03.10 Roco w wersji z nieprzebudowanym kotłem, tzn. ze ściętymi od góry drzwiami dymnicy. Te modele były na wyprzedaży i dałem za niego niecałe 200 euro. Teraz kombinuję, jak do niego dopasować obudowę z Fleischmannowskiego 03.10. Co do tendra, to rzeczywiście jest problem odsuwanych klap. Trzeba byłoby je usunąć, a potem odtworzyć prowadnice, ale na to może mi nie starczyć umiejętności. Widziałem zdjęcia Pm3 z obciętą na dole otuliną parowozu (jak na wyżej zamieszczonych fotkach), ale z kompletną osłoną tendra, łącznie z klapami. Tyle, że trochę głupio to wygląda, a poza tym szkoda mi zasłaniać pięknie odwzorowane w modelu Roco wózki tendra. Zastanawiam się więc, czy na PKP zdarzały się tendry z odsłoniętymi wózkami, ale zachowanymi teleskopowymi klapami, co choć wydaje się być mało logiczne, teoretycznie jest możliwe.

Co do technicznych możliwości pożenienia modelu Roco z obudową Fleischmanna, to jeszcze nie mam pomysłu. Warto byłoby zachować budkę Roco, bo jest zdecydowanie lepiej odwzorowana, ale to może też okazać się za trudne dla mnie. Wszelkie pomysły (i zdjęcia oryginału, w tym to z fartuchem na reflektorach, o którym wspominał kolega Jerzy - mam nadzieję, że nie jest "tajne"?) byłyby mile widziane, sądzę, że nie tylko przeze mnie.

Pozdrawiam
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.563 253 31
Fleischmann jest rzeczywiście ubogi w ,,spód,, ale na tym polega konwersja żeby to nadrobić,podobnie z górą tendra ,wszystko należy wybudować zgodnie z fotami.
 

ST44-613

Ostrzeżony
Reakcje
1 0 0
Andrzej Harassek napisał(a):
Witam,

Też myślę o modelu Pm3. Nie miałem w ręce Fleischmanna 03.10, ale wydaje mi się, że ten model ma nieco uproszczony rozrząd. Nie widać tego przy pełnej otulinie, ale przy odciętym dole, jak w parowozach PKP, może to trochę razić....
...Co do technicznych możliwości pożenienia modelu Roco z obudową Fleischmanna, to jeszcze nie mam pomysłu. Warto byłoby zachować budkę Roco, bo jest zdecydowanie lepiej odwzorowana, ale to może też okazać się za trudne dla mnie. Wszelkie pomysły (i zdjęcia oryginału, w tym to z fartuchem na reflektorach, o którym wspominał kolega Jerzy - mam nadzieję, że nie jest "tajne"?) byłyby mile widziane, sądzę, że nie tylko przeze mnie.

Pozdrawiam
Dzień Dobry Panie Andrzeju.

No to po kolei.
Modele BR 03 firmy "Fleischmann" istotnie są "nieco prostsze" od modeli "Roco", ale powstawały w czasach kiedy obie firmy, z korzyścią dla nas wszystkich, dość zawzięcie ze sobą konkurowały. BR 03 "Fleishmann" był trochę toporniejszy, ale za to niezawodny w eksploatacji. BR 03 "Roco" bardziej filigranowy, ale delikatniejszy w eksploatacji, wynikało to z filozofii produktu obu firm. Lokomotywy otulinowe obu firm oczywiście miały uproszczone rozrządy, nie tylko z powodów oszczędnościowych, ale głównie dlatego że grubość tworzywa sztucznego tworzącego aerodynamiczny "kropierz" otuliny wymuszała redukcję kształtów mechanizmów wewnętrznych, m.in. cylindrów, krzyżulców i wiązarów.
Nie chciałbym aby moje słowa odebrano jako typowe dla tego forum wymądrzanie się "wszechwiedzących", ale jako "emerytowany modelarz" proponuję i Panu i innym Modelarzom, tym prawdziwym, nieco inne podejście do sprawy.
Ponieważ lokomotywa Pm 3 miała zachowaną tylko górną część otuliny i cały rozrząd był w niej doskonale widoczny, proponuję Panom rozważenie wzięcia na warsztat lokomotywy "Roco" i wykonanie otuliny z elementów fototrawionych na "ruszcie" nałożonym na oryginalny model. Pozwoli to na w miarę wierne odwzorowanie jej kształtów (otuliny, znaczy) i grubości. Elementy fototrawione, doskonałej jakości zresztą, są produkowane w Polsce przez kilka firm, wykonujących również elementy na zamówienia indywidualne. Poza tym otulina fototrawiona pozwoli na dokładniejsze odtworzenie, na przykład, elementów ruchomych i "upchnięcie" pod nią mechanizmów i armatury modelu lokomotywy. Elementy fototrawione mają również tę zaletę, że pozwalają na kształtowanie i obróbkę termiczną w granicach tolerancji swojej odporności. Poza tym zawsze będą wyglądały, nawet po pomalowaniu, "bardziej metalowo". Jeśli już ma to być model na poziomie ukazanych w poprzednich postach tego wątku, to nie ma tu co oszczędzać: i tak będzie to model drogi, żeby nie powiedzieć drogocenny. I nie piszę tutaj wyłącznie o wartości przeliczalnej na pieniądze.
Co do zdjęcia: zostało ono przysłane i przesłane dalej (w formie "analogowej") i nie dysponuję nim w chwili obecnej. W żadnym razie nie jest, choć było, "tajne". Zresztą sądzę, że zdjęcia znacznie lepszej jakości znajdują się w posiadaniu przynajmniej dwu wymienionych w moim poprzednim poście osób.

Pozdrawiam

Jeż Jerzy
 

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
baktrian napisał(a):
kiedyś widziałem u Tomka Małkowskiego model tego egzemplarza,nawet dziurę w otulinie miał jak oryginał...
piękny :shock:
fotka oryginału ze strony Pana Massela
:D Pm3-1
Drabinkę też ma i to drewnianą

Teraz popełniam następną Pm3 z FL
Jak znajdę czas to fotki zapodam.


Co do MuzKolowej to bzdura totalna. Radosna twórczość ZNTK Bydgoszcz :D
Mało że to nie ten numer bo nigdy nie miała 3 to złe oznaczenie tendra i ten "fartuch" jak go nazywacie :D
Zresztą już w MuzKolu zdążyli przy okazji jakiś napraw zmienić jego kształt.Tender powinien mieć zdjęte pokrywy i dodane dechy.
Na skansenowych parowozach nie ma co się wzorować bo co jeden to "ciekawszy"
 

Załączniki

  • 146,8 KB Wyświetleń: 798
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.563 253 31
Tomku, czy dobrze się dopatruje ,ze powstająca Pm3 to na bazie Roco model plus buda od ROCO BR 01 ?
wydaje mi się , że buda od Fleischmanna jest o wiele bardziej drobiazgowa, mocniej zdetalizowana.
to by znaczyło zakup modeli Br 03 rokowskich i jakiś dawców Fleischmanowych do obudowy.
Jurku ,blachy to podstawa ,w konwersjach dzisiejszych ,ale całą budę poskładać z blach to nie lada wyczyn.

Osobiście na warsztat biorę ten model, metalowe koła ,czarne oxyiązary no i buda o mocniejszej grawerce,
reszta zostanie odbudowana na maxa.
 

Załączniki

ST44-613

Ostrzeżony
Reakcje
1 0 0
FENIX napisał(a):
Tomku, czy dobrze się dopatruje ,ze powstająca Pm3 to na bazie Roco model plus buda od ROCO BR 01 ?
wydaje mi się , że buda od Fleischmanna jest o wiele bardziej drobiazgowa, mocniej zdetalizowana.
to by znaczyło zakup modeli Br 03 rokowskich i jakiś dawców Fleischmanowych do obudowy.
Jurku ,blachy to podstawa ,w konwersjach dzisiejszych ,ale całą budę poskładać z blach to nie lada wyczyn.

Osobiście na warsztat biorę ten model, metalowe koła ,czarne oxyiązary no i buda o mocniejszej grawerce,
reszta zostanie odbudowana na maxa.
Ptaszku ty mój ognisty, jak ci "blachi" nie w smak, to waliaj tego parawoza, a otulinowy "Fleischman" tak po prawdzie to zawsze wydawał mi sie jakiś taki solidniejszy, jak by to nie zabrzmiało było co wziąć do ręki, a i detal też jakiś takiś sążnisty, bardziej blaszany, choć z plastiku.

Pozdrawiam

Jeż Jerzy

P.S. Choć 01 w kropierzu od Roco i z ptaszkiem też niczego sobie kara klaczka...
 

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
Moim skromnym zdaniem temat jest poważny i uwazam, że jest poważny na tyle, że może przerosnąć przysłowiową formę nad treścią.
Koszty wytworzenia blach z foto pewnie niskie, gorzej z wyobleniem w ramach powyższej nadinterpretacji.
Najlepiej nabyć Roco i Fl-a i kombinować :D
Ale, jak się uprzeć...
P.S.
Ile to ma być sztuk ?
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.563 253 31
Mirek555k napisał(a):
Moim skromnym zdaniem temat jest poważny i uwazam, że jest poważny na tyle, że może przerosnąć przysłowiową formę nad treścią.
Koszty wytworzenia blach z foto pewnie niskie, gorzej z wyobleniem w ramach powyższej nadinterpretacji.
:D
Ale, jak się uprzeć...
P.S.
Ile to ma być sztuk ?
kilka plas Twoja i moja,

Mirek VVVV pisze: ,,Najlepiej nabyć Roco i Fl-a i kombinować'''- mam lepszy patent !-odpowiada Jan
 

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
FENIX napisał(a):
Mirek555k napisał(a):
Moim skromnym zdaniem temat jest poważny i uwazam, że jest poważny na tyle, że może przerosnąć przysłowiową formę nad treścią.
Koszty wytworzenia blach z foto pewnie niskie, gorzej z wyobleniem w ramach powyższej nadinterpretacji.
:D
Ale, jak się uprzeć...
P.S.
Ile to ma być sztuk ?
kilka plas Twoja i moja,

Mirek VVVV pisze: ,,Najlepiej nabyć Roco i Fl-a i kombinować'''- mam lepszy patent !-odpowiada Jan
A teraz jakiś tajemniczy Jan ?
Kurna felek (nie obrażając Feliksa) wyduś to z siebie Fenix.
Mam na roboczej półce ze dwadzieścia różnistych, zakurzonych modeli do konwersji.

P.S.

Ale leje, tyle wody, że strach

Ajak tam u Waści ?
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.563 253 31
naumiałem się najważniejszej rzeczy ze świata konwersji,
bez tego model jest nieistotny,
obwódki białe, precyzyjne na zgarniacze,
 

Załączniki

Bipa1966

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
Qrna....czlowieku !!! Jestes wielki !!! Nie raz juz to pisalem !!! Ale nie mozna powstrzymac sie kiedy cos takiego opuszcza TWOJ warsztat !!!
Dziela sztuki !!! Az zal serce sciska ze nie pod moj adres :D
Ale moze...kiedys....jak w tego Totka wygram...to zrobisz dla mnie ze 20 modeli !!! :D
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 522
Tabor 216
K
Tabor 2
Tabor 1
Tabor 3

Podobne wątki