• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konwersja Konwersje modeli ,,Kaczajewo'' BR 52 na Ty2, BR 03 na Pm2...

ABP

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 0 0
Ty2-8 to 52 1958. 52 1958 miał tender pięcioosiowy. Czteroosiowe tendry kondensacyjne były stosowane ze względu na to, że przedsiębiorstwo GEA Luftkühlergesellschaft nie wyrabiało się z dostarczaniem elementów kondensacyjnych. Pierwszym egzemplarzem był 52 1987.

Już kiedyś była TKt-ka ponoć według danych T. Roszaka i K. Koja, a potem okazało się, że wcale nie do końca :oops: .
 

kofacela

Aktywny użytkownik
Reakcje
186 0 1
Na PKP były prawdopodobnie 3 sztuki z czteroosiowym tendrem kondensacyjnym. Pewne jest, że były to 12 i 13. Trzeciego numeru nie znam. Stacjonowały w par. Poznań Franowo.
 

monomach

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
kofacela napisał(a):
Na PKP były prawdopodobnie 3 sztuki z czteroosiowym tendrem kondensacyjnym. Pewne jest, że były to 12 i 13. Trzeciego numeru nie znam. Stacjonowały w par. Poznań Franowo.
Słyszałem i czytałem o tych dwóch, trzecia jest niepotwierdzona. Pięcioosiowych było więcej.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.563 253 31
ABP napisał(a):
Ty2-8 to 52 1958. 52 1958 miał tender pięcioosiowy. Czteroosiowe tendry kondensacyjne były stosowane ze względu na to, że przedsiębiorstwo GEA Luftkühlergesellschaft nie wyrabiało się z dostarczaniem elementów kondensacyjnych. Pierwszym egzemplarzem był 52 1987.

Już kiedyś była TKt-ka ponoć według danych T. Roszaka i K. Koja, a potem okazało się, że wcale nie do końca :oops: .
ja bym temat zakończył cytując fragmencik mały z dostarczonej mi dokumentacji autorstwa T.Roszaka,
w którym jest napisane o ,,ósemce'' a także dlaczego upierasz się przy pięcioosiowych tendrach,
zważywszy na fakt ,że konwersja z pięcioosiowego była by prostsza i szybsza i o wiele łatwiejsza na bazie Trixidixi............... :
,,. Podstawą wydania przeze mnie ostatecznego werdyktu w tej sprawie będzie odpis protokółu przekazania parowozu ZSRR-PL. W nim podano ilość osi tendra - 4 (co prawda cyrylicą, do której w Polsce nie ma zaufania, ale cyfry pozostały arabskie) oraz w każdym z pozostałych przypadków starano się zwrócić na ten "szczegół" uwagę ..............................................................................Dlaczego więc wpisano to "5" zamiast "4"? Sądzę, że wpisano tak, bowiem wszystkie pozostałe parowozy tego typu stacjonujące wówczas w parowozowni Kobylepole (dokładnie: prócz Ty2-8) posiadały tendry pięcioosiowe. Tendry te zewnętrznie były do siebie bardzo podobne. Czy można mieć o to pretensje? Oczywiście dzisiaj można, ale wtedy była to sprawa drugorzędna. Reasumując: tender czteroosiowy, ostojnica belkowa.

czy ja po tak ciężkiej konwersji muszę jeszcze takie rzeczy udowadniać ? dawaj swój model.......
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
931 79 5
Nie nadaje się, to seria PKP Ty3/43....
Janusz, jeszcze co do latarni:
http://www.youtube.com/watch?v=YJlsh6YI ... re=related
Pięknie widać latarnie niemieckie na parowozie zmontowanym z części zostawionych po okupancie. Nawet osłonę sprężarki zamontowali. To, tak w ramach ciekawostki, bo te Twoje, polskie wcale mi nie przeszkadzają. ;)
Jeszcze warto zwrócić uwagę w 0:43 na oznaczenie parowozu. Jest namalowany orzeł, ale seria i numer jest chyba niemiecki?, albo się mylę i jest to oznaczenie z 1:02 Ty42 nr.50.
 

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
FENIX napisał(a):
ABP napisał(a):
Ty2-8 to 52 1958. 52 1958 miał tender pięcioosiowy. Czteroosiowe tendry kondensacyjne były stosowane ze względu na to, że przedsiębiorstwo GEA Luftkühlergesellschaft nie wyrabiało się z dostarczaniem elementów kondensacyjnych. Pierwszym egzemplarzem był 52 1987.

Już kiedyś była TKt-ka ponoć według danych T. Roszaka i K. Koja, a potem okazało się, że wcale nie do końca :oops: .
ja bym temat zakończył cytując fragmencik mały z dostarczonej mi dokumentacji autorstwa T.Roszaka,
w którym jest napisane o ,,ósemce'' a także dlaczego upierasz się przy pięcioosiowych tendrach,
zważywszy na fakt ,że konwersja z pięcioosiowego była by prostsza i szybsza i o wiele łatwiejsza na bazie Trixidixi............... :
,,. Podstawą wydania przeze mnie ostatecznego werdyktu w tej sprawie będzie odpis protokółu przekazania parowozu ZSRR-PL. W nim podano ilość osi tendra - 4 (co prawda cyrylicą, do której w Polsce nie ma zaufania, ale cyfry pozostały arabskie) oraz w każdym z pozostałych przypadków starano się zwrócić na ten "szczegół" uwagę ..............................................................................Dlaczego więc wpisano to "5" zamiast "4"? Sądzę, że wpisano tak, bowiem wszystkie pozostałe parowozy tego typu stacjonujące wówczas w parowozowni Kobylepole (dokładnie: prócz Ty2-8) posiadały tendry pięcioosiowe. Tendry te zewnętrznie były do siebie bardzo podobne. Czy można mieć o to pretensje? Oczywiście dzisiaj można, ale wtedy była to sprawa drugorzędna. Reasumując: tender czteroosiowy, ostojnica belkowa.

czy ja po tak ciężkiej konwersji muszę jeszcze takie rzeczy udowadniać ? dawaj swój model.......
Nie widzę w tym nic nadzwyczajnego. W ramach "pomocy" lata 60-70 koleje radzieckie przekazywały PKP miedzy innymi BR52, jak stał tak go oddawali. Z instalacjami mazutu- różnymi, z sączkami- różnymi, z hamulcem szerokopojętym - różnym, rzadko Knorra, raczej Matrosova. Itp,Itd...
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.563 253 31
zastanawiam się czy jest sens wymiany kół w Ty4 by Roco z fabrycznych na Weinerty ,oto fotka porównawcza.
dodam ,ze technicznie WYMIANA to masakra przez duże ,,M,,
dodam także , ze rokuleckie tez z metalu...........
 

Załączniki

K

Konrad 0

Gość
FENIX napisał(a):
zastanawiam się czy jest sens wymiany kół w Ty4 by Roco z fabrycznych na Weinerty ,oto fotka porównawcza.
dodam ,ze technicznie WYMIANA to masakra przez duże ,,M,,
dodam także , ze rokuleckie tez z metalu...........
Dlatego też nie wymieniam... :D Ale za to Daniel znalazł sposób na RP25 w wagonach :D
 

kofacela

Aktywny użytkownik
Reakcje
186 0 1
Witam, wracam jeszcze do tematu tego ty2 z kondensacyjnym tendrem. Jest gdzieś możliwość posłuchania dzwięku takiej lokomotywy?? Trochę szukałem, ale znaleść nic nie mogę.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
637 3 1
kofacela napisał(a):
Witam, wracam jeszcze do tematu tego ty2 z kondensacyjnym tendrem. Jest gdzieś możliwość posłuchania dzwięku takiej lokomotywy?? Trochę szukałem, ale znaleść nic nie mogę.
Otóż to, to jest dzisiaj istotny problem. Tym razem ja pozwolę sobie zacytować to, co napisał w tej sprawie pan Tomasz Roszak, w dokumentacji adresowanej do... FENIXA, czyli autora tej konwersji:
Najgorsza sprawa na koniec. Obszerna przestrzeń wnętrza tendra w modelu to wygodne miejsce na dekoder cyfrowy. Niestety, trzeba sobie uświadomić, że parowozy kondensacyjne nie wydawały dźwięków typowych dla parowozów klasycznych. Ciąg w tym parowozie był wymuszony przez turbinę, a para odlotową (która ją też napędzała) kierowana była do tendra. Brak jest tu zatem współpracy dyszy wylotowej z kominem i charakterystycznych wydmuchów pary. Wątpię czy gdzieś powstał zapis fonograficzny takiego parowozu...
... i ja też wątpię, bo niby jak miał powstać taki zapis i kiedy :D .
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.563 253 31
Krzysztof Koj napisał(a):
kofacela napisał(a):
Witam, wracam jeszcze do tematu tego ty2 z kondensacyjnym tendrem. Jest gdzieś możliwość posłuchania dzwięku takiej lokomotywy?? Trochę szukałem, ale znaleść nic nie mogę.
Otóż to, to jest dzisiaj istotny problem. Tym razem ja pozwolę sobie zacytować to, co napisał w tej sprawie pan Tomasz Roszak, w dokumentacji adresowanej do... FENIXA, czyli autora tej konwersji:
Najgorsza sprawa na koniec. Obszerna przestrzeń wnętrza tendra w modelu to wygodne miejsce na dekoder cyfrowy. Niestety, trzeba sobie uświadomić, że parowozy kondensacyjne nie wydawały dźwięków typowych dla parowozów klasycznych. Ciąg w tym parowozie był wymuszony przez turbinę, a para odlotową (która ją też napędzała) kierowana była do tendra. Brak jest tu zatem współpracy dyszy wylotowej z kominem i charakterystycznych wydmuchów pary. Wątpię czy gdzieś powstał zapis fonograficzny takiego parowozu...
... i ja też wątpię, bo niby jak miał powstać taki zapis i kiedy :D .
sądzę , że na terenach byłej DDR czy IV rzeszy mogły się zachować jakieś zapiski filmowe , gdzie pojawia się dźwięk kondensów po II wojnie , jest to nie wykluczone.
ps. jak będę konwerterował ,,rocket,, to mam już bazę dźwiękową

http://www.youtube.com/watch?v=QXBwzC4J ... ture=feedf
 
K

Konrad 0

Gość
Jak tam na froncie walki mistrzostw świata w przeróbeczkach...? Czekamy i czekamy...
a tu WikiLeaks-Poland z helikoptera na baterie :D
 

Załączniki

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
Sorki że odświeżam temat, ale
FENIX napisał(a):
sądzę , że na terenach byłej DDR czy IV rzeszy mogły się zachować jakieś zapiski filmowe , gdzie pojawia się dźwięk kondensów po II wojnie , jest to nie wykluczone.
Nie wiem czy seria 52 "Kondensation" została nagrana, ale seria 25 "Condenser" jak najbardziej, jeździły jeszcze w latach 90tych:
http://www.youtube.com/watch?v=fHjAT2_7 ... re=related
Faktycznie takie jakieś mało parowozowe ;)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 522
Tabor 216
K
Tabor 2
Tabor 1
Tabor 3

Podobne wątki