ABP napisał(a):
Ty2-8 to 52 1958. 52 1958 miał tender pięcioosiowy. Czteroosiowe tendry kondensacyjne były stosowane ze względu na to, że przedsiębiorstwo GEA Luftkühlergesellschaft nie wyrabiało się z dostarczaniem elementów kondensacyjnych. Pierwszym egzemplarzem był 52 1987.
Już kiedyś była TKt-ka ponoć według danych T. Roszaka i K. Koja, a potem okazało się, że wcale nie do końca

.
ja bym temat zakończył cytując fragmencik mały z dostarczonej mi dokumentacji autorstwa T.Roszaka,
w którym jest napisane o ,,ósemce'' a także dlaczego upierasz się przy pięcioosiowych tendrach,
zważywszy na fakt ,że konwersja z pięcioosiowego była by prostsza i szybsza i o wiele łatwiejsza na bazie Trixidixi............... :
,,
. Podstawą wydania przeze mnie ostatecznego werdyktu w tej sprawie będzie odpis protokółu przekazania parowozu ZSRR-PL. W nim podano ilość osi tendra - 4 (co prawda cyrylicą, do której w Polsce nie ma zaufania, ale cyfry pozostały arabskie) oraz w każdym z pozostałych przypadków starano się zwrócić na ten "szczegół" uwagę ..............................................................................Dlaczego więc wpisano to "5" zamiast "4"? Sądzę, że wpisano tak, bowiem wszystkie pozostałe parowozy tego typu stacjonujące wówczas w parowozowni Kobylepole (dokładnie: prócz Ty2-8) posiadały tendry pięcioosiowe. Tendry te zewnętrznie były do siebie bardzo podobne. Czy można mieć o to pretensje? Oczywiście dzisiaj można, ale wtedy była to sprawa drugorzędna. Reasumując: tender czteroosiowy, ostojnica belkowa.
czy ja po tak ciężkiej konwersji muszę jeszcze takie rzeczy udowadniać ? dawaj swój model.......