Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Ja chce robic same podwozia. Na razie plany sa na MB O305, MB O305G, MB O405, MB Citaro, MB O5000. Zaczalem od MB O305 Wikinga. Powoli sie robi. Osie skretne beda drukowane zywica swiatloutwardzalna - reszta druk 3D PS albo ABS. Jak sie uporam ze wszystkimi czesciami to zaloze nowy watek.
Ale że te okrągłe uszczelki? A skąd na nich bieżnik?
Poogladałem filmów o tej gumie i myślę że to może wypalić. Teoretycznie i bieżnik też powinien się odwzorować.
Ja chce robic same podwozia. Na razie plany sa na MB O305, MB O305G, MB O405, MB Citaro, MB O5000. Zaczalem od MB O305 Wikinga. Powoli sie robi. Osie skretne beda drukowane zywica swiatloutwardzalna - reszta druk 3D PS albo ABS. Jak sie uporam ze wszystkimi czesciami to zaloze nowy watek.
Same podwozia dlatego, ze nie chce mi sie bawic w robienie bud od podstaw. Po za tym podwozia moga byc baza dla tych co beda chcieli sobie sami przerobic wybrany model na CarSystem . Hmmm... metal... Trudna technologia. Na dzien dzisiejszy poza moim zasiegiem. Ale kto wie
Same podwozia dlatego, ze nie chce mi sie bawic w robienie bud od podstaw. Po za tym podwozia moga byc baza dla tych co beda chcieli sobie sami przerobic wybrany model na CarSystem . Hmmm... metal... Trudna technologia. Na dzien dzisiejszy poza moim zasiegiem. Ale kto wie
ee tam, nie trudna, pogadaj z @pado , chłop drukuje w shapeways, ma kilka podwozi uniwersalnych pod rc na swoim koncie - i to w stali, prześledź jego wątki - są tam nawet porównania żywicy, tworzywa i metalu. Jedno nawet metalowe podwozie mam u siebie i naprawdę wygląda super. Czeka na wenę - chcę zrobić sobie trucka rc, ale póki co mam kilka rzeczy do skończenia.
w sumie zawsze można nałożyć budę od herpy - faktycznie są przecież zestawy do montażu. Drogo wychodzą te części zamienne w relacji do modelu gotowego, no ale...
Pomyślcie koledzy, żeby dać magnes neodymowy. Ponoć samochód dużo lepiej trzyma się drutu zatopionego w drodze i nie staje, jak drut jest ciutkę głębiej w jezdni.
Pomyślcie koledzy, żeby dać magnes neodymowy. Ponoć samochód dużo lepiej trzyma się drutu zatopionego w drodze i nie staje, jak drut jest ciutkę głębiej w jezdni.
no właśnie ćwiczę z tym drutem i tak do końca nie jest. Jak jest za głęboko, to gubi go dla testów poumieszczałem pod tektura 1mm 2mm i pod papierem. I jak się okazuje najlepiej jechał po papierze. Kluczem jest jak już kilka razy wspomniałem - ogumienie i długość samej blaszki. Na słabych - niby gumowych oponach herpy actros potrafił koła dać w bok i jechać w uślizgu by ostatecznie wypaść z drogi. Po wydłużeniu blaszki sytuacja się poprawiła, ale czekam na te gumy do odlewów, by przygotować sobie porządne opony. Liczę, że będzie to materiał naprawdę trzymający się drogi. Kupiłem kilka takich zestawów opon od Sol Expert Group - ale rozmiarowo mi nie pasują... Będę robił odlewy z oryginałów i po prostu podmieniał.
Drut - a co gdyby zastosowac tasme magnetyczna 3x1mm (ewentualnie 2x1mm)? Tasmy sa do ostania w polskim serwisie aukcyjnym. Oczywiscie sa szersze i trzeba bylo by je pociac.
Drut - a co gdyby zastosowac tasme magnetyczna 3x1mm (ewentualnie 2x1mm)? Tasmy sa do ostania w polskim serwisie aukcyjnym. Oczywiscie sa szersze i trzeba bylo by je pociac.
kłopot z taśmami jest taki, że są... magnetyczne. Faller car system działa na zasadzie elektromagnesów wpuszczonych w drogę, które wymuszają na autach zatrzymanie - poprzez wbudowany w podwozie kontaktron "normalnie otwarty" (chyba). Jak dostaje się taki kontaktron w zasięg pola magnetycznego rozłącza zasilanie i auto staje. Taka taśma może powodować zakłócenia.
Tak przypuszczasz, czy masz takie doświadczenia?
Taśma magnetyczna nie przełączy kontaktronu. Szczególnie, że jest on na pewnej wysokości i nie przylega do drogi, a to jeszcze bardziej obniża wartość oddziałowującego pola magnetycznego
Tak przypuszczasz, czy masz takie doświadczenia?
Taśma magnetyczna nie przełączy kontaktronu. Szczególnie, że jest on na pewnej wysokości i nie przylega do drogi, a to jeszcze bardziej obniża wartość oddziałowującego pola magnetycznego
Taką opinię mam od fallera. W przypadku rozjazdów i skrzyżowań mogą byc problemy. Te auta nie mają koła zamachowego by się przetoczyć przez przeszkodę i odpalić silnik za nią. Sam jednak nie sprawdzałem. Na dobrze zamontowanym drucie nie mam problemów z autami więc nie próbowałem nic innego.
Dlaczego taśma magnetyczna nie przełączy kontaktronu?
W sumie opinia fallera może być podyktowana troską o sprzedaz własnych produktów.
Nic nie stoi na przeszkodzie by sprawdzić
Przy taśmie magnetycznej magnes silniej dociska blaszkę do drogi. Powoduje to większe opory ruchu, a co za tym idzie nieco krótszą jazdę, a także szybsze zużywanie się zębatek i mocniejsze ścieranie się samej blaszki. Poza tym super.