16 wagonów ABü (pełne oznaczenie AB3ü Bay 94) zbudowano w 1894 roku z przeznaczeniem dla pociągów pospiesznych i ekspresowych, także w ruchu międzynarodowym. Ich konstrukcja była pryncypialnie taka, jak powyżej opisanego wagonu bagażowego. Naturalnie nie posiadały budki kierownika pociągu, ale za to w dachu umieszczono podwyższenie ze świetlikami rozjaśniającymi wnętrze.
W nadwoziu umieszczono 3, sześcioosobowe przedziały klasy II oraz 1,5 przedziału klasy I (w sumie dla 6 pasażerów). W klasie I kanapy można było rozłożyć do pozycji sypialnej.
Wycofywanie z eksploatacji nastąpiło w latach 30-tych XX wieku (niektóre dotrwały do lat 50-tych).
Ważący 94 gramy model firmy Trix jest technicznie identyczny z przedstawionym uprzednio wagonem bagażowym. W wyposażeniu wnętrza odróżniono klasę I i II. Również dwuosobowy, „połówkowy” przedział klasy I jest uwzględniony. W naszym pociągu znalazły się aż trzy wagony tego typu, co nie bardzo odpowiada oryginalnym składom pociągów, gdzie zazwyczaj był tylko jeden ABü a większość wagonów to jednostki klasy III.
W nadwoziu umieszczono 3, sześcioosobowe przedziały klasy II oraz 1,5 przedziału klasy I (w sumie dla 6 pasażerów). W klasie I kanapy można było rozłożyć do pozycji sypialnej.
Wycofywanie z eksploatacji nastąpiło w latach 30-tych XX wieku (niektóre dotrwały do lat 50-tych).
Ważący 94 gramy model firmy Trix jest technicznie identyczny z przedstawionym uprzednio wagonem bagażowym. W wyposażeniu wnętrza odróżniono klasę I i II. Również dwuosobowy, „połówkowy” przedział klasy I jest uwzględniony. W naszym pociągu znalazły się aż trzy wagony tego typu, co nie bardzo odpowiada oryginalnym składom pociągów, gdzie zazwyczaj był tylko jeden ABü a większość wagonów to jednostki klasy III.
Załączniki
-
446 KB Wyświetleń: 25
-
188,6 KB Wyświetleń: 27
-
197,3 KB Wyświetleń: 25
-
240,2 KB Wyświetleń: 19
-
288,8 KB Wyświetleń: 20
-
344,1 KB Wyświetleń: 17
-
265 KB Wyświetleń: 13
-
223,8 KB Wyświetleń: 17
-
286,8 KB Wyświetleń: 17
- 1
- 5
- Pokaż wszystkie