• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

"Kolejowy" Ostrów (wczoraj i dziś)

OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.132 34 0
Pawełku - kawałki szyn z cechami są po "obróbce" i czekają na przetransportowanie do prywatnej, domowej izby tradycji … ;)
Te które miały wartość historyczną - zostały pocięte gdy likwidowano "starą" część zakładu. Pamiętam szyny, które nie miały typowej stopki - można je było obracać o 180 st. Do tego specjalne, stalowe podkłady. Ale wtedy, człowiek miał to w dup ... Teraz mogę tylko żałować ...
 

Kanclerz

Znany użytkownik
Reakcje
381 3 0
Tego typu węglarki spotkałem w lutym w różnej ilości na czeskiej sieci kolejowej, m.in. w zakładach naprawczych Ryko w Decinie, w elektrowni w Chvaleticach oraz na nieodległej stacji Pardubice. Niektóre posiadały "bezczelnie" zamalowane napisy FPL (naniesione oznaczenia VTG/AAE), więc chyba dobrze dedukujecie - że zmieniają one właściciela. Co do sprzedaży to FPL jest chyba zbyt dużą firmą międzynarodową w stosunku do "lokalnej" VTG żeby się stało tak jak mówi kol. Meggido.
 
Ostatnio edytowane:

SU45-175

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
Z ciekawostek, gdzieś pomiędzy jesienią 2019 a wiosną 2020 rozebrano resztkę ostatniego toru na terenie dawnej Fabryki Wagon, którym można było do około 2009 roku (?) podjechać w rejon budynków i nieistniejących już hal przy ulicy Wrocławskiej. Został ucięty zaraz za rozjazdem przy wiadukcie w ciągu ulicy Wrocławskiej.
 

SU45-175

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
Kolejna porcja fotografii Piotrka.

Dwie pierwsze (pewnie wykonane z za płotu) ukazują ostrowską parowozownię i odstawione (wycofane) parowozy serii Tr203 i OKo1. I choć jakość fotek nie jest najlepsza - są cenne (fotek z parowozami na terenie ostrowskiej "szopy", jest jak na lekarstwo).

Z kolei trzy następne, jak dla mnie - rewelacyjne. Klimat taki, że człowiek "glapi" się na nie bez przerwy :) Wszystkie trzy fotografie wykonane przed elektryfikacją odcinka z Ostrowa do Sieradza (czyli pomiędzy 1974 a 1975 rokiem), mniej więcej w tym samym miejscu:
- foto nr 36 - Tr202-15 (ta z charakterystycznymi wiatrownicami) "luzem" w kierunku Ostrowa,
- foto nr 37 - Tr202-(?) też "luzem" i w tym samym kierunku (chyba, że oba parowozy jadą po niewłaściwym torze, wtedy kierunek będzie - "do Kalisza" ;)),
- foto nr 38 - Tr202-23 + Tr203-(?) zapewne z towarowym w kierunku Ostrowa.
Fotki z krzaków są super! Świetne upamiętnienie tego miejsca, które obecnie ma już tylko dwa tory, z czego jeden jest zadaszony wiatą. Na tych torach dogorywała swego czasu SM30-172 między innymi...
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.132 34 0
Czas "odświeżyć" zapomniany wątek … Fotki z różnego okresu - nigdy nie było czasu na ich zamieszczenie …
Trochę taboru goszczącego na zakładowych torach. W ostatnim czasie pojawiły się dwuwagonowe zespoły wykorzystywane do przewozu drogich samochodów (Porsche).
 

Załączniki

OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.132 34 0
Dzisiaj kolejne "wieści z torów zakładowych" - dwie fotki wagonów po naprawach prywatnego operatora SRR oraz pierwsza partia nowiutkich "przegubowych". Wagon znany, ale ciekawostką jest właściciel. Ciekawi mnie, co będą w tych kontenerach wozić … ;) Może srebro ?
 

Załączniki

OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.132 34 0
Dzisiaj też kilka fotek z torów zakładowych. Do kompletu remontowanych wagonów, właściciel podesłał do malowania dwie lokomotywy 401Da (aby się zbytnio nie odróżniały od reszty). I wyszło coś takiego - negatyw ... ;)
 

Załączniki

OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.132 34 0
Hmm, myślałem że inspiracją nazwy firmy był ten klasyk:
Między drugą a trzecią literką w nazwie musiałby być odstęp ... (albo spacja jak kto woli) ;)

Teraz tak patrzę (bo wcześniej jakoś nie zwróciłem na to uwagi) na opis umieszczony na skrajnym polu wagonu. W/g mnie - niezbyt dobrze to wygląda: "Żwirownia ... Beton ... Agnieszka" - do wyboru, do koloru ... ;) Brakuje odstępu pomiędzy drugą a trzecią linią opisu.
 

Podobne wątki