• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

"Kolejowy" Ostrów (wczoraj i dziś)

Kanclerz

Znany użytkownik
Reakcje
381 3 0
Podobno to jest Ostrów Wlkp. Czy jest to prawda?
Zobacz załącznik 519405
Wydaje mi się, że patrząc wedle głupiego oświetlenia słonecznego jest to najprawdopodobniej Leszno. Cień kolegi w kapeluszu jest rzucony mniej więcej popołudniem (patrząc na leszczyńskie warunki oświetleniowe). Ostrów Wielkopolski ma szopę usytuowaną tyłem do słońca (pomijając wczesne poranki). Paradoksalnie jeśli jest to zdjęcie sprzed I wojny światowej albo z okresu międzywojennego to aktualna wieża ciśnień z Leszna (http://photos.wikimapia.org/p/00/01/62/60/37_big.jpg) to obiekt modernistyczny więc powstały krótko przed IIWŚ albo w trakcie. Idąc dalej lokomotywownia w Lesznie przeszła przebudowę, więc obecny wachlarz jest po prostu inny. Zdjęcie wczorajsze (czyli to powyżej) to MOŻE być Ostrów (wachlarz bliżej kładki).
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
[QUOTE="Kanclerz, post: 663911, member: 8553" Idąc dalej lokomotywownia w Lesznie przeszła przebudowę, więc obecny wachlarz jest po prostu inny. Zdjęcie wczorajsze (czyli to powyżej) to MOŻE być Ostrów (wachlarz bliżej kładki).[/QUOTE]
Biorąc pod uwagę, że w okresie przedwojennym w Lesznie były dwa wachlarze można także przypuszczać, że oba zdjęcia dotyczą Leszna, tylko w dwóch lokalizacjach.

Leszno-Mapa.jpg
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.132 34 0
Po dłuższej przerwie, czas wrócić do zapomnianego tematu. Dwa mizerne skany fotografii z bogatej historii Fabryki Wagon, ale bardzo cenne.
Na zdjęciach widoczne produkowane na masową skalę kuchnie polowe dla wojska. W okresie kryzysu gospodarczego i braku zamówień rządowych na tabor kolejowy, fabryka przyjmowała do realizacji różne zlecenia.
Na fotografiach widoczne również budowane wagony pasażerskie oraz jeden tramwajowy wagon doczepny (jeśli pamięć mnie nie myli, "doczepy" budowane były dla miasta Łodzi).
Fotografie pochodzą z prywatnej kolekcji (przedwojennego Albumu) i mam nadzieję, że uda mi się uprosić właściciela i zeskanować zawartość w lepszej jakości.
 

Załączniki

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.065 25 2
Krzysztofie, czytam i . . . nie rozumiem . . . :(
Piszesz :
>teren zakładu opuściły< - znaczy się ZNTK ?
a dalej :
>"Czekoladowe malowanie" lokomotyw o numerach 124, 133, 222, 223 - przechodzi do historii.<
Więc chyba wjechały do zakładu, na naprawę zapewne.

Kolega Kanclerz dodaje zdjęcie dwu "czekoladek" po naprawie,
- zatem te cztery bedą dalej czakoladowe, czy w innych barwach ?
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.132 34 0
Krzysztofie, czytam i . . . nie rozumiem . . . :(
Piszesz :
>teren zakładu opuściły< - znaczy się ZNTK ?
a dalej :
>"Czekoladowe malowanie" lokomotyw o numerach 124, 133, 222, 223 - przechodzi do historii.<
Więc chyba wjechały do zakładu, na naprawę zapewne.

Kolega Kanclerz dodaje zdjęcie dwu "czekoladek" po naprawie,
- zatem te cztery bedą dalej czakoladowe, czy w innych barwach ?
Tak, lokomotywy wyjechały z terenu EKK, bo jakiś czas stały odstawione na bocznicy zakładowej (wycofane z eksploatacji). EKK nie wykonuje przeglądów lokomotyw. Wspomniane cztery sztuki zostały sprzedane innemu operatorowi i zapewne po przeprowadzonym przeglądzie/naprawie zmienią "barwy" na nowe. Być może dalej będą "czekoladowe", ale z pewnością pozbędą się napisów: "Przewozy Regionalne".
Dwie lokomotywy widoczne na fotce zamieszczonej przez Kolegę Kanclerza, po przeprowadzonej naprawie wróciły do służby. Niestety, nie wiem czy zostały wydzierżawione (z pozostawieniem dotychczasowej malatury) czy sprzedane.
 
Ostatnio edytowane:

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
269 1 1
Dwie lokomotywy widoczne na fotce zamieszczonej przez Kolegę Kanclerza, po przeprowadzonej naprawie wróciły do służby. Niestety, nie wiem czy zostały wydzierżawione (z pozostawieniem dotychczasowej malatury) czy sprzedane.
Zostały sprzedane, zaś malowanie takie a nie inne, bo naprawa była wykonana na zlecenie ówczesnego właściciela, który ostatecznie lokomotyw nie odebrał.
 

SU45-175

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
Z cyklu wspominki - poniżej podaję spis lokomotyw podlegających pod Zakład Taboru w Ostrowie Wielkopolskim według Atlasu Lokomotyw 2007 autorstwa Pana Pawła Terczyńskiego:
ET22: 135, 162, 163, 165, 170, 174, 193, 195, 198, 199, 202, 214, 218, 219, 227, 239, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 256, 258, 271,
290, 294, 306, 312, 324, 325, 331, 332, 337, 345, 348, 359, 361, 362, 386, 387, 391, 392, 393, 394, 397, 418, 419, 423. 425, 426, 429, 446, 451, 500, 505, 508, 512, 536, 537, 583, 585, 587, 593, 603, 641, 707, 737, 741, 751, 761, 813, 823, 829, 839, 887, 916, 917, 956, 1094, 1095, 1177
SM03: 009, 032, 053, 060, 202, 268
SM30: 065, 172, 219, 228
SM31: 021, 041, 069, 070, 111, 112, 130
SM42: 122, 328, 362, 446, 448, 459, 479, 514, 515, 531, 532, 540, 541, 597, 641, 656, 703, 861, 862, 890, 891, 912, 924
SP42: 114
 

MAnTonI

Aktywny użytkownik
Reakcje
183 1 0
Zdjęcia wykonane 22.01.2019 przy rogu ulic Składowa/Okólna w Ostrowie Wlkp. Siedziba zarządu Pracowniczych Ogródków Działkowych - kilkaset metrów od lokomotywowni i stacji kolejowej Ostrów Wlkp. Jako magazyny, sale oczywiście wagony, same pudła bez wózków (tu proszę Szanownych Kolegów o dokładne określenie typu i serii). Mnie się wydaje że stoją tam pudła owocarka, chłodnia i wagon kryty ogólnego przeznaczenia.
 

Załączniki

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Zdjęcia wykonane 22.01.2019 przy rogu ulic Składowa/Okólna w Ostrowie Wlkp. Siedziba zarządu Pracowniczych Ogródków Działkowych - kilkaset metrów od lokomotywowni i stacji kolejowej Ostrów Wlkp. Jako magazyny, sale oczywiście wagony, same pudła bez wózków (tu proszę Szanownych Kolegów o dokładne określenie typu i serii). Mnie się wydaje że stoją tam pudła owocarka, chłodnia i wagon kryty ogólnego przeznaczenia.
Na pewno owocarka typu 6S - seria So w e.3. Oraz kryty niemieckiego typu G10 [wg DB] - seria Kdt [e.3b-c]. Natomiast ten pośrodku to niewiadoma. Mocno przebudowany - być może robota ZNTK Lubań - możliwe, że pierwotnie osobowy.
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.132 34 0
Witam.
Minął ponad rok od ostatniego wpisu, dlatego też aby temat nie zaginął w "czeluściach forum" zamieszczę garść informacji z "torów zakładowych".
Na początek fotografie wagonów "różnej maści" i różnych przewoźników które to wjeżdżały i wyjeżdżały z zakładu.
 

Załączniki

OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
5.132 34 0
I kolejne fotki - również "zakładowe".
Oprócz wagonów, na torach zakładowych pojawiły się również lokomotywy prywatnych operatorów. Przyczyna - awaria lokomotywy zakładowej i trwająca tydzień naprawa.
W ubiegłym roku, firma wysłała do naprawy głównej (poziom utrzymania P5) jedną z dwóch posiadanych lokomotyw 401Da. Ponieważ lansowane hasło "tiry na platformy" jest tylko pustym słowem - lokomotywka pojechała i wróciła na platformie samochodowej (bo taniej).

Ostatnie fotki, to kolejna wersja wagonów skracanych. Te są o tyle ciekawe, bo powstają z "wagonów kieszeniowych" przeznaczonych do przewozu naczep samochodowych. Po modernizacji - nie ma już szans aby taką naczepę samochodową załadować na wagon. No chyba, że zmieści się do kontenera … ;)
I ten trend jest potwierdzeniem moich wcześniejszych słów.

Pozdrawiam !
 

Załączniki

Podobne wątki