• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolejowe klimaty...

Reakcje
3.609 30 0
Jesienna nostalgia w Ełku z Ol49-80 w tle (1). Złote liście, ulewny deszcz i "jesień życia" (a może nawet "bardzo późna jesień życia") Ol-ki, z roku na rok, coraz bardziej rdzewiejącej...

Jesień w Ełku z Ol49-80 w tle. 03.10.2021.JPG


Jesienna nostalgia w Ełku z Ol49-80 w tle (2). Czy Ol49-80 doczeka się promyka nadziei na lepszy los ? Może tęcza rozpostarta nad nią jest zwiastunem lepszych czasów ?

Jesień w Ełku. Tęcza nad Ol49-80. 03.10.2021.JPG


Jesienna nostalgia w Ełku z Ol49-80 w tle (3). No cóż... tęcza znikła... a Ol-ka, gdyby mogła mówić, to zapewne powiedziała by... "Przynajmniej zostałam porządnie umyta" :LOL:

Jesień w Ełku. Ol49-80 po ulewnym deszczu. 03.10.2021.jpg
 

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 15 1
Dopiero o około 17:30 (planowo 14:55) wyjechał z Jaworzyny Śląskiej... wodowanie parowozu w Kamieńcu i Jaworzynie, to była porażka i drwina z pasażerów!
Niestety, polska strona była zupełnie nieprzygotowana do przyjęcia i obsługi tego pociągu. Do Międzylesia +10 spowodowane krzyżowaniem w Lanšperku z opóźnionym szynobusem LeoExpresu. Jednak cyrk się zaczął po przejechaniu granicy. Najpierw grupa wypitych Polaków usiłowała wejść na pokład pociągu bez biletów, następnie krzyżowania z pociągami planowymi. Do tego defekt eszelona i zablokowanie szlaku. Później wodowania to też był cyrk. W Kamieńcu straż chyba 3 razy obracała. Kupiłem na ten pociąg bilet za 500 Koron i miałem jechać nim z Kamieńca do Usti na powrocie. Niestety przez opóźnienie pojechałem tylko z Jaworzyny do Kamieńca. Dalej nie było sensu bo nie dałbym rady już wrócić. Dobrze, że chociaż parę sensownych zdjęć udało się zrobić, niestety te na których mi najbardziej zależało pozostały w sferze marzeń (wyjazd z Piławy Górnej z semaforem wjazdowym i kilka km dalej piękny motyw ze słupami teletechnicznymi). Szlag mnie trafia bo chociaż taki przejazd jeszcze pewnie będzie niejeden, to piękna złota jesień i czyste słoneczne niebo już niekoniecznie. A, i jeszcze ta rdza z żurawia w Jaworzynie :) Masakra.

Przelot przez Hnátnice

DSC_2986.JPG



Verměřovice

DSC_2999.JPG



Wiadukt w Kamieńcu

555_kamienec.jpg
 
Reakcje
3.609 30 0
A propos poprzedniego wpisu, ze zdjęciem ściętych pni i węglarkami załadowanymi drewnem w tle...
"Nocny klimat" na stacji Stare Juchy. Na peronie wręcz pachniało żywicą i lasem :giggle:

Zdjęcie nr 1. Stare Juchy 23.10.2021 godz. 18.35

Stare Juchy. 23.10.2021.jpg


...kontynuując wątek, 23.10.2021 r. o godz. 17.51 na stację Stare Juchy, na tor nr 3, od strony Ełku wtoczyła się SU46-035 z długim składem węglarek, każda załadowana do pełna, ponad obwodzinę, świeżym drewnem (pewnie z 30 wagonów, dominowały typy 415W i CSD/E, były też pojedyncze 412W, 430Wa i CFR/E). Pociąg zatrzymał się na dłuższy postój. O godz. 18.28, również od strony Ełku, pojawiła się ST44-1206 z równie długim składem załadowanym "do pełna", tym razem platform do przewozu drewna (436Z serii Roos / Roos-xx, i interesujący, pojedynczy 412ZGn serii Sgs ze specjalną "nakładką" (?) umożliwiającą przewóz dłużycy, upodobniającą go do 436Z). "Gagarin" zatrzymał się na torze nr 1 przy krawędzi peronu nr 2. Dwa długie składy pełne drewna, stojące obok siebie, z SU46 i ST44 na czele, spowodowały, że na peronach wyraźnie było czuć zapach żywicy i lasu...

Oba składy oczekiwały na zwolnienie szlaku, przez szynobus, który jechał z naprzeciwka, z Olsztyna Gł. do Ełku, przez Kętrzyn. Szynobus ten wtoczył się o godz. 18.56 na tor nr 2, położony przy dawno zamkniętym dworcu i peronie nr 1. Patrząc przez zroszoną jesiennym deszczem szybę okna szynobusu, na mijane wagony z drewnem (pewnie pojechały dalej, na zachód...), pomyślałem, cytatem z filmu "Dzień Świra" ... boli mnie gdy wyrzucam dodatki z gazety, widząc oczami myśli padające lasy... "Dom" wyrzucam - dąb pada, "Turystykę" - lipa, "Komunikaty" - świerki, jak zimowe kwiaty... "Automoto", jak maszty upadają sosny, "Supermarket" - to modrzew, Klon - "Nieruchomości", "Mój komputer" - i buk się korzeniem nakrywa... a z każdym precz dodatkiem, ich żywicą krwawię...

A tak na poważnie, czy może ktoś wie, gdzie docelowo trafiają składy z drewnem z zapewne suwalskich lasów ? Będąc kilkanaście razy w Ełku, we wrześniu, październiku i listopadzie b.r. widziałem tego typu pociągi kilkukrotnie. Puste, powracające składy przeważnie w dzień, nocą zazwyczaj pełne, jadące na zachód.

Zdjęcie nr 2. "Nocny klimat" na stacji Stare Juchy. Węglarka typu 415W (31 51 5377 027-8 Eanos-xx) i wagon typu 436Z (31 51 3526 068-7 Roos) załadowane "do pełna" drewnem.

Stare Juchy. Węglarka typu 415W i platforma typu 436Z załadowane drzewem.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.293 504 30
A pro po poprzedniego wpisu, ze zdjęciem ściętych pni i węglarkami załadowanymi drzewem
załadowane "do pełna" drzewem
À propos, to drzewo rośnie w lesie. Materiał pozyskany w wyniku ścięcia drzewa, to drewno. Tak że przewozi się drewno, wagonami pełnymi drewna, nie drzewa.
 

Podobne wątki