• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowe klimaty za granicą

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
664 64 8
Parę ujęć z Hiszpanii. Przebieg linii kolejowej między Malagą, a Sewillą przez rejon trasy turystycznej „Caminito del Rey”. Niestety w czasie przejścia żaden pociąg nie przejechał. Pojawił się dopiero na stacji w El Chorro. Udał się w kierunku Antequera Santa Ana wzdłuż kanionu i doliny Guadalhorce.
Zanim zrekonstruowano i przebudowano oryginalny szlak w 2014/15, uważany był za najbardziej niebezpieczny na świecie.

IMG_1820.jpeg

Wiadukt i tunel wykuty w skale. Widać z lewej strony na ścianie pozostałości oryginalnej ścieżki. YouTube ma wideo z przyjścia około 2006.

IMG_1818.jpeg


Wjazd od strony El Chorro kierunek do Sewilli.

IMG_7770.jpeg


Na stacji El Chorro, pociąg z Malagi wyjechał z tego tunelu.




IMG_7771.jpeg


Odjazd w kierunku wąwozu.
IMG_7772.jpeg

Znika powoli w tunelu. To diesel pomimo sieci trakcyjnej na tym odcinku.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
664 64 8
Robi wrażenie.
Czyżby blaszane bereciki ;) były obowiązkowe na tym pieszym szlaku.
Tak z uwagi na kruchość skały (dużo zlepieńców) kaski są obowiązkowe. Czasami szlak jest zamykany z uwagi na silne wiatry. Oryginalne przejście było poprowadzone przy budowie elektrowni wodnej (obecnie szczytowo-pompowa), dla osób zatrudnionych w tym przedsięwzięciu. Nazwę własną nadano, gdy sam król postanowił osobiście przeszedł trasę w 1921 na otwarcie zapory.
Linia kolejowa powstała w połowie XIX wieku kończąc się w Cordobie, rok 1866. Na odcinku kanionu „Desfiladero de los Gaitanes” wybudowano osiem wiaduktów, osiemnaście mostów i siedemnaście tuneli.
 

Podobne wątki