Podczas urlopu na południu Chorwacji zajrzałem na dwie stacje stanowiące końcówki linii M606 Knin - Zadar oraz M607 Perković - Šibenik.
Stacja czołowa w Szybeniku została otwarta w 1877 roku w ramach kkStB co od razu rzuca się w oczy. Linię obsługuje obecnie wagon motorowy typu Y1 wyprodukowany przez Fiata w 1980 roku dla kolei szwedzkich. Ja trafiłem na osprejowany wóz o numerze 7122 016. Kursuje 7 par pociągów. Stacja jest czynna i posiada semafory świetlne.
Stacja w Zadarze powstała w latach 60. i dworzec kolejowy tworzy obecnie zespół z przylegającym wielkim dworcem autobusowym. Ruch pasażerski do Zadaru zawieszono w 2014 roku i stacja jest dość zapuszczona. Co ciekawe linia jest przewidziana do modernizacji i trwają tam już nawet jakieś prace torowe. Semafory wyjazdowe są czynne.
Jako ciekawostkę dodaję zdjęcie przyległego dworca autobusowego: