• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowe klimaty za granicą

Andrzo

Znany użytkownik
Reakcje
1.441 2 1
Podczas urlopu na południu Chorwacji zajrzałem na dwie stacje stanowiące końcówki linii M606 Knin - Zadar oraz M607 Perković - Šibenik.

Stacja czołowa w Szybeniku została otwarta w 1877 roku w ramach kkStB co od razu rzuca się w oczy. Linię obsługuje obecnie wagon motorowy typu Y1 wyprodukowany przez Fiata w 1980 roku dla kolei szwedzkich. Ja trafiłem na osprejowany wóz o numerze 7122 016. Kursuje 7 par pociągów. Stacja jest czynna i posiada semafory świetlne.

IMG_7070 kopia.jpg

IMG_7092 kopia.jpg

IMG_7101 kopia.jpg

IMG_7115 kopia.jpg


Stacja w Zadarze powstała w latach 60. i dworzec kolejowy tworzy obecnie zespół z przylegającym wielkim dworcem autobusowym. Ruch pasażerski do Zadaru zawieszono w 2014 roku i stacja jest dość zapuszczona. Co ciekawe linia jest przewidziana do modernizacji i trwają tam już nawet jakieś prace torowe. Semafory wyjazdowe są czynne.

IMG_6909 kopia.jpg

IMG_6935 kopia.jpg

IMG_6919 kopia.jpg

IMG_6924 kopia.jpg


Jako ciekawostkę dodaję zdjęcie przyległego dworca autobusowego:

IMG_6899 kopia.jpg
 

Podobne wątki