• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejny temat o układzie torów...

OP
OP
Santo Dzidzione

Santo Dzidzione

Mistrz tłuczniowania
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
867 4 0
#81
stare tory przeniosłeś zwrotnicę na łuk po lewej stronie? Też pomyślałem o delikatnej zmianie w tej okolicy.
Kurde, coraz bardziej podoba mi się ten układ.. A już prawie pewny byłem tego '49'..
det1.JPG
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.005 83 11
#82
Spokojnie,bez nerwów,zmiany planów na papierze ,czy w komputerze nie są kosztowne.Jak już będziesz na 100%
pewny że jakiś układ to już jest to co Ci się śniło po nocach......nie rób od razu zamówienia w jakimś sklepie modelarskim.
Przemyśl całość jeszcze raz,potem drugi,trzy razy sprawdź czy przy zaplanowanym peronie zmieścisz ten wyśniony skład
lokomotywa i sześć osobowych wagonów ,co?o kurcze! brak 5,76cm ,co tu zrobić jak je znaleźć?Jak już będziesz miał 300%
pewności że to już na pewno to,zabierz się do pracy,ale nie bój się w razie czego zmieniać czegoś "w biegu".
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
451 8 0
#83
A może taka propozycja:
Dzidzia-1.jpg

Maksymalnie wydłużone są tory przy peronie.
Dodatkowo zostały wyeliminowane łuki R1. Na dole z prawej strony są dwa flexy. Flexy można oczywiście zastosować wszędzie tam gdzie są długie odcinki.
 
OP
OP
Santo Dzidzione

Santo Dzidzione

Mistrz tłuczniowania
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
867 4 0
#84
stare tory - masz rację. Ale spoko, nie jestem taki, że już natychmiast i tak dalej :)

Marqus
- całkiem fajne. W sumie lepiej rozwiązane rozwidlenia w tunelu głównej linii, tak samo jak na wjeździe na stację na dole od lewej strony. Tylko średnio podoba mi się połączenie linii drugorzędnej ze stacją (po lewej) na łuku. Nie planuję tam poszczać długich składów, więc długi peron nie jest tam niezbędny (tak mnie się przynajmniej wydaje). Poza ty, u mnie te tory w tym miejscu szły na innej wysokości, co mi bardzo przypadło do gustu - krajobraz bardziej górski, sytuacja analogiczna jest z torem odstawczym - bo tak chyba się go zwie - na stacji linii drugorzędnej - jest troszkę wyżej niż łuk linii.
Wyeliminowanie łuków R1 jak najbardziej na plus. A dałoby radę bez R1 w prawym dolnym rogu linii drugorzędnej z praktycznie niezmienionym układem torów - w tym senie, o którym pisałem wcześniej?
Mam wrażenie, że zrobiłeś ten układ od nowa - brałeś pod uwagę wysokości torów?

Jeszcze mam pytanie - gdzieś o oczy obiło mi się, że raczej ciężko jest robić wzniesienia na odcinkach i raczej trzeba używać do tego fleksów. Prawda to?
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
451 8 0
#85
Z lewej strony możesz zrobić tak jak proponował stare tory
Dzidzia-2.jpg

Co do wysokości to jest tylko propozycja. Stacja jest na poziomie "0", ale zawsze można ją podnieść.
Poniżej masz wizualizację.
Dzidzia_1.jpg

Dzidzia_2.jpg

Układ zrobiłem od nowa, nie końca byłem pewny jakich torów użyłeś. Wysokości torów oczywiście brałem pod uwagę. Na rysunku ich nie widać - za mała rozdzielczość.
A co do wzniesień na odcinkach, to nie wydaje mi się, żeby to był jakiś problem. Ale mogę się mylić.
Robiłem kiedyś makietę, co prawda w TT i nie było problemów.
 
OP
OP
Santo Dzidzione

Santo Dzidzione

Mistrz tłuczniowania
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
867 4 0
#88
Chyba już zostanę z tym planem.. Tylko którą wersją?
Chyba będzie to coś podobnego do tego, co wrzucił Marqus z małymi przeróbkami.
- Troszkę przedłużone (2x239);
- mały tunel przesunięty, aby nie był pod torem (żeby nie nie wadziło);
- przesunąłem połączenie zwrotnicowe linii drugorzędnej ze stacją z łuku na prostą (tak jak było wcześniej)
Tylko czegoś mi brakuje.. Czerwone to linia drugorzędna. Ona jest praktycznie odizolowana od głównego szlaku (przynajmniej jadąc w kierunku zaznaczonym strzałką). Jedyne jej połączenie jest w niebieskim kółku. Trochę to takie nie teges..
Jakimś rozwiązaniem byłoby połączenie tam, gdzie zielona linia. Ale ja bym chciał (zresztą chyba nie ma innego wyjścia), żeby w tym miejscu była widoczna różnica wysokości. W miejscu niebieskiego kółka można by zrobi kolejną zwrotnicę krzyżową DKW, ale wtedy peron z byłby bardzo krótki - chyba, żeby zrobić te zwrotnice łukowe po lewej stronie, jak w oryginale Marqusa, ALE to i tak niewiele da, ponieważ one są w tą samą stronę co te z drugiej strony (nad niebieskim kółkiem).
To wszystko jest chyba zbyt skomplikowane dla mnie :(
przed.JPG

 
OP
OP
Santo Dzidzione

Santo Dzidzione

Mistrz tłuczniowania
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
867 4 0
#90
W sumie racja, w miejscu które zaznaczyłeś zasadniczo nie jest potrzebne przejście w drugą stronę..
Rozmyślam o tej linii drugorzędne patrząc na rysunek z postu powyżej.
Jeżeli pociąg A jedzie z lewej strony to wjeżdża tylko i wyłącznie na dolny tor i może spokojnie miną się z pociągiem B, który wjeżdża (z lewej strony) tylko i wyłącznie na górny tor. I obydwa z tego miejsca mogą jechać wszędzie. Czyli ok.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
366 5 1
#94
Wywal ten rozjazd skupiony na dole po lewej. W realu się takich nie stosuje i wygląda to sztucznie. Już było to rysowane wcześniej jak to poprawić i wydłużyć tor, a Ty wracasz z uporem do tej "karykatury".
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
451 8 0
#95
Tak jak radzi Tomek K, zastosuj układ który podał stare tory lub ten co ja pokazałem. Albo połącz jedno z drugim.
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
451 8 0
#99
Nie, że nie występują. Chociażby na pierwszym zdjęciu po lewej stronie
#626

Ale to Twoja makieta. Będziesz chciał to tak zrobisz.