OP
OP
Lokomotywy serii BR 101 stosowane są w Niemczech od 1997 roku. Zastępowały sukcesywnie lokomotywy BR 103 w ruchu dalekobieżnym, które były w tamtym czasie już mocno wyeksploatowane. Wyprodukowano 145 sztuk - tyle ile w momencie zamównienia było na stanie lokomotyw BR 103. Pierwsze 3 loki zostały oddane do użytku w kolorze orientrot, pozostałe już jako verkehrsrot. Moc 6400 kW, prędkość maks. 220 km/h.
Choć główne zadanie to obsługa ruchu osobowego w ruchu dalekobieżnym, stosowane są również w ruchu towarowym, jak i lokalnym między Norymbergą, a Monachium.
Autor zdjęcia Alexander Wiemer - 2010 rok - z Wawelem (Wawlem? ) na haku.
Od niedawna mam na stanie model BR 101 wykonany przez LS Models 16045/16545 - stan z V epoki verkehrsrot z dekoderem jazdy/oświetlenia ESU. To mója pierwsza lokomotywa od LS Models i zasadniczo jestem pod wrażeniem. Masa filigranowych detali, przyzwoite wykonanie, wyśmienity napęd, bardzo płynna i bezszelestna jazda. Co ciekawe obsługa oświetlenia korzysta nie z dostępnych wyjść dekodera, tylko z SUSI. Trochę to komplikuje plany, kiedy chcę pokonfigurować parametry oświetlenia. Już nie mówiąc o sytuacji, kiedy chciałbym założyć dekoder dźwięku - projekty są ogólnie dostępne - ale jednocześnie zachować istniejącą konfigurację oświetlenia. Trochę lipa... Można kupić dekoder dżwięku od LS Models, tylko chcą za niego ok. 150€!
Ale to nie wywraca mojej ogólnej opinii o bardzo wysokiej jakości tego modelu.
A na marginesie, to mam też jeden model od ACME - wprawdzie TRAXX - ale mam wrażenie, że ACME i LS Models projektowały i produkowały swoje lokomotywy przez ten sam zespół. Rozwiązania detali, konstrukcja wózków, te same pomysły na elementy fototrawione - wszystko to zupełnie inaczej rozwiązane niż u wielkich typu Roco itp.
Moje fotki...
I jeszcze zbliżenia na detale
Choć główne zadanie to obsługa ruchu osobowego w ruchu dalekobieżnym, stosowane są również w ruchu towarowym, jak i lokalnym między Norymbergą, a Monachium.
Autor zdjęcia Alexander Wiemer - 2010 rok - z Wawelem (Wawlem? ) na haku.
Od niedawna mam na stanie model BR 101 wykonany przez LS Models 16045/16545 - stan z V epoki verkehrsrot z dekoderem jazdy/oświetlenia ESU. To mója pierwsza lokomotywa od LS Models i zasadniczo jestem pod wrażeniem. Masa filigranowych detali, przyzwoite wykonanie, wyśmienity napęd, bardzo płynna i bezszelestna jazda. Co ciekawe obsługa oświetlenia korzysta nie z dostępnych wyjść dekodera, tylko z SUSI. Trochę to komplikuje plany, kiedy chcę pokonfigurować parametry oświetlenia. Już nie mówiąc o sytuacji, kiedy chciałbym założyć dekoder dźwięku - projekty są ogólnie dostępne - ale jednocześnie zachować istniejącą konfigurację oświetlenia. Trochę lipa... Można kupić dekoder dżwięku od LS Models, tylko chcą za niego ok. 150€!
Ale to nie wywraca mojej ogólnej opinii o bardzo wysokiej jakości tego modelu.
A na marginesie, to mam też jeden model od ACME - wprawdzie TRAXX - ale mam wrażenie, że ACME i LS Models projektowały i produkowały swoje lokomotywy przez ten sam zespół. Rozwiązania detali, konstrukcja wózków, te same pomysły na elementy fototrawione - wszystko to zupełnie inaczej rozwiązane niż u wielkich typu Roco itp.
Moje fotki...
I jeszcze zbliżenia na detale