• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koleje w Niemczech od 1994 roku ~ DB AG + prywatne ~ 1:1 i modele

GrzegorzM

Użytkownik
Reakcje
125 0 0
]Szkoda, że nie ma fotki tej drugiej lokomotywy, bo to chyba jakaś dziwna przemalowanka: wygląda na nowoczesnego diesla w malowaniu DR z czasów NRD. Ciekawe, czy ta 212 też stacjonuje we Frankfurcie nad Odrą, jak kilka 243, z których dwie udało mi się złapać w drodze powrotnej z Dortmundu. Nigdy jej tam nie widziałem, ale za często tam nie bywam (te 243 widywałem we Frankfurcie już kilka razy w ciągu ostatnich paru lat).[/QUOTE]

Ten diesel to ER20, (223 154) gdzieś na forum już umieszczałem fotkę tej lokomotywy... mam nadzieję że się nikomu nie narażę jak jeszcze raz wrzucę to zdjęcie. To jest okleina..

223 154.jpg


a ta lokomotywa 143 001 (taki jest jej prawidłowy numer) stacjonuje we Frankfurcie... tylko przeważnie stoi na innych torach niż reszta 143 które widział Pan we Frankfurcie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.478 552 30
Rozumiem, że to jest numer współczesny (pierwsza cyfra 2 oznacza lokomotywę spalinową wg zasad DB, zarówno dawnego, jak i obecnego DB AG).
143 001 (taki jest jej prawidłowy numer)
A to jest numer fikcyjny, jaki ta lokomotywa miałaby, gdyby istniała w czasach DR - na DR było odwrotnie, niż na DB, na "1" zaczynały się numery lokomotyw spalinowych, a na "2" numery lokomotyw elektrycznych. Dlatego te 243 z Frankfurtu mają takie numery, poniekąd "historyczne".
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.478 552 30
ER20 to oznaczenie producenta tej lokomotywy...
Tak, to wiem.
223 154 to końcówka numeru UIC
Lokomotywy nigdy nie miały numerów UIC. UIC nie normowało oznaczeń taboru trakcyjnego, a wyłącznie wagonów. Dopiero system numeracji UE wprowadził ujednolicone zasady oznaczeń i numeracji lokomotyw (EVN). Co do "Białej Damy", to nastąpiło nieporozumienie. Ze słów
a ta lokomotywa 143 001 (taki jest jej prawidłowy numer) stacjonuje we Frankfurcie...
zrozumiałem (jak widać źle), że chodzi o tego diesla - ponieważ na fotce nosi fikcyjne barwy dawnego DR, myślałem, że ma także fikcyjny numer wg systemu DR i dlatego napisałem:
to jest numer fikcyjny, jaki ta lokomotywa miałaby, gdyby istniała w czasach DR
Jeśli chodzi o "Białą Damę", to faktycznie, jej obecny numer, zgodny z obecnymi zasadami, to 143 001. A ponieważ nigdy we Frankfurcie nie widziałem ani "Białej Damy", ani tego diesla ER20, nie zorientowałem się, o którą z nich chodzi.
 

Podobne wątki