• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koleje w Niemczech od 1994 roku ~ DB AG + prywatne ~ 1:1 i modele

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.011 531 30
Ciekawy lok, sprzed zjednoczenia?
raczej po zjednoczeniu jeśli przyjąć za datę zjednoczenia 3-X-1990
Ale przed zjednoczeniem DR i DB. A teraz pomalowany i oznakowany jako historyczny według starych zasad numeracji DR. Krótko po zjednoczeniu państw niemieckich tabor trakcyjny DR został przenumerowany zgodnie z zasadami stosowanymi przez DB, tzn. lokomotywy elektryczne zamiast numerów "2ab cde" dostały numery "1ab cde", a spalinowe odwrotnie: z "1ab cde" na "2ab cde". W konsekwencji zmieniła się też cyfra kontrolna (po kresce). Samo połączenie DR z DB i powstanie DB AG miało miejsce znacznie później, od 1 stycznia 1994 roku.
 
Reakcje
116 0 0
Zależy o które zjednoczenie chodzi.... a według strony internetowej której link podałem lokomotywa ta została dostarczona 13-11-1990 kolejom DR jako 243-650-9, a zmiana serii nastąpiła 1-01-1992 na 143 650-0
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
128 3 0
Lokomotywa ze zdjęcia nosząc barwy i oznakowanie DR należała już do "prywaciarza" DeltaRail (VKM D-DELTA). W sierpniu 2020 rządek takich "trabantów" należących do tej firmy spotkałem we Frankfurcie na Odrą.
Trabanty_FFO.jpg

243 972-7 (właść. 143 972-8) w malowaniu oraz oznakowaniu DR
143 250-9 również w malowaniu DR, ale już oznakowanie DB
143 963-7 wówczas wciąż nosząca współczesne dla DB AG barwy Verkehrsrot
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
128 3 0
I doszła jeszcze jedna sztuka w malowaniu Orientrot, które ogólnie nie jest popularne (a przynajmniej wówczas nie było) wśród tamtejszych miłośników jak i samych kolejarzy. Coś takiego, jak nasze "żółte czoła". Stoją tam, bo tam siedzibę ma DeltaRail, pytanie tylko gdzie robią im obsługę techniczną.
 
Reakcje
116 0 0
Lokomotywa ze zdjęcia nosząc barwy i oznakowanie DR należała już do "prywaciarza" DeltaRail (VKM D-DELTA). W sierpniu 2020 rządek takich "trabantów" należących do tej firmy spotkałem we Frankfurcie na Odrą. Zobacz załącznik 1075001
243 972-7 (właść. 143 972-8) w malowaniu oraz oznakowaniu DR
143 250-9 również w malowaniu DR, ale już oznakowanie DB
143 963-7 wówczas wciąż nosząca współczesne dla DB AG barwy Verkehrsrot
Z tych trzech lokomotyw tylko 972 jest własnością Delty - pozostałe dwie były wynajęte. Generalnie wszystkie lokomotywy serii 143 będące własnością Delty posiadają klasyczne malowanie kolei byłej NRD (oprócz lokomotyw 001 i 069).
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.701 52 2
Film prezentujący efekty remontu generalnego linii kolejowej między Frankfurtem a Mannheim. 74 km dwutorowego szlaku poddano całkowitej wymianie. Wymieniono podsypkę, podkłady, szyny, sieć trakcyjną łącznie z niektórymi słupami, system sterowania ruchem na wszystkich stacjach pośrednich, zlikwidowano dwa przejścia jednopoziomowe (jedno zastąpiono tunelem dla pieszych), wymieniono infrastrukturę służącą obsłudze podróżnych. Dołożono kilka przejść pomiędzy głównymi torami zwiększającymi przepustowość i ułatwiających zarządzanie ruchem w momentach opóźnień.
Prace zajęły tylko 5 miesięcy!
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.701 52 2
DB zdecydowało się na sprzedaż zakupionych dość niedawno od austriackiej Westbahn 17 pociągów piętrowych typu Kiss.
Z tego co zrozumiałem, DB reorganizuje siatkę połączeń dalekobieżnych i likwidowowane będą niedługo linie, które obsługują właśnie te pociągi, a przy rozważeniu przeniesienia ich na inne linie przeważyła chęć ujednolicenia składów pociągów w kategorii IC2 (składy piętrowe Twindexx i właśnie owe Kissy). Nie bez znaczenia miał byś również fakt, że były Kissy były chyba serwisowane w Wiedniu (a więc dość daleko od codziennie obsługiwanych linii).
https://www.db-gebrauchtzug.de/f?p=222:751:9990187460809:::::
DB Regio pozbyło się składów piętrowych i lokomotyw Skody (BR102) przeznaczonych do obsługi linii RE Monachium-Ingolstadt - Norymberga. Pociągi te zakupiono kiedyś z myślą by kursowały z prędkością ~195 km/h (tak by zdecydowanie skrócić czas przejazdy pociągami RE między Monachium i Norymbergą. Składy kupiono w sumie dość niedawno, ale okazały się na tyle awaryjne, że DB Regio przywróciło stare wagony IC przystosowane do prędkości 200 km/h pomalowane na czerwono (barwy DB Regio). Wspominam o tym, bo pociągi KISS sprawdziłyby się na tej trasie bardzo dobrze. Wydaje się jednak, że DB Regio nie jest nimi zainteresowane skoro wystawiono je na sprzedaż,
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.319 25 2
Dosłownie 2 miesiące temu ÖBB ogłosiło, że chce pozyskać elektryczne zespoły trakcyjne o parametrach odpowiadających składom typu KISS jakie użytkuje DB. Nawiasem mówiąc DB kupił Kissy od austriackiego Westbahn - wygląda na to, że wrócą na stare śmiecie ;)
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.779 402 7
Ciekawe, że austriacy jakoś lepiej zarządzają koleją, niż niemcy..... Takie odnoszę wrażenie.....
Nie wiem jak zarządzana jet kolej w Austrii, ale korzystając w 2022 roku z biletu za 9 euro w lipcu i sierpniu odniosłem wrażenie, że DB Regio działało wprost fatalnie. Pomijam opóźnienia i tłok w pociągach, ale stan techniczny wagonów właśnie piętrowych był zupełną klęską - nie działająca klimatyzacja i WC. Teraz już jest tylko gorzej....
 

Podobne wątki