• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koleje w Niemczech od 1994 roku ~ DB AG + prywatne ~ 1:1 i modele

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.712 522 30
Ciekawy lok, sprzed zjednoczenia?
raczej po zjednoczeniu jeśli przyjąć za datę zjednoczenia 3-X-1990
Ale przed zjednoczeniem DR i DB. A teraz pomalowany i oznakowany jako historyczny według starych zasad numeracji DR. Krótko po zjednoczeniu państw niemieckich tabor trakcyjny DR został przenumerowany zgodnie z zasadami stosowanymi przez DB, tzn. lokomotywy elektryczne zamiast numerów "2ab cde" dostały numery "1ab cde", a spalinowe odwrotnie: z "1ab cde" na "2ab cde". W konsekwencji zmieniła się też cyfra kontrolna (po kresce). Samo połączenie DR z DB i powstanie DB AG miało miejsce znacznie później, od 1 stycznia 1994 roku.
 
Reakcje
113 0 0
Zależy o które zjednoczenie chodzi.... a według strony internetowej której link podałem lokomotywa ta została dostarczona 13-11-1990 kolejom DR jako 243-650-9, a zmiana serii nastąpiła 1-01-1992 na 143 650-0
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
128 3 0
Lokomotywa ze zdjęcia nosząc barwy i oznakowanie DR należała już do "prywaciarza" DeltaRail (VKM D-DELTA). W sierpniu 2020 rządek takich "trabantów" należących do tej firmy spotkałem we Frankfurcie na Odrą.
Trabanty_FFO.jpg

243 972-7 (właść. 143 972-8) w malowaniu oraz oznakowaniu DR
143 250-9 również w malowaniu DR, ale już oznakowanie DB
143 963-7 wówczas wciąż nosząca współczesne dla DB AG barwy Verkehrsrot
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
128 3 0
I doszła jeszcze jedna sztuka w malowaniu Orientrot, które ogólnie nie jest popularne (a przynajmniej wówczas nie było) wśród tamtejszych miłośników jak i samych kolejarzy. Coś takiego, jak nasze "żółte czoła". Stoją tam, bo tam siedzibę ma DeltaRail, pytanie tylko gdzie robią im obsługę techniczną.
 
Reakcje
113 0 0
Lokomotywa ze zdjęcia nosząc barwy i oznakowanie DR należała już do "prywaciarza" DeltaRail (VKM D-DELTA). W sierpniu 2020 rządek takich "trabantów" należących do tej firmy spotkałem we Frankfurcie na Odrą. Zobacz załącznik 1075001
243 972-7 (właść. 143 972-8) w malowaniu oraz oznakowaniu DR
143 250-9 również w malowaniu DR, ale już oznakowanie DB
143 963-7 wówczas wciąż nosząca współczesne dla DB AG barwy Verkehrsrot
Z tych trzech lokomotyw tylko 972 jest własnością Delty - pozostałe dwie były wynajęte. Generalnie wszystkie lokomotywy serii 143 będące własnością Delty posiadają klasyczne malowanie kolei byłej NRD (oprócz lokomotyw 001 i 069).
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.659 51 2
Film prezentujący efekty remontu generalnego linii kolejowej między Frankfurtem a Mannheim. 74 km dwutorowego szlaku poddano całkowitej wymianie. Wymieniono podsypkę, podkłady, szyny, sieć trakcyjną łącznie z niektórymi słupami, system sterowania ruchem na wszystkich stacjach pośrednich, zlikwidowano dwa przejścia jednopoziomowe (jedno zastąpiono tunelem dla pieszych), wymieniono infrastrukturę służącą obsłudze podróżnych. Dołożono kilka przejść pomiędzy głównymi torami zwiększającymi przepustowość i ułatwiających zarządzanie ruchem w momentach opóźnień.
Prace zajęły tylko 5 miesięcy!
 

Podobne wątki