• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koleje Szwajcarskie

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.543 556 30
Zgadzam się z kolegą RS11 i mogę tylko pozazdrościć możliwości robienia takich zdjęć. Niestety, dla amatora, jakim jestem, jest dość trudne, bo wymaga bardzo dużo czasu, co kolega RS11 dobrze wytłumaczył. Choć znam miłośników, którzy tym też się trochę zajmują, sam się do nich raczej nie zaliczam. Jak jadę gdzieś "na pociągi", to zawsze staję przed wyborem: przejechać się pociągiem np. linią, którą jeszcze nigdy nie jechałem, czy też ustawić się gdzieś na szlaku i robić ciekawe zdjęcia. Najczęściej jednak wybieram to pierwsze, a zwykle nie mam szansy by połączyć jedno z drugim.

A jeśli chodzi o oceny, to czym innym jest docenić zdjęcia zrobione przez autora wpisu, a czym innym fotki ściągnięte z internetu. Może jest to krzywdząca ocena, ale wydaje mi się, że tu mamy dość często do czynienia z tym drugim...
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
154 0 0
Andrzeju - Ty amatorem - nigdy. Dzięki Tobie oglądamy jak wyglądała kolej przed laty nie tylko w Polsce ale i we Francji czy Szwajcarii. Pamiętam jak zawsze czekałem na news-y w "Today Railway" co tam napiszesz.

Mam też podobny dylemat - czy jechać czy fotografować :) - szczególnie jak jest parowóz.

Myślę że można było by zostawić tylko ocenę "super" w dziale Tabor, Makieta czy innych związanych z modelarstwem,a tu gdzie rozmawiamy o prawdziwych lokomotywach czy wagonach - zrezygnować z oceny "super".
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.543 556 30
No, jednak jestem amatorem jeśli chodzi o fotografię. Zresztą w dziedzinie dziennikarstwa w zasadzie też. A w "Today's Railways" już dawno niczego nie zamieściłem, nie mam świeżych informacji z Polski, a tego dotyczyły moje "newsy". Fakt natomiast, że całe życie byłem i jestem związany z koleją zawodowo (i nie tylko). Ale nie ma co się przekomarzać, wróćmy do szwajcarskich kolei.
 
B

bobby74

Gość
Dziś o 12:00 nastąpi otwarcie Tunnelu Gotthard po przebudowie. Festyn i inne okolicznościowe wydarzenia są zaplanowane na weekend 4-5 czerwiec.
http://www.gottardo2016.ch/en
Na tą okoliczność SBB i SBB Cargo przemalowało dwie lokomotywy - Re 420 268-5 i Re 460 098-7 - na okolicznościowe barwy promujące nowo powstający tunel. W tym malowaniu jeżdżą już od 01-06-2015.
Zdjęcie - Alexander Schäfer za info24bahnnews.jimdo.com
13301242_1187419921289869_6127632147361086473_o.jpg
Nie zabraknie również modeli w takim malowaniu. Limitowane serie wyszły/wyjdą od Roco, Märklin i HAG.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
154 0 0
Niestety mimo oficjalnego zaproszenia na otwarcie nie mogłem się tam stawić, ale na kanale 3sat właśnie zaczęła się 5 godzinna relacja z otwarcia nowego tunelu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.543 556 30
Dziś o 12:00 nastąpi otwarcie Tunnelu Gotthard po przebudowie.
No, "przebudową" to bym tego nie nazwał. To całkowice nowy tumel, stary zdaje się zostanie jak był. Czy Kolega RS11 ma informację, czy będzie dalej eksploatowany w ruchu regionalnym, obsługującym stacje omijane przez nową linię?
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
154 0 0
Tak,stara linia zostaje w normalnym ruchu, dalsze decyzje zapadną dopiero po 2020r kiedy cała trasa z nowym Tunelem Gottard zostanie ukończona.

Właśnie w tym momencie dwa pociągi pasażerskie jadące naprzeciwko przecięły wspólną linię w tunelach.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.543 556 30

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
154 0 0
Przy okazji otwarcia tunelu Gottard postanowiłem "przewietrzyć" parę modeli SBB. Lokomotywy Ee 3/3 jeszcze nie było w wątku. Łatwo dostępny i bardzo dobry model posiada ROCO, chyba ma już go ponad 25lat w ofercie, ale stale jest unowocześniany. Jest to wersja SBB Ee 3/3 II i jej pochodne z kabiną na środku.
Dziś jednak o innej wersji Ee 3/3 I z 1928r tzw. "żelazko, czy "półbut"-wyprodukowano 16 sztuk od numeru 16311 do 16326. Lokomotywy użytkowano prawie 80lat, do dziś zachowano 4lub 5 egzemplarzy w tym dwa są w ruchu.
Znane są mi 3 modele w HO:
- Merker und Fischer - mosiądz http://www.blechundguss.ch/550.html
- APC Adams Gmbh -mosiądz (zdjęcia i opis po niżej)
-Maerklin/Trix - 2 modele zielony i brązowy sprzedawane w jednym pudełku, produkt 2015/2016.

Model APC bazuje na ramie i napędzie od ROCO. Oferowano wersje na prąd stały i zmienny. Numer katalogowy 4501 (na prąd zmienny dopisek WS).
Wyprodukowano około 30 -35 sztuk, ale tak naprawdę to sam producent nie wie dokładnie ile :) .
W moim modelu boki ramy zostały przeszlifowane a to dlatego że rama Roco jest za szeroka do tego modelu, a dodatkowo posiada na środku wcięcie na schodki do kabiny,
zdjęcia modelu z nieprzeszlifowaną tu: http://www.blechundguss.ch/367.html

Model jest ładnie wykonany jeśli chodzi o nadwozie, jedynie tabliczki są krzywo wklejone i widać jak były mocowane do ramek oraz zaczyna się łuszczyć żółta farba z poręczy...
IMG_7719a.jpg
IMG_7723a.jpg
IMG_7725a.jpg
IMG_7727a.jpg
 
D

Dampflok

Gość
Szwajcarskie wąskotorowe elektryczne wagony silnikowe ABe 4/4 III zostały wyprodukowane w 1988-1990 dla kolei retyckich w liczbie sześciu sztuk. Wagony silnikowe kursują z pociągami pasażerskimi na górskiej linii kolejowej prowadzonej przez przełęcz Albula. Wagony elektryczne posiadają okolicznościowe malowania reklamowe górskiej linii kolejowej. Wszystkie wagony silnikowe posiadają nazwy okolicznych miejscowości oraz herby miejscowości. Modele są produkowane przez Bemo.

Fotografie wąskotorowych szwajcarskich wagonów elektrycznych.
14013250760_df181b83ff_k.jpg
12309037095_16fb3a9929_k.jpg
12083.jpg
12035.jpg
12093.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
391 5 1
ABe4/4III 51-56 kursują wyłącznie przez przełęcz Bernina na nie przez Albulę. Bernina ma zasilanie 1000V pr. stałego, natomiast Albula, jak cała reszta RhB, ma 11000V 16,7Hz pr. przemiennego. Do jazdy w obu systemach są przystosowane tylko zespoły trakcyjne ABe 8/14 Allegra. a fotki jak to na Berninie zimą i w słońcu cudowne. Zdjęcia 1, 2, 3 i 5 po północnej stronie od Ospizio Bernina, zdjęcie 4 po południowej pomiędzy Ospizio Bernina a Alp Grum. Zresztą widać wyraźnie budynek stacji Ospizio Bernina i charakterystyczny budynek w którym jest obrotnica i miejsce obrządzania dla parowego pługa odśnieżnego.
 

tulip

Aktywny użytkownik
Reakcje
202 1 0
Pociąg turystyczny "Wilhelm Tell Express" kursował od 1988 roku. W składzie znajdowały się najczęściej dwa wagony salonowe typu EW I i EW II, tak zwany wagon papieski (typ EW IV przebudowany na konferencyjny w 1984 roku z okazji wizyty Jana Pawła II) oraz wagon widokowy z pociągu Rheingold lub Rheinpfeil. Tu zdjęcie ze strony http://www.rmweb.co.uk/community/uploads/monthly_08_2015/post-5613-0-82295400-1440002338.jpg
Wilhelm-Tell-Express_1988-08-08.jpg

I podobny pociąg u mnie ;)
Wilhelm-Tell-Express_2.jpg
 

Podobne wątki