• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Koleje naszych wschodnich sąsiadów i ich modele

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.270 145 0
Gori, Gruzja, 08.2024.
Zdjęcia przedstawiają jeden z wagonów, którym podróżował Stalin. Takich pociągów rządowych Koleje radzieckie miały "kilka" i jak wódz opuszczał Moskwę to równocześnie w różnych kierunkach wyjeżdżało kilka składów. Stalin bał się latać.
03460.JPG

03458.JPG


03462.JPG

03478.JPG

03461.JPG

03480.JPG

03479.JPG


Trochę wnętrza:
03481.JPG

03483.JPG

03482.JPG


Pamiątka "ofiarowana" przez jeden z zakładów produkcyjnych
03469.JPG


03470.JPG

Jeszcze mam zdjęcie obrazka/malowidła p.t. Towarzysz Stalin wśród kolejarzy, ale chyba odpuszczę :)


Na koniec informacja drobnym drukiem od organizatora wycieczki:
Zwiedzanie Muzeum Stalina, jest próbą przybliżenia postaci historycznej pochodzącej z Gruzji, która wywarła ogromny wpływ na świat w latach 30 i 40 XX wieku. W muzeum prezentowana jest historia jego życia, co go ukształtowało oraz droga do zastania przywódcą ZSRR. Celem wizyty nie jest jakakolwiek gloryfikacja postaci ani jej czynów a zapoznanie z faktami historycznymi.
moje wtrącenie - podczas 2 tygodniowego pobytu, oprócz tego muzeum w Gori, widziałem tylko jeden "pomnik" Stalina. Biorąc pod uwagę, że był pomalowany na złoto i stał na terenie jakiejś małej firmy, to był raczej reklamówka.
Na Bałkanach widziałem zdecydowanie więcej pamiątek po Josipie Broz Tito.


@Kpt. Nemo - wypatrywałem cech, na tym kawałku szyny ale bezskutecznie.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.549 499 107
Bardzo proszę o informacje, w jakich odstępach czasu wykonywano naprawy rewizyjne dla wagonów serii WLABmee kolei RZD i BC w latach 2008-2014 ? Pytanie ma naturalnie związek z najnowszą edycją tych wagonów firmy LS Models. Chciałbym wybrać takie które będą najbardziej mi pasować do danego czasokresu. :)
 

Mario

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
119 1 0
Natknąłem się na ciekawy materiał na temat rosyjskich kolei i nie tylko: CEP Kolejowy - Rosyjska kolej w niekończącej się spirali problemów. Rozmowa z Ryszardem Piechem. Materiał jest długi ale warto zapoznać się z innymi niż znane przez nas problemy... Poza tym polecam kanał Kremlinka Show na którym jest dużo solidnego i ciągle aktualizowanego materiału na temat gospodarki wschodu.

 

daromaro

Znany użytkownik
Reakcje
1.882 129 86
Język można podszlifować. Не зная языка, этого не поймешь... Ciekawy film. 'W tle' moje ulubione tielniaszki :) (niebieskie oczywiście)
I ten fragment z butelką: "для знакомства" :)
 
Ostatnio edytowane:

daromaro

Znany użytkownik
Reakcje
1.882 129 86
@robertkroma dobrze jest - "nie znając języka"/"Bez wiedzy języka".

Если ты не знаешь языка, ты его не поймешь. To trochę inne zdanie ;) znaczy niby o ty samym ;) ale inaczej powiedziane.
 
Ostatnio edytowane:

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
844 90 3
Firma Rocoland wprowadziła do sprzedaży kolejny typ cysterny 15-1755 z ukraińskiego Azowmaszu.

Wprowadzano na rynek 7 sztuk tego typu wagonu. W poniższym linku można zapoznać się :
https://r-land.su/cisterna-15-1755/

Warto zwrócić uwagę, że moskiewski sklep Rocoland tym sposobem wydał łącznie już 60 wagonów towarowych "kolei 1520":
a) 30 węglarek: 12-196 i 12-196-03 oraz 12-132 i 12-132-03,
b) 10 krytych: 11-280,
c) 20 cystern: 15-1547, 15-1547-02, 15-1547-03, 15-1547-04, 15-1755.

Wagony są wykonane, pomalowane i oznaczone na bardzo wysokim poziomie. Poza pojedynczymi przypadkami wszędzie są różnice w odcieniach podstawowych kolorów i w oznaczeniach, a składy zestawiane z tych modeli tworzą wiarygodną mozaikę pociągu towarowego, czego w przypadku naszych wypustów (poza firmą Albert Modell) możemy tylko pozazdrościć.

Poniżej zamieszczam link do zdjęć gotowych modeli wagonów 15-1755:
https://rocoland.ru/kategorii/category/view/361.html

W przypadku chęci zakupu (oczywiście jeżeli ktoś oprócz mnie zwraca uwagę na takie szczegóły) informuję, że część modeli ma naprawy okresowe wykonane w 2014 roku i później. Ja osobiście zbieram wagony RŻD po naprawach okresowych do 2013 roku włącznie.
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.793 65 3
Bardzo ciekawa oferta. Jak dla mnie to trochę zbyt nowe konstrukcje wagonów są preferowane przez tego producenta. Ja raczej się trzymam głównie SŻD i tutaj nadal jest mało wyrobów wiekoseryjnych z tamtego okresu.
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.653 45 1
Kilka fotek potwora z fabryki Skody, z podróży we wrześniu 2010-go roku.
ЧС4Т-269 na czele pociągu którym podróżowałem i mijanka z pociągiem prowadzonym ЧС4Т-288.
Ogrom tej lokomotywy, widać na zdjęciu ChS4T-583 przy peronie i stojących obok ludzi.
Jakby nie oceniać tej lokomotywy, to przyznać trzeba, że robi ogromne wrażenie!
Model tradycyjnie pochodzi z serii gazetkowej "Наши поезда" wydawnictwa МОДИМИО i
jak widać na zdjęciu, nie jest doskonały i wymagać będzie sporo pracy, ale bez wątpienia da się osiągnąć przyzwoity efekt.
P9180319.JPG
P9270988.JPG
P9270981.JPG
P9180321.JPG
PXL_20250212_110914799.PORTRAIT.jpg
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.600 35 0
Piotr pokazywał już model gazetkowego wagonu krytego. Ja taki też zrobiłem po swojemu a do tego kolejny model wydawnictwa Modimio w postaci gondoli. Więcej zdjęć i szerszy opis w moim wątku. Modele przerobione na w pełni sprawne, wybrałem inne sprzęgi niż poprzednik.
100_1668.JPG
100_1667.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.384 544 30
Po pierwsze, Roco 40375 to nie jest sprzęg Kadee, tylko imitacja sprzęgu w rodzaju SA-3 (nie jestem pewien, czy w realu są one identyczne i czy są kompatybilne z SA-3), stosowanego na kolei LKAB (konkretnie wyrób Roco jest częścią zamienną do wagonów LKAB do przewozu rudy). Te sprzęgi Roco bardzo dobrze imitują radzieckie sprzęgi SA-3, problem tylko w tym, że nie sprzęgają się samoczynnie przy dojeździe wagonów do siebie, a trzeba jeden wagon unieść, żeby połączyć. Roco ma też takie sprzęgi w wersji z "jaskółczym ogonem" do gniazda NEM.
A po drugie, kolega @xxx nie stosuje sprzęgów Kadee, tylko inne, wydaje mi się, że są to sprzęgi typu Fleischmanna, ale z mocowaniem na wkręt, a nie do gniazda NEM.
 

daromaro

Znany użytkownik
Reakcje
1.882 129 86
To były pytania a nie stwierdzenia. Chciałem się dowiedzieć co stosuje - dlatego wyliczanko Kadee, Roco.

Już kiedyś była dyskusja w temacie sprzęgów SA. Tego typu sprzegów na rynku jest dość sporo dlatego pytałem o konkretny typ stosowany przez kolegę @xxx.
 

daromaro

Znany użytkownik
Reakcje
1.882 129 86
Zdaje się, że nie ma wątku na temat budownictwa. To wkleję tu ciekawego linka z rysunkami głównie budownictwa kolejowego na terenie Rosji Carskiej (1872): Альбом чертежей сооружений Российских железных дорог. 1872
Rysunki są z wymiarami, dość szczegółowe i duże (otwierane prawym klawiszem "otwórz odnośnik w nowej karcie"). Można spokojnie wykorzystać do jakieś makiety (dla zainteresowanych). Myślę, że sporo budowli załapało by się z terenów dawnego zaboru rosyjskiego. Miara w sążniach (сажень) - więc trzeba na to zwrócić uwagę przy przeliczeniach.


z_albumu_S.jpg


Źródło: Техне
 
Ostatnio edytowane:

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.600 35 0
Napisz coś o sprzęgach. Kadee? Który numer? Roco 40375?
Już odpowiadam. To są zwykłe sprzęgi Fleischmanna z jaskółczym ogonem do wpięcia w gniazdo kinematyki. Te wagoniki miały już sprzęgi imitujące SA-3 ale pierwotnie wykonane jako stałe. Usunąłem je a w tej niszy zamontowałem w/w sprzęg odcinając ten jaskółczy ogon i w pozostałym materiale wykonałem otwór 0,7 mm. Tak ucięty sprzęg mieści się w dedykowanej przestrzeni i ma spory wychył na boki co pomaga na ciasnych łukach. Sprzęgi zamocowałem za pomocą trzpienia z drutu przy przedniej płaszczyźnie ściany czołownicy. Jako maskowanie zrobiłem mały trapez z polistyrenu. Wybrałem ten rodzaj sprzęgu bo miałem takie w zapasie, pasuje do mojej S200 z Huty im. Lenina, do wagonów hutniczych a także pozwala na łatwe spinanie wagonów oraz ich rozłączenie. Zapomniałem dopisać, że w gondoli wymagało to nieco innego rozwiązania ze względu na różnice wysokości. Tam zastosowałem metodę wpustu w tą niszę ale sam sprzęg jest nieco obniżony. Tutaj trzeba było już skleić a dodatkowo wmontowałem w tak zmodyfikowany sprzęg drucik dla wzmocnienia łączenia.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki