• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Koleje naszych wschodnich sąsiadów i ich modele

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.355 145 0
Gori, Gruzja, 08.2024.
Zdjęcia przedstawiają jeden z wagonów, którym podróżował Stalin. Takich pociągów rządowych Koleje radzieckie miały "kilka" i jak wódz opuszczał Moskwę to równocześnie w różnych kierunkach wyjeżdżało kilka składów. Stalin bał się latać.
03460.JPG

03458.JPG


03462.JPG

03478.JPG

03461.JPG

03480.JPG

03479.JPG


Trochę wnętrza:
03481.JPG

03483.JPG

03482.JPG


Pamiątka "ofiarowana" przez jeden z zakładów produkcyjnych
03469.JPG


03470.JPG

Jeszcze mam zdjęcie obrazka/malowidła p.t. Towarzysz Stalin wśród kolejarzy, ale chyba odpuszczę :)


Na koniec informacja drobnym drukiem od organizatora wycieczki:
Zwiedzanie Muzeum Stalina, jest próbą przybliżenia postaci historycznej pochodzącej z Gruzji, która wywarła ogromny wpływ na świat w latach 30 i 40 XX wieku. W muzeum prezentowana jest historia jego życia, co go ukształtowało oraz droga do zastania przywódcą ZSRR. Celem wizyty nie jest jakakolwiek gloryfikacja postaci ani jej czynów a zapoznanie z faktami historycznymi.
moje wtrącenie - podczas 2 tygodniowego pobytu, oprócz tego muzeum w Gori, widziałem tylko jeden "pomnik" Stalina. Biorąc pod uwagę, że był pomalowany na złoto i stał na terenie jakiejś małej firmy, to był raczej reklamówka.
Na Bałkanach widziałem zdecydowanie więcej pamiątek po Josipie Broz Tito.


@Kpt. Nemo - wypatrywałem cech, na tym kawałku szyny ale bezskutecznie.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.577 500 107
Bardzo proszę o informacje, w jakich odstępach czasu wykonywano naprawy rewizyjne dla wagonów serii WLABmee kolei RZD i BC w latach 2008-2014 ? Pytanie ma naturalnie związek z najnowszą edycją tych wagonów firmy LS Models. Chciałbym wybrać takie które będą najbardziej mi pasować do danego czasokresu. :)
 

Mario

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
129 1 0
Natknąłem się na ciekawy materiał na temat rosyjskich kolei i nie tylko: CEP Kolejowy - Rosyjska kolej w niekończącej się spirali problemów. Rozmowa z Ryszardem Piechem. Materiał jest długi ale warto zapoznać się z innymi niż znane przez nas problemy... Poza tym polecam kanał Kremlinka Show na którym jest dużo solidnego i ciągle aktualizowanego materiału na temat gospodarki wschodu.

 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.972 130 86
Język można podszlifować. Не зная языка, этого не поймешь... Ciekawy film. 'W tle' moje ulubione tielniaszki :) (niebieskie oczywiście)
I ten fragment z butelką: "для знакомства" :)
 
Ostatnio edytowane:

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.972 130 86
@robertkroma dobrze jest - "nie znając języka"/"Bez wiedzy języka".

Если ты не знаешь языка, ты его не поймешь. To trochę inne zdanie ;) znaczy niby o ty samym ;) ale inaczej powiedziane.
 
Ostatnio edytowane:

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
860 90 3
Firma Rocoland wprowadziła do sprzedaży kolejny typ cysterny 15-1755 z ukraińskiego Azowmaszu.

Wprowadzano na rynek 7 sztuk tego typu wagonu. W poniższym linku można zapoznać się :
https://r-land.su/cisterna-15-1755/

Warto zwrócić uwagę, że moskiewski sklep Rocoland tym sposobem wydał łącznie już 60 wagonów towarowych "kolei 1520":
a) 30 węglarek: 12-196 i 12-196-03 oraz 12-132 i 12-132-03,
b) 10 krytych: 11-280,
c) 20 cystern: 15-1547, 15-1547-02, 15-1547-03, 15-1547-04, 15-1755.

Wagony są wykonane, pomalowane i oznaczone na bardzo wysokim poziomie. Poza pojedynczymi przypadkami wszędzie są różnice w odcieniach podstawowych kolorów i w oznaczeniach, a składy zestawiane z tych modeli tworzą wiarygodną mozaikę pociągu towarowego, czego w przypadku naszych wypustów (poza firmą Albert Modell) możemy tylko pozazdrościć.

Poniżej zamieszczam link do zdjęć gotowych modeli wagonów 15-1755:
https://rocoland.ru/kategorii/category/view/361.html

W przypadku chęci zakupu (oczywiście jeżeli ktoś oprócz mnie zwraca uwagę na takie szczegóły) informuję, że część modeli ma naprawy okresowe wykonane w 2014 roku i później. Ja osobiście zbieram wagony RŻD po naprawach okresowych do 2013 roku włącznie.
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.845 65 3
Bardzo ciekawa oferta. Jak dla mnie to trochę zbyt nowe konstrukcje wagonów są preferowane przez tego producenta. Ja raczej się trzymam głównie SŻD i tutaj nadal jest mało wyrobów wiekoseryjnych z tamtego okresu.
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.657 45 1
Kilka fotek potwora z fabryki Skody, z podróży we wrześniu 2010-go roku.
ЧС4Т-269 na czele pociągu którym podróżowałem i mijanka z pociągiem prowadzonym ЧС4Т-288.
Ogrom tej lokomotywy, widać na zdjęciu ChS4T-583 przy peronie i stojących obok ludzi.
Jakby nie oceniać tej lokomotywy, to przyznać trzeba, że robi ogromne wrażenie!
Model tradycyjnie pochodzi z serii gazetkowej "Наши поезда" wydawnictwa МОДИМИО i
jak widać na zdjęciu, nie jest doskonały i wymagać będzie sporo pracy, ale bez wątpienia da się osiągnąć przyzwoity efekt.
P9180319.JPG
P9270988.JPG
P9270981.JPG
P9180321.JPG
PXL_20250212_110914799.PORTRAIT.jpg
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.665 35 0
Piotr pokazywał już model gazetkowego wagonu krytego. Ja taki też zrobiłem po swojemu a do tego kolejny model wydawnictwa Modimio w postaci gondoli. Więcej zdjęć i szerszy opis w moim wątku. Modele przerobione na w pełni sprawne, wybrałem inne sprzęgi niż poprzednik.
100_1668.JPG
100_1667.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.542 556 30
Po pierwsze, Roco 40375 to nie jest sprzęg Kadee, tylko imitacja sprzęgu w rodzaju SA-3 (nie jestem pewien, czy w realu są one identyczne i czy są kompatybilne z SA-3), stosowanego na kolei LKAB (konkretnie wyrób Roco jest częścią zamienną do wagonów LKAB do przewozu rudy). Te sprzęgi Roco bardzo dobrze imitują radzieckie sprzęgi SA-3, problem tylko w tym, że nie sprzęgają się samoczynnie przy dojeździe wagonów do siebie, a trzeba jeden wagon unieść, żeby połączyć. Roco ma też takie sprzęgi w wersji z "jaskółczym ogonem" do gniazda NEM.
A po drugie, kolega @xxx nie stosuje sprzęgów Kadee, tylko inne, wydaje mi się, że są to sprzęgi typu Fleischmanna, ale z mocowaniem na wkręt, a nie do gniazda NEM.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.972 130 86
To były pytania a nie stwierdzenia. Chciałem się dowiedzieć co stosuje - dlatego wyliczanko Kadee, Roco.

Już kiedyś była dyskusja w temacie sprzęgów SA. Tego typu sprzegów na rynku jest dość sporo dlatego pytałem o konkretny typ stosowany przez kolegę @xxx.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.972 130 86
Zdaje się, że nie ma wątku na temat budownictwa. To wkleję tu ciekawego linka z rysunkami głównie budownictwa kolejowego na terenie Rosji Carskiej (1872): Альбом чертежей сооружений Российских железных дорог. 1872
Rysunki są z wymiarami, dość szczegółowe i duże (otwierane prawym klawiszem "otwórz odnośnik w nowej karcie"). Można spokojnie wykorzystać do jakieś makiety (dla zainteresowanych). Myślę, że sporo budowli załapało by się z terenów dawnego zaboru rosyjskiego. Miara w sążniach (сажень) - więc trzeba na to zwrócić uwagę przy przeliczeniach.


z_albumu_S.jpg


Źródło: Техне
 
Ostatnio edytowane:

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.665 35 0
Napisz coś o sprzęgach. Kadee? Który numer? Roco 40375?
Już odpowiadam. To są zwykłe sprzęgi Fleischmanna z jaskółczym ogonem do wpięcia w gniazdo kinematyki. Te wagoniki miały już sprzęgi imitujące SA-3 ale pierwotnie wykonane jako stałe. Usunąłem je a w tej niszy zamontowałem w/w sprzęg odcinając ten jaskółczy ogon i w pozostałym materiale wykonałem otwór 0,7 mm. Tak ucięty sprzęg mieści się w dedykowanej przestrzeni i ma spory wychył na boki co pomaga na ciasnych łukach. Sprzęgi zamocowałem za pomocą trzpienia z drutu przy przedniej płaszczyźnie ściany czołownicy. Jako maskowanie zrobiłem mały trapez z polistyrenu. Wybrałem ten rodzaj sprzęgu bo miałem takie w zapasie, pasuje do mojej S200 z Huty im. Lenina, do wagonów hutniczych a także pozwala na łatwe spinanie wagonów oraz ich rozłączenie. Zapomniałem dopisać, że w gondoli wymagało to nieco innego rozwiązania ze względu na różnice wysokości. Tam zastosowałem metodę wpustu w tą niszę ale sam sprzęg jest nieco obniżony. Tutaj trzeba było już skleić a dodatkowo wmontowałem w tak zmodyfikowany sprzęg drucik dla wzmocnienia łączenia.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki