• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Koleje naszych wschodnich sąsiadów i ich modele

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#43
Zmieniając troszkę temat chciałbym prosić o pomoc w zakresie chronologii malatury wagonów kolei rosyjskich. W załączniku zdjęcie ze strony katalogu ACME na ten rok. Są tam 4 różne schematy malowania. Wiem, że najbardziej aktualny to ten popielato-czerwony który zaczął pojawiać się od 2007 roku. Patrząc dalej wstecz wydaje mi się, iż kolejno są to granatowo-czerwony potem błękitno-biały a najwcześniej zielony. Jeśli taka kolejność jest poprawna to proszę o jakieś szczegółowe informacje na ten temat :
1. od kiedy mniej więcej dany schemat zaczął być wprowadzany,
2. czy zmiany schematu malowania dotyczyły całości taboru czy tylko części,
3. inne ewentualnie informacje, ciekawostki.

rzd.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.926 531 30
#44
To, co piszę wynika tylko z moich obserwacji, nie mam konkretnych danych. Oczywiście, zielone malowanie jest najstarsze, jeszcze z dawnych czasów ZSRR i kolei SŻD, a najnowsze to to szaro-szare z czerwonymi literami. Mam wątpliwości co do dwóch pozostałych: granatowo-czerwone pojawiło się we wczesnych latach 1990-tych, a to biało-niebieskie widziałem po raz pierwszy na przełomie wieków, więc chwilę później. Świadczyć też o tym może fakt, że na obu zdjęciach są to wagony po modernizacji. Ale takie wagony widzialem tylko na północy kraju, w pociągu z Kaliningradu. Nie przypominam sobie ich na trasie Berlin - Poznań - Warszawa - Brześć, ale mogłem ich po prostu nie widzieć. Na tej trasie w zasadzie widywałem tylko te granatowo-czerwone. Bardzo możliwe, że te barwy stosowano niejako równolegle, ale głowy nie dam.
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#46
To, co piszę wynika tylko z moich obserwacji, nie mam konkretnych danych. Oczywiście, zielone malowanie jest najstarsze, jeszcze z dawnych czasów ZSRR i kolei SŻD, a najnowsze to to szaro-szare z czerwonymi literami. Mam wątpliwości co do dwóch pozostałych: granatowo-czerwone pojawiło się we wczesnych latach 1990-tych, a to biało-niebieskie widziałem po raz pierwszy na przełomie wieków, więc chwilę później. Świadczyć też o tym może fakt, że na obu zdjęciach są to wagony po modernizacji. Ale takie wagony widzialem tylko na północy kraju, w pociągu z Kaliningradu. Nie przypominam sobie ich na trasie Berlin - Poznań - Warszawa - Brześć, ale mogłem ich po prostu nie widzieć. Na tej trasie w zasadzie widywałem tylko te granatowo-czerwone. Bardzo możliwe, że te barwy stosowano niejako równolegle, ale głowy nie dam.
Z mojej pamięci wynika że granatowo czerwone były w latach 90 (95-2000)fabrycznie nowe wagony dostosowane do v/max 200 km .Te starsze typy przemalowywano chyba po 2005 roku?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.926 531 30
#47
Te nowe faktycznie od początku były w tym malowaniu, ale kiedy pojawiły się te starsze w tym malowaniu to przyznam, że nie pamiętam. Chodziło mi głównie o to, że nie przypominam sobie na tej trasie wagonów biało-niebieskich RŻD, a w latach 1990-tych często jeździłem Ost-Westem (i jego odmianami) między Polską a Belgią.
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#48
Troszkę poszperałem w necie i oto co ustaliłem lub co potwierdziłem z tego co koledzy napisaliście:

Z mojej pamięci wynika że granatowo czerwone były w latach 90 (95-2000)fabrycznie nowe wagony dostosowane do v/max 200 km .Te starsze typy przemalowywano chyba po 2005 roku?
Faktycznie wynika, iż pierwsze w tym schemacie były wagony WLABmee. Wagony te zostały dostarczone kolejom rosyjskim właśnie na przełomie 1994 i 1995 ( http://inforail.pl/pierwszy-pociag-moskwa-nicea_more_57611.html )roku co by się zgadzało, bowiem od zimowego rozkładu jazdy 1994 roku kursowały w pociągu Ost-West. Były to chyba jedyne do 2004 roku wagony które posiadały ten schemat.
Natomiast co do przemalowywania w ten schemat starszych typów to najstarsze jakie znalazłem zdjęcie pochodzi z początku 2004 roku bodaj lutego. Zdjęcia pochodzą z jakiejś rosyjskiej strony, a wagon wygląda na świeżo malowany więc można domniemywać że uwieczniony został wagon który jako jeden z pierwszych został w te barwy ubrany. Trudno powiedzieć, czy na wewnętrznych szlakach rosyjskich wagony mogły już wcześniej mieć taki schemat.

Zatem zagadką pozostaje już tylko schemat biało-błękitny.

Moje pytanie wzięło się z tego, że chciałbym uzupełnić skład Ost-West jaki wydaje właśnie ACME. Jeśli chodzi o wagony rosyjskie to najprawdopodobniej w pociągu tym (i to chyba nawet tym konkretnym ze zdjęcia z katalogu ACME) było 6 wagonów RZD a więc brakuje 4. Jeden zielony ma zostać wydany solo więc pozostaje jeszcze 3. Myślałem, że może uzupełnię jeszcze którymś z tych 3 pozostałych ale wygląda na to, że w tych schematach malowania to one w tym pociągu nigdy się nie pojawiły.

A tak nawiasem mówiąc to bardzo Wam zazdroszczę kiedy wspominacie, jak to podróżowaliście Ost-West ,Kiepurą, Batorym i innymi dawnymi pociągami międzynarodowymi i nocnymi. Wówczas byłem za młody aby nimi podróżować, a teraz już ich nie ma....
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.926 531 30
#49
Moje pytanie wzięło się z tego, że chciałbym uzupełnić skład Ost-West jaki wydaje właśnie ACME. Jeśli chodzi o wagony rosyjskie to najprawdopodobniej w pociągu tym (i to chyba nawet tym konkretnym ze zdjęcia z katalogu ACME) było 6 wagonów RZD a więc brakuje 4.
Na zdjęciu oryginalnego Ost-West w nowościach ACME widać kolejno kuszetkę PKP, 4 x 2 kl. PKP, kuszetkę PKP, sypialny PKP, niebiesko-żółty sypialny UZ (ukraiński), trochę nietypowy, jasnozielony rosyjski SŻD (albo też, jeszcze nie przemalowany ukraiński, a może białoruski?) i ciemnozielony pewnie RŻD. O zestawieniach tych pociągów można poczytać tu: http://www.vonderruhren.de/aachenbahn/seiten/ostwest.php
A modelowy skład można też uzupełnić starymi modelami Sachsenmodelle/Tillig.
 
Ostatnio edytowane:

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#50
Tak, tyle właśnie widać. Tylko Ost-West z okresu kiedy jechał do Brukseli ( czyli od 1994 roku ) posiadał w składzie około 6 wagonów rosyjskich dlatego myślę, że skład na zdjęciu jest ucięty. Sądzę tak oczywiście tylko na podstawie tego co znalazłem w necie, jeśli ktoś jeździł tym pociągiem to pewnie wie lepiej ode mnie. Natomiast kolejność wagonów ze "zdjęcia ACME" pasowała by do zestawienia z tej strony (choć akurat kolejność jest odwrotna - czwarte kolejne zestawienie z okresu 1994-1998) http://vonderruhren.de/aachenbahn/seiten/ostwest.php. Skład ten robił się dużo krótszy od Aachen ale lokomotywa niemiecka na zdjęciu ACME sugeruje, że jest to skład który jest pełny bowiem od Aachen do Brukseli pociąg prowadzony był już lokomotywą francuską.
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#52
Jak by powiedział Siara Siarzewski cyt. "mają rozmach skur.....".

Ciekawe czy nasza skrajnia pozwoli na pewnych trasach aby wagony te się u nas pojawiały?
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.926 531 30
#53
A ja bym powiedział, że mają dużą skrajnię, podobnie, jak Amerykanie. Pociąg jest prowadzony Skodą, której model w N robiło Piko w latach 1970-tych.
 
Reakcje
1.589 19 1
#55
........Pociąg jest prowadzony Skodą, której model w N robiło Piko w latach 1970-tych.
A tu fotki modelu w H0. Małoseryjny model robiony w Kijowie na zamówienie Eurotrain, pasuje do składu Krasnaja Strieła relacji Moskwa-Leningrad. Analogowy, z oświetleniem. Za parę dni może przyjechać za darmo do Poznania, sprzedawca w przeliczeniu na nasze oczekuje ok. 1.300 zł, pewnie do negocjacji... W komplecie pełne zgarniacze, węże do montażu.
Ktoś zainteresowany?:)

WP_20151020_005.jpg

WP_20151020_006.jpg

WP_20151020_002.jpg

WP_20151020_004.jpg
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.713 65 3
#60
Ten wagon jeśli dobrze pamiętam był opisany kiedys w pierwszym wydaniu Reisezugwagen Archv. Było on produkowany w Gorlitz w roku 1961. Konstrukcja specjalnie dostosowana do kursowania w ruchu międzynarodowym.
 

Podobne wątki