• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Koleje naszych wschodnich sąsiadów i ich modele

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.386 18 1
#21
Kolor Herisa faktycznie lepszy, ale na tym kończą się zalety w stosunku do modeli Eurotrain. Wózki Eurotrain są prawidłowe, takie są stosowane w tych wagonach również na torze normalnym. W modelach Herisa są wózki Görlitz , które, o ile wiem, nie były używane w wagonach SŻD. Trzy sygnały końca pociągu powinny być takie same na obu końcach wagonu, podobnie jak przewód ogrzewania elektrycznego. No i oczywiście brak gumowych wałków na przejściu to wada modelu.
Cóż, może te ewidentne wtopy są po części odpowiedzią na pytanie, dlaczego cena za te zestawy Herisa jawiła się niewygórowaną na tle cen zestawów Eurotrain oficjalnie widocznych na stronach internetowych sklepów ...
Brakującą osłonę przejścia międzywagonowego mają mi dosłać, no ale z resztą nic nie da się już zrobić....
A może Heris wykupił z fabryki w Chinach serię wtrysków pudeł, których Eurotrain nie chciał odebrać ze względu na te błędy na czołach? Sprawy wózków, jeśli rzeczywiście takie nie występowały pod stodołami, nawet nie komentuję.
Coraz bardziej cena Herisa a nie Eurotraina jawi się wygórowaną ....
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.177 504 30
#22
Tych wózków to jestem pewien na 80-90%. Z całą pewnością takie, jak w modelu Eurotrain były typowo pod wagonami rosyjskimi na polskich torach. Widać to nawet na zdjęciach, jakie sam wklejałeś na forum. Zwróć uwagę na dwa charakterystyczne elementy, jakie zaznaczyłem strzałkami. Ale nie mogę powiedzieć, że na pewno nie było też wózków Görlitz, choć ja sam takich nie spotkałem i nic o tym nie wiem.

heris-14 - Copy.jpg
EU07-3~1 - Copy (2).JPG
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
#23
Tutaj zgodzę się opinią kolegi Andrzeja i rzeczywiście Heris zrobił fuszerę z tymi wagonami. Wózki rzeczywiście na tor normalny były takie same jak na tor szetroki i nie spotkałem się zeby na punkcie przestawczym montowano wózki innego typu. Również brak dolnej lampki sygnalizacyjnej to też bład bo na kolejach SŻD i jej następcach stosuje się osygnalizowanie końca pociagu trzema światłami czerwonymi z tego powodu w wagonach sypialnych PKP Wars kupowanych w NRD dostosowano osygnalizowanie do przepisów SŻD i zamiast dwóch lamp na dole mają 2 lampy na górze i jedna na dole. Zauważyłem też brak sładanej drabinki na tej ścianie czołowej pod trzema uchwytami, tak jakby ta forma wtryskowa była podobna ale nie taka sama jak w Eurotrain. Uchwyty przy drzwiach są innego typu ale też takie stosowano i tylko sa trochę za grube. Sprzęgi ogrzewania powinny być dwa, co do kolorystyki to zwykle oprawa jest w kolorze pudła a kabel czarny. Elementy na dachu komin z pieca i dwa wywietrzniki w Herisie sa nieprawidłowo wklejone powinny być jak w wagonach Eurotraina. Jeszcze jedno co zauwazyłem to jakość metalizowanych ramek okien jest jakby nieco gorsza. Ciekawi mnie ile Heris sobie liczy za ten zestaw bo jeśli cena jest porównywalna z Eurotrainem to jest to dużo za drogo. Swoją droga to widzac tą jakość wykonania zaczynam sie obawiać jak ta firma podejdzie do wykonania wagonów PKP z Cegielskiego.
Poniżej trochę różnych zdjeć ściągniętych z sieci dla porównania z modelami. Widać tez różne kolory wagonów nawet w jednym składzie a to tylko zdjęcia wykonane po roku 1990-tym. Większość zdjęć jest wykonana na torze normalnym i nie ma mowy o wózkach typu Gorlitz V. Ja niestety straciłem bliski kontakt z wagonami tego typu od kiedy w pociągu relacji Kijów-Wrocław (dawniej Legnica) skrócono kursowanie stodół do bodajże Krakowa dlatego posłuzyłem sie zdjeciami innych autorów. Co do wagonów kursujących w tym składzie to stodoły były raczej z innej (chyba wcześniejszej) srii produkcyjnej z większa liczba wywietrzników na dachu a wózki miały pradniczke napędzana paskami klinowymi na zewnątrz czopa osiowego. Najczęściej tych pasków klinowych nie było i do oświetlenia uzywano energii z akumulatorów (przynajmniej na odcinku Granica Państwa - Wrocław) przez co czasem siadało oświetlenie końca pociagu i były awantury z dyzurnymi ruchu.
A_second_class_sleeping_car_of_RZD7_06_09_2011[1].jpg

20060919_010[1].jpg

20060919_011[1].jpg

RZD_Omsk2[1].jpg

RZD_Rostov1[1].jpg

RZD_Rostov2[1].jpg

RZD_Saratov1[1].jpg

RZD_Saratov2[1].jpg

RZD_Saratov4[1].jpg

RZD_Saratovzug[1].jpg

P8310096[1].jpg

A_second_class_sleeping_car_of_RZD_06_09_2011[1].jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
#24
Cóż, może te ewidentne wtopy są po części odpowiedzią na pytanie, dlaczego cena za te zestawy Herisa jawiła się niewygórowaną na tle cen zestawów Eurotrain oficjalnie widocznych na stronach internetowych sklepów ...
Brakującą osłonę przejścia międzywagonowego mają mi dosłać, no ale z resztą nic nie da się już zrobić....
A może Heris wykupił z fabryki w Chinach serię wtrysków pudeł, których Eurotrain nie chciał odebrać ze względu na te błędy na czołach? Sprawy wózków, jeśli rzeczywiście takie nie występowały pod stodołami, nawet nie komentuję.
Coraz bardziej cena Herisa a nie Eurotraina jawi się wygórowaną ....
No cóż jeszcze po dokładnym przeanalizowaniu zdjęć i przeglądnięciu kilku stron sklepów w których wagony Herisa są oferowane mam jeszcze kilka spostrzeżeń co do tych wagonów. Ogólnie wagony Herisa prezentuja sie bardzo ładnie; malowanie i napisy jakościowo porównywalne z Eurotrain. Pudło i detale poza opisanymi wcześniej błedami nadal jest bardzo ładnie wykonane. W tym przypadku średnio zaawansowany modelarz może sobie z tym problemem poradzić (brakujące sprzęgi ogrzewania dokupić lub dorobić, nieprawidłowo wklejone detale dachu mozna n.p. odciąć i nakleić prawidłowo jeśli nie powiedzie się obluzowanie elementu). Zauważyłem też jeszcze minimalne różnice między formami wtryskowymi przez co zastanawiam sie czy to w ostateczności nie jest kopia lub pierwsza (nie zaakceptowana) forma Eurotraina. Oszklenie jest dość ładne, metalizacja nieco gorsza ale brak metalizowanej ramki w oknach drzwi jest prawidłowy i tutaj jest chyba plus w stosunku do Eurotraina. Nie miałem tych wagonów w ręce ale okna wydają sie staranniej zamontowane. Co do wózków to podobno wagony miały być wykonane we współpracy z Eurotrainem ale jak widać chyba nic z tego.
Przeglądając oferty róznych sklepów zauważyłem ceny oscylujące od 169 - 199 Euro. To całkiem przyzwoicie ale całą przyjemność psują wózki. Najlepszym rozwiązaniem było by sprowadzenie wózków z Eurotraina ale nie wiadomo czy to możliwe i jaki koszt by to pochłonęło. Można też spróbować trochę poprzerabiać wózki już istniejace ale efekt nigdy nie bedzie w pełni zadowalający. Mam nawet kilka pomysłów ale ilość włożonej pracy i koszty powinny pozostać w rozsądnych granicach by w ostatecznym rozrachunku nie okazało sie ze lepiej kupować wagony Eurotraina. Co do ceny to przy tych niedociągnieciach z jednej strony i ogólnie niełatwego dostępu i wysokich cen na wagony typu rosyjskiego z drugiej strony granica rozsądnej ceny za zestaw Herisa nie powinna przekraczać 180 Euro ale to i tak drogo (ok190 zł za wagon). Robo n.p. przy dużo mniejszych niedoróbkach obniżył ceny ryflaków do 130 zł. Nie wiem jak ocenić działania Herisa ale odnoszę wrażenie ze ten zestaw jest dedykowany chyba do niezbyt rozgarniętych w temacie Niemców, którzy za znośne pieniadze kupia sobie zestaw ciekawych wagonów, które mogli spotykać w ich kraju. Ci bardziej rozgarnięci no cóż kupia lub nie.
 

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.386 18 1
#25
Zestaw Herisa kupiłem za 174 eur plus koszt wysyłki z Niemiec.
Ale za zestaw Moskwa-Praga Eurotraina płaciłem praktycznie tyle samo, więc niestety Heris wygląda na przepłacony ...
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
#36
Wyglądaja obiecująco aczkolwiek to co było na filmiku to wyglada na wagony ze zmodernizowanymi oknami. Ciekawi mnie czy projekt ACME ma coś wspólnego z projektem NMJ. Ten ostatni jest chyba z epoki IV i prawdopodobnie z oryginalnymi oknami.
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
277 0 0
#37
Dzisiaj w Lipsku polowałem na te wagony, bo umyśliłem sobie, że podepnę je do mojej SP45-234 z EFC, które ciągały je na trasie Poznań - Rzepin w latach 70, póki nie zelektryfikowano linii Poznań - Rzepin

Z Eurotraina były tylko zestawy Moskwa-Praga (4+2), niestety nie było Moskwa-Berlin, ani od Herisa, ani od Eurotraina, na stoisku Herisa próbowali mi sprzedać zestaw Helsinki - Leningrad, ale nie nie skusiłem, bo koniecznie chciałem mieć skład, który kursował przez Polskę, a jeszcze lepiej przez Poznań.

Finalnie udało mi się trafić zestaw specjalnego pociągu wojskowego Moskwa - Wünsdorf (DDR) dostępnego w sieci SpieleMax (Heris: H0 4tlg. Set russische Weitstreckenwg. Ep.IV , entspricht SpieleMax Artikelnummer 80020) rozszerzonego o dodatkowy wagon sypialny i kierownika pociągu (z anteną) (2er Set Russische Weitstreckenwagen, Ergänzung zu Set 17055/80020, entspricht SpieleMax Artikelnummer 80104)...wygląda zacnie, zakładam że ten skład mógł śmigać via Rzepin - Poznań, bo Wünsdorf leży niedaleko na południe od Berlina.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.177 504 30
#38
Dzisiaj w Lipsku polowałem na te wagony,
A o które wagony chodzi? Jeżeli mówimy o "Y", to te z filmu są wszystkie z epoki V-VI, kolei RŻD a nie SŻD z epoki IV. Szkoda, że nie widać ich w całości, wyjętych z pudełek. Co do zapowiadanych modeli NMJ to faktycznie mają być w IV - co będzie, zobaczymy. Na razie w IV epoce znam tylko dość już stare modele Sachsenmodelle/Tillig, całkiem zresztą niezłe.

Ale, jak rozumiem, w końcu kolega luc kupił wagony typu Ammendorf, nie "Y".;)
 

Podobne wątki