• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koleje Francji i Beneluksu oraz ich modele

OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.017 531 30
parę zdjęć z dworca Kolejowego w Luksemburgu
Nie wiem dlaczego, ale na dwóch różnych komputerach, podłączonych do zupełnie innych sieci, a także na telefonie widzę tylko jedno zdjęcie, na którym jest głównie peron z falistą wiatą i po lewej czoło piętrowego ezt z numerem 22. Poza tym są tylko migające znaczki, jakby się coś wciągało, ale się nie może wciągnąć. Czy to nie są zdjęcia na forum tylko linki do jakichś fotośmietników czy innych "chmur"?
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.017 531 30
Na którym serwerze? Na forum? Ja wrzuciłem parę zdjęć w sąsiednim temacie i jakoś się pokazały. Proponuję, żeby kolega Kempol zrobił tak samo, a nie dawał linki do obcych stron, bo podejrzewam, że o to chodzi.
 

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
19.215 216 0
Nie wiem dlaczego, ale na dwóch różnych komputerach, podłączonych do zupełnie innych sieci, a także na telefonie widzę tylko jedno zdjęcie, na którym jest głównie peron z falistą wiatą i po lewej czoło piętrowego ezt z numerem 22. Poza tym są tylko migające znaczki, jakby się coś wciągało, ale się nie może wciągnąć. Czy to nie są zdjęcia na forum tylko linki do jakichś fotośmietników czy innych "chmur"?
Na którym serwerze? Na forum? Ja wrzuciłem parę zdjęć w sąsiednim temacie i jakoś się pokazały. Proponuję, żeby kolega Kempol zrobił tak samo, a nie dawał linki do obcych stron, bo podejrzewam, że o to chodzi.
Zdjęcia zamieszczam z płatnej chmury Google, bardzo stabilnej, bezproblemowo korzystam z niej od kilku lat na różnych forach i wszystko działa bez problemowo.
Przed chwilą sprawdzałem na dwóch telefonach i laptopie w domu. Wszystko działa, w tym temacie jak również w innym gdzie dzisiaj dodawałem fotki.

Problem może być z jakością łącza, w domu zdjęcia ładują się momentalnie, a na przykład w pracy gdzie ruch sieciowy znacznie większy, to już trochę to trwa.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.017 531 30
U mnie bez zmian. Niezależnie od wszystkiego, na naszym forum obowiązuje zasada, że zdjęcia wkleja się tu, a nie linkuje do obcych stron, jakkolwiek doskonałe byłyby. Niestety, wielu forumowiczów z niezrozumiałych dla mnie powodów nie chce się temu podporządkować. Ja już nie będę próbował, nie muszę tego oglądać... :(
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.801 41 4
A ja mam nie typowe pytanie. Jak we Francji podaje się czasokresy trwania 2 i 3 epoki. Dlaczego? Bo L.S.Models podaje epokę 3a dla wagonów z rewizją z 1939 roku. A formalnie 2-ga kończy się z końcem II wojny, choć nie którzy podają nawet do 1949 roku.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.017 531 30
Nie mam chwilowo jak skonsultować tego z francuskimi znajomymi, ale norma NEM 810F podaje, że epoka II we Francji dzieli się na okresy A - 1926-33, B - 1934-37 i C - 1938-45. Epoka III to lata 1946-70: A - 1946-49, B - 1950-55, C - 1956-60 i D - 1961-70.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.801 41 4
Nie mam chwilowo jak skonsultować tego z francuskimi znajomymi, ale norma NEM 810F podaje, że epoka II we Francji dzieli się na okresy A - 1926-33, B - 1934-37 i C - 1938-45. Epoka III to lata 1946-70: A - 1946-49, B - 1950-55, C - 1956-60 i D - 1961-70.
Dzięki.
Czyli LS Modelle podaje fikcję. Skoro wagony z rewizjami z 1939 i 1941 roku zaliczone są do epoki IIIa.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Dzięki.
Czyli LS Modelle podaje fikcję. Skoro wagony z rewizjami z 1939 i 1941 roku zaliczone są do epoki IIIa.
A to ciekawe. Jakie wagony? Bo nawiasem paradoksalnie oznaczenia europejskie z lat 45-49 często bazowały na przedwojennych, i poważne porządki robiono dopiero ok. 49 roku. No ale faktycznie podaje nieprawidłowo.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.801 41 4
Dokłądnie winiarki.
LS 30 551 Monofoudre SES Freres ep IIIa, rev. 11.11.41,
LS 30 557 Monofoudre Cazalis&Prats, ep IIIa, rev. 23.2.39.

a np drugi wagon CES czyli LS 30 553 Bi-foudre, CES Freres, ep II, rev 8.12.41.

Tak więc z 12 winiarek tylko obie CIWL, Lezignan i Mitjavile są z epoki III, bo mają rewizje z 1949 i 1950 roku. Choć oba CIWL-e w stosunku do epoki II różnię się tylko nadrukiem daty rewizji.

Co prawda np Sachcenmodelle dla winiarek Baron Jeune bazował na zdjęciach MAN-a, to zrobił je z budkami hamucowanymi, czego one nie miały, a rewizję dla odmiany przyspieszył o kilka lat, mimo że zdjecie z 1919 roku było fabrycznym, a wcześniej tych wagonów nie było. To samo było dla winiarek WeKaWe.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Część beczek mimo że przeszła rewizje w czasie wojny nie była używana do jesieni 1945r. Stąd LS może podawać epokę IIIa a nie np II. Robert już sam zauważył że te wagony z rewizją 1949 i 1950 różnią się tylko nadrukiem. W dosyć starych numerach "La vie du Rail" był artykuł o beczkach na wino, ich typach i ciekawostkach. W latach 2012 do chyba 2015 był jeszcze raz artykuł o beczkach z przeglądem modeli. Niestety nie pamiętam w którym :( .

Wielkie porządki taboru francuskiego były dopiero w latach 1951-56 kiedy modernizowano parowozy i skreślano już wiekowy tabor. Nieścisłości co do epok w modelach zdarzają się też w we francuskich cysternach.

Jeszcze jedno 11.11.1941.... 11 listopada to we Francji święto od 1918r tylko w czasie Wojny II można było wbić rewizję z tą datą.
 

Podobne wątki