Ad. 3. Od kiedy pamiętam (czyli od ok. 1977r.) na peronie nie było zabudowań. Stało tam tylko samotnie krótkie zadaszenie, zlokalizowane mniej więcej w połowie długości peronu.[...] A sama nastawnia to był typowy peerelowski "kloc", więc dla mnie wtedy mało interesujący....
Nastawnia w trójkącie jak wskazuje projekt poniżej była typowym budynkiem krytym dwuspadowym dachem o łagodnym spadku, podobnie jak nastawnie z choćby Świdnicy Miasta, Przedmieścia czy Strzegomia;
https://polska-org.pl/4340760,foto.html?idEntity=519110
ŚM
https://polska-org.pl/729469,foto.html?idEntity=562391
ŚP2
https://polska-org.pl/719402,foto.html
St
https://polska-org.pl/985010,foto.html
Idąc tym tropem zakładałem, że nastawnia przy moście nad Odrą mogła być taka sama jak wspomniana powyżej. Jednakże obiekt, który jest tutaj widoczny na zdjęciu albo w trakcie wojny został zniszczony tak dalece, że po wojnie odbudowano go już na modłę PRLu, albo został na taką modłę przebudowany z czegoś starszego. Cóż, liczyłem, że zachowały się jakieś jego zdjęcia. Poniżej zdjęcie na podstawie którego sądziłem, że to coś starszego.
https://polska-org.pl/934982,foto.html?idEntity=519110
Co więcej, oglądając nabyte zdjęcia lotnicze z 1985 r., dobrze widać pewne detale, które mogłyby iść w parze z teorią, że tamta nastawnia była podobna do tej z "trójkąta". Widać łagodny dwuspadowy dach (kalenicę wskazałem czerwoną strzałką) oraz detale (tak myślę), które wskazywałyby, że elewacja mogła mieć tynkowane pola wśród pasm, gdzie cegła była widoczna.
Co do peronów, też myślałem, że to mogły być wiaty, jednak po co w tych wiatach kominy? Jakaś malutka poczekalnia z piecykiem wbudowana w wiatę? Czym był drugi budynek? Dyżurny peronowy?