• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej Warszawsko-Petersburska

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#41
Tu raczej nie chodzi o połączenie Skandynawii tą stroną Bałtyku, trudno sobie wyobrazić transport kolejowy z Europy Zachodniej do Szwecji przez Finlandię, chyba jednak lepiej przez Danię. Głównym powodem projektu Rail Baltica jest zintegrowanie krajów bałtyckich z resztą UE. Powody są bardziej polityczne, niż gospodarcze i dlatego ten projekt tak kuleje.
Eurotunel też rodził się w bólach, a jednak jest i funkcjonuje. Podobnie z portami. Hamburg króluje, ale Gdynia / Gdańsk nie bez znaczenia są.
Nie wiem skąd mi się to wzięło, ale Rail Baltica mogłaby mieć spore znaczenie w transporcie na południe Europy, a u nas byłoby to rozwidlenie.
 
OP
OP
Mirek555k

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#42
125027806918.jpg

W stronę Wilna Myślę,że po prawej stronie leżał kiedyś tor, którym Józek Piłsudski jechał do Wilna lub do Druskiennik na kurację z Marysią.
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#43
O tym, że Rail Baltica powinna lecieć z Warszawy na Grodno, Wilno, Gatczynę, Petersburg... Infrastruktura jest od "zawsze" . Z Wilna na Kowno, Z Gadczyny na Rygę i Talin. Politycznie zawsze mażna się dogadać. Myślę, że Putin i Łukaszenka tylko na to czekają, ale...
Rosjanie mają swój projekt kolei łączącej Paryż, Berlin, Warszawę z Moskwą i Petersburgiem.
Na korytarz transportowy mający być stosunkowo niezależny opierałbym się jednak na zależnych od siebie strukturach politycznych.
[DOUBLEPOST=1440628763][/DOUBLEPOST] Fajna fotka, bardzo wymowna. Ale widać korytarz przygotowany, bo nie pozwalają aby las się złączył, a on na to nie potrzebuje dużo czasu w naturalnych warunkach.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.342 504 30
#44
O tym, że Rail Baltica powinna lecieć z Warszawy na Grodno, Wilno, Gatczynę, Petersburg... Infrastruktura jest od "zawsze" . Z Wilna na Kowno, Z Gadczyny na Rygę i Talin. Politycznie zawsze mażna się dogadać. Myślę, że Putin i Łukaszenka tylko na to czekają, ale...
Fakt, że taka trasa jest najkrótsza i ze względów nazwijmy to technicznych, najkorzystniejsza. Ale, jak słusznie zauważył kolega JacekGG, chyba naturalną jest rzeczą, że państwa członkowskie UE chcą mieć połączenie wewnętrzne, nie przechodzące przez terytorium krajów trzecich, nienależących do Unii. Tak, że nie nazywałbym tego aferą.

Gdzie to zdjęcie zostało zrobione (podobnie chyba, jak dwa wcześniejsze)?
Rail Baltica mogłaby mieć spore znaczenie w transporcie na południe Europy, a u nas byłoby to rozwidlenie.
Takie jest założenie, ale dotyczące połączenia krajów bałtyckich z Zachodem i Południem.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
#47
Aby podkreślić, że dla nas to jednak .... Warszawsko-Petersburska to może teraz coś .... od początku.:)
Nastawnia na stacji towarowej Warszawa Wileńska Marki. Czasy świetności niestety ma już za sobą. Kiedyś obsługiwała zarówno główną linię Warszawa-Kuźnica Biał. jak i łącznice odchodzące z niej.
- do posterunku odgałęźnego Warszawa Targówek (normalnotorowy). Dwutorowa łącznica, w latach bodajże osiemdziesiątych zelektryfikowana i krótko po tym ..... rozebrana.
- do stacji tow. Warszawa Wschodnia Rozrządowa - istniejąca. Tędy kursowały pociągi osobowe w relacji W-wa Wileńska - Siedlce.
Ponadto z niej obsługiwano semafory świetlne dla pociągów Kolei Radzymińskiej.
Targówek 14.III.14.JPG


Warszawa Wileńska Marki - 14.III.14 r.

Jeszcze dodam, że na tej stacji miałem dawno, dawno temu możliwość zapoznania się z obsługą białostockiego mazutowego Ty45.
 

hugwa

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
374 26 4
#48
"Czasy świetności" w sensie zakresu praw i obowiązków może i ma za sobą, ale jeśli chodzi o wygląd to po mojemu ona teraz drugą młodość przeżywa.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.342 504 30
#49
ona teraz drugą młodość przeżywa
Co mnie bardzo cieszy, bo 30 lat temu nie jedną godzinę tam spędzałem przy utrzymaniu i sprawdzaniu urządzeń srk i już wtedy robiła na mnie wrażenie swą architekturą. Wprawdzie wtedy Ty45 tam się już nie pojawiały, ale obie łącznice jak najbardziej funkcjonowały. A przejazd na łącznicy do Targówka przez już wówczas dwujezdniową Radzymińską był koszmarny w obsłudze i utrzymaniu.
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
#50
Mnie też cieszy .... aczkolwiek biorąc pod uwagę, że położone w niedalekiej odległości Jagiellonka i Targówek już nie funkcjonują..... Targówek stoi, chyba ktoś tam mieszka natomiast po Jagiellonce nie ma śladu. Nie wiem jak wygląda sytuacja pobliskiego Michałowa.
[DOUBLEPOST=1440686217,1440685338][/DOUBLEPOST]Aby się jeszcze bardziej zbliżyć do początku pokażę Wam zdjęcie dawnej parowozowni Warszawa Wileńska. Niestety, dziś już takiego zdjęcia nie zrobimy. Mimo, że otrzymała "nowe życie" nie będę zamieszczał / gdyż nawet ich nie mam i miał nie będę :(/ zdjęć obrazujących to co tam dziś postawiono. :mad:

MD Wwa Wil 25.VI.07.JPG


b. MD Warszawa Wileńska 25.VI.07
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.342 504 30
#51
Michałów chyba ciągle działa, ale słyszałem, że ma być obsługiwany zdalnie z Pragi. Jakaś część urządzeń pewnie zostanie na miejscu, ale w jakim systemie to będzie (może już jest?) wykonane, to nie wiem.
 

hugwa

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
374 26 4
#54
Fajnie by było gdyby faktycznie ulokowali się w lokomotywowni a nie jej podróbce. Gdyby nasze przepisy budowlane, a zwłaszcza pożarowe nie były tak idiotyczne to może by tak było jak w Berlinie.
[DOUBLEPOST=1440689118][/DOUBLEPOST]... ino czy tam jest sklep czy tylko reklama?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.342 504 30
#55
Takie pytanie padło na tamtej stronie, a taka była odpowiedź. Może ktoś, kto zna lepiej niemiecki, pomoże, ja zrozumiałem, że sklep jest gdzieś pod spodem, choć słowa 'Drunter' nie znam (słownik google też nie zna).

Ist das LIDL-Zeichen nur Werbung oder ist da irgendwo nen Geschäft versteckt?
Beides!
Werbung zuerst. Drunter ist das Geschäft.
 
K

KNG

Gość
#57
Księżyc ...coś tam ! Masz jakiś problem z punktem siedzenia
Sugeruję żebyś z braku argumentów nie ściemniał o "punkcie siedzenia". Napisz w prostych słowach o co Ci chodzi.
A to czasem nie jest tak że dla Rosjan jest to kolej Petersbursko - Warszawska, a dla Polaków Warszawsko - Petersburska?
Nawet specjalnie przejrzałem polskie kwity pod tym kątem. Panowała duża dowolność, przeważała nazwa "linia petersburska".
Nazwa "Petersbursko - Warszawska" jest uprawniona z tego powodu, że tak nazywało towarzystwo które budowało tę linię. Formalnie to towarzystwo przestało istnieć w 1881 r.

Pozdrawiam serdecznie i formalnie.

ksiezyc_nad_gieesem ...
 
OP
OP
Mirek555k

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#58
i co w związku z tym ? Chcesz to możemy przyjąć po torze parzystym Warszawsko-Petersburską , a po nieparzystym Petersbursko-Warszawską. Ewentualnie jak tam sobie życzysz... może właściwym lub niewłaściwym...Może inaczej...
Ciebie 404 widzę tu ostatni raz... Nie poddawaj się, nie warto...
 
Ostatnio edytowane:

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.061 25 2
#60
i co w związku z tym ? Chcesz to możemy przyjąć po torze parzystym Warszawsko-Petersburską , a po nieparzystym Petersbursko-Warszawską.
Jeśli można, coby Kolega z prawdą historyczną nie był "na bakier",
- to stosuje się dosłowne tłumaczenie nazw dawnych towarzystw i spółek kolejowych.
Dowolność, typu toru lewego i prawego, chodzi zapewne o to, z której strony się patrzy, nie może mieć zastosowania.
Zatem w konkretnym przypadku mamy do czynienia z Koleją Petersbursko-Warszawską.
I to "w związku z tym".
Jedynie stylistyka języka rosyjskiego, jak i innych, nie musi być dosłownie tłumaczona.
Zatem powiemy po polsku o Drodze Żelaznej Petersbursko-Warszawskiej, a nie jakby to wynikało z dosłownego tłumaczenia:
Petersbursko-Warszawskiej Żelaznej Drodze.
A bardziej "swojsko" mówimy o Kolei Petersbursko-Warszawskiej.
Ciekawe, czy byłoby Ci obojętne mówić np. o Kolei Wiedeńsko-Warszawskiej ?
 

Podobne wątki