• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej Warszawsko-Petersburska

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#21
Całkiem możliwe, że błądzę.

Skomentuj proszę, zawartość poniższych knig.
Zobacz załącznik 321559

Zobacz załącznik 321560

Pozdrawiam serdecznie i książkowo.

ksiezyc_nad_gieesem ...
A to czasem nie jest tak że dla Rosjan jest to kolej Petersbursko - Warszawska, a dla Polaków Warszawsko - Petersburska?
Tak mi się to nasunęło na myśl jak pokazałeś skany pisane cyrylicą.
[DOUBLEPOST=1440624062][/DOUBLEPOST]
Znasz ten kawał ? Cara zapytał inżynier czy robimy tory w rozstawie takie same jak Niemcy, czy szersze ... Na to car- Na chooj szersze... !!!
Tak - a dokładniej to inżynier Brytyjski. No i mają:gwizd: Anglik jako pytanie, a Car jako stwierdzenie:)
 
OP
OP
Mirek555k

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#27
No, tu fajnie widać na obrotnicy jak niewielka jest ta różnica. Właśnie z powodu tak małej różnicy normalnie nie stosuje się toru 3-szynowego, tylko splot czterech szyn.
Rail Baltica, Via Baltica to szosa.
Masz rację, sorki.... Zawsze będę głosił wszem i wobec, że szybka kolej unijna powinna przebiegać starą Petersburką. A tu niestety pojawiły się interesy partykularne, lekko rzecz ujmując. Inwestycje kosztują i są na to pieniądze, ale te pieniądze zostaną wywalone w szambo. Niby coś tam robią (do Wawy się nie dojedzie koleją) Co robią, też do końca nie wiadomo... RailBaltica ma podobno lecieć z Białego na Ełk-Olecko- Suchewałki ... bez sensu i logiki
 
Ostatnio edytowane:

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10 1 0
#28
Zastanawiam sie nad zasadnością zmiany wózków w wagonach osobowych. Pasażerowie nie mogli sie przesiąść do innych wagonów po prostu? Przy okazji kontrola celna by była. A wymiana i tak chyba była bez pasażerów?
Ile czasu to zajmowało?
Wiem ze pociągi głownie były sypialne i tobołków dużo pasażerowie mieli, ale jednak nie przemawia do mnie to?
Dlaczego tak było?
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#29
Masz rację, sorki.... Zawsze będę głosił wszem i wobec, że szybka kolej unijna powinna przebiegać starą Petersburką. A tu niestety pojawiły się interesy partykularne, lekko rzecz ujmując. Inwestycje kosztują i są na to pieniądze, ale te pieniądze zostaną wywalone w szambo
Rail Baltica to zdaje się ma do Helsinek prowadzić. Rozstaw szyn przez kraje bałtyckie Europejski?
Swoją droga Eurotunel też miał niełatwe początki, a jednak jest i funkcjonuje.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.342 504 30
#30
Wiem ze pociągi głownie były sypialne i tobołków dużo pasażerowie mieli, ale jednak nie przemawia do mnie to?
Dlaczego tak było?
No właśnie taka była przyczyna: uniknięcie przesiadania się. Podczas wymiany wózków nie trzeba wysiadać z wagonów, a kontrola celno-paszportowa jest przed albo po.

Szerokość toru Rail Baltica ma być standardowa, 1435 mm, ale nie słyszałem, żeby miała dotrzeć do Helsinek. To byłoby możliwe tylko promem, bo cała linia z założenia ma być w granicach UE. Ale może dla Rail Baltica założyć osobny temat, bo ona odgałęzia się od kolei Warszawsko-Petersburskiej (czy odwrotnie) już w Białymstoku.
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#31
Zastanawiam sie nad zasadnością zmiany wózków w wagonach osobowych. Pasażerowie nie mogli sie przesiąść do innych wagonów po prostu? Przy okazji kontrola celna by była. A wymiana i tak chyba była bez pasażerów?
Ile czasu to zajmowało?
Wiem ze pociągi głownie były sypialne i tobołków dużo pasażerowie mieli, ale jednak nie przemawia do mnie to?
Dlaczego tak było?
Ciekawe pytanie. Też mnie to ciekawi.
Dla kontrastu dodam przykład połączeń lotniczych, gdzie przesiadki to nic nadzwyczajnego było na pewnych trasach, a jednak wprowadzono bezpośrednie.
Przy transporcie są dwie kwestie ważne: czas i koszt. Dodać należy też komfort. A i najważniejsze - opłacalność z uwzględnieniem poprzednich.
 
OP
OP
Mirek555k

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#32
Kwestia podstawowa to obłożenie linii w pasażerów i towary. Politycznie i finansowo to pięknie wygląda, bo na inwestycji skorzystają wszyscy, my, Litwini, Łotysze, Estońcy, Fini... Ale kto będzie jeździł i co przewoził ? Puchy widzę, puchy...
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#34
No właśnie taka była przyczyna: uniknięcie przesiadania się. Podczas wymiany wózków nie trzeba wysiadać z wagonów, a kontrola celno-paszportowa jest przed albo po.

Szerokość toru Rail Baltica ma być standardowa, 1435 mm, ale nie słyszałem, żeby miała dotrzeć do Helsinek. To byłoby możliwe tylko promem, bo cała linia z założenia ma być w granicach UE. Ale może dla Rail Baltica założyć osobny temat, bo ona odgałęzia się od kolei Warszawsko-Petersburskiej (czy odwrotnie) już w Białymstoku.
W zasadzie dobry pomysł jeżeli chodzi o wydzielonywątek, bo linia powinna dać nam same korzyści.
Kiedyś pamiętam oglądałem program w TV i tam było o Helsinkach w dalszej perspektywie aczkolwiek sensownej. Mówili o tunelu.
Z drugiej strony Bałtyku pomiędzy Danią a Szwecją jest połączenie mostowo-tunelowe ze sztuczną wyspą.
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#38
Kwestia podstawowa to obłożenie linii w pasażerów i towary. Politycznie i finansowo to pięknie wygląda, bo na inwestycji skorzystają wszyscy, my, Litwini, Łotysze, Estońcy, Fini... Ale kto będzie jeździł i co przewoził ? Puchy widzę, puchy...
I stąd chyba ten koncept do Helsinek.
Swoją drogą Chińczycy budują rozbudowaną infrastrukturę przed jej pełnym wykorzystaniem a nie po przytkaniu. (Spójrz Polska. Są miejsca na autostradach gdzie są zbudowane niedawno dwupasmowe i osiągają na dziś obciążenie przewidziane na dalszą przyszłość, gdzie przewidziane było jako rozbudowa na trzypasmową).
Połączenie kolejowe i drogowe bezpośrednio ze Skandynawią od strony Bałtów może ożywić te regiony gospodarczo na czym skorzystałaby nasza ściana wschodnia której brakuje sporo i zdaje się więcej niż Bałtowie razem wzięci na tym powinna skorzystać - tworzenie na tej podstawie korytarza na południe Europy.
Stara zasada. Infrastruktura to podstawa.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.342 504 30
#39
Tu raczej nie chodzi o połączenie Skandynawii tą stroną Bałtyku, trudno sobie wyobrazić transport kolejowy z Europy Zachodniej do Szwecji przez Finlandię, chyba jednak lepiej przez Danię. Głównym powodem projektu Rail Baltica jest zintegrowanie krajów bałtyckich z resztą UE. Powody są bardziej polityczne, niż gospodarcze i dlatego ten projekt tak kuleje.
 
OP
OP
Mirek555k

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#40
O tym, że Rail Baltica powinna lecieć z Warszawy na Grodno, Wilno, Gatczynę, Petersburg... Infrastruktura jest od "zawsze" . Z Wilna na Kowno, Z Gadczyny na Rygę i Talin. Politycznie zawsze mażna się dogadać. Myślę, że Putin i Łukaszenka tylko na to czekają, ale...
 

Podobne wątki