• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolej w Warszawie i okolicach

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.820 43 3
A ja zapytam o inną rzecz. Skoro użyto podświetlonych sygnałów końca składu, to ten pociąg miał "kategorię" osobowego (tylko dlatego, że są użyte wagony osobowe)? A jak jadą do zezłomowania stare wagony osobowe (bez pasażerów rzecz jasna), to też się podświetla końcówki?
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.984 79 12
Szanowni...

Tak informacyjnie... Jeżeli się nie mylę i dobrze widziałem przez krzaki ( trzy pary na burtę wagonu chyba miał tylko ten z ostatnio wyprodukowanych EZT), to na terenie Instytutu Kolejnictwa na Olszynce Grochowskiej stoi 58WE wyprodukowana dla SKMTrójmiasto przez Newag.
Niestety, niepotrafię określić dokładnego miejsca jej postoju ( czy na torze przecinajacym ul.Chlopickiego czy w innym rejonie dostrzegalnym z l.k. 7). Jeśli komuś info się przyda, to proszę bardzo...

Pozdr,...
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.984 79 12
...pytanie..., czy ma ktoś pojęcie, czy te węglarki to fabryczne czy platformy ( ewentualnie jakie ) po przebudowie??
IMG_20250211_074746715~2.jpg

Dla porządku.dodam, cyknięte przez okno z pociągu przy około 100km/h ( stąd może być delikatne rozmycie) na wysokości stacji Warszawa Wschodnia Towarowa...

Dzięki z góry,...

ps. są dużo dłuższe w porównaniu do standardowych węglarek...
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.984 79 12
...czyli wychodzi na to, że kupione przez polską firmę w Bułgarii i eksploatowane w Polsce ( z tego co pamiętam evn'y ciągną się za wagonem.który poprostu zmienia właściciela)...

Pozdr i dzięki...
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.628 19 9
...z tego co pamiętam evn'y ciągną się za wagonem.który poprostu zmienia właściciela...
Analogicznie jak tablice rejestracyjne. Teraz już nie musisz zmieniać "blach" kupując samochód zarejestrowany w innym mieście. ;)
W przypadku EVN jest on ważny na cała Europę. A jego zmiana to tylko koszt i dodatkowa papierologia. Sporo (chyba większość) wagonów jeździ więc z numerem nadanym przez pierwszego właściciela.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.984 79 12
Analogicznie jak tablice rejestracyjne. Teraz już nie musisz zmieniać "blach" kupując samochód zarejestrowany w innym mieście. ;)
W przypadku EVN jest on ważny na cała Europę. A jego zmiana to tylko koszt i dodatkowa papierologia. Sporo (chyba większość) wagonów jeździ więc z numerem nadanym przez pierwszego właściciela.
...no to cieszy ten fakt..., że nie mam sklerozy:ROFL::ROFL::ROFL:

Pozdr,...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.362 544 30
Analogicznie jak tablice rejestracyjne. Teraz już nie musisz zmieniać "blach" kupując samochód zarejestrowany w innym mieście. ;)
W przypadku EVN jest on ważny na cała Europę. A jego zmiana to tylko koszt i dodatkowa papierologia.
Nie do końca analogicznie, bo numeru rejestracyjnego nie trzeba, ale można zmienić. Natomiast EVN jest nadawany raz na zawsze i zasadniczo nie podlega zmianie. O ile wiem (mogę się mylić), wyjątkiem jest sytuacja, gdy pojazd jest tak daleko przebudowany, że wymagany jest ponowny pełen proces badań i dopuszczenia do eksploatacji, a i tak chyba nie w każdym wypadku numer się zmienia.
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.628 19 9
Natomiast EVN jest nadawany raz na zawsze i zasadniczo nie podlega zmianie.
To akurat nie jest prawda. Numer EVN zmienia się za każdym razem, gdy zmienią się dane wchodzące w skład tego numeru, np. kod interoperacyjności lub parametry techniczno-eksploatacyjne pojazdu. W takim przypadku aktualny dysponent pojazdu powinien złożyć wniosek o zmianę numeru EVN w systemie EVR. System EVR pozwala również zmienić kod kraju rejestracji w ramach takiego wniosku.

Oczywiście każda zmiana w systemie EVR jest płatna. I to jest wg mnie jeden z powodów, dla których przewoźnicy raczej unikają aktualizacji numeru EVN, a zmieniają tylko drugorzędne dane rejestracyjne, jak np. kod dysponenta (VKM). Taka zmiana jest 2x tańsza niż zmiana całego numeru EVN. W skali tysięcy eksploatowanych wagonów są to już znaczące oszczędności.

O ile wiem (mogę się mylić), wyjątkiem jest sytuacja, gdy pojazd jest tak daleko przebudowany, że wymagany jest ponowny pełen proces badań i dopuszczenia do eksploatacji....
To jest jeden z przypadków, o których pisałem wyżej - zmiana parametrów techniczno-eksploatacyjnych pojazdu. Ale to wcale nie musi być głęboka przebudowa całego pojazdu. Wystarczy, że wagon np. utraci dopuszczenie na dotychczasową Vmax, straci ss na rzecz s w serii literowej i tym samym "wpadnie" w inny zakres numeracji (cyfry 5-8).

Inna sprawa, że mimo to spotyka się wagony o niewłaściwych numerach EVN (niepasujących do serii literowej), bo albo właściciel/dysponent go nie zaktualizował, albo np. zakres numeryczny dla danej serii jest już "zapchany".
 
Ostatnio edytowane:

route

Aktywny użytkownik
Reakcje
435 3 1
@Harry Potter
Nie tylko OXAR ma w swojej flocie wydłużone węglarki, ma je także RKM.

źródło: szynowe.pl

Według strony RKM (ostatnia kolumna w tabeli) są to wagony typu Biomasa :LOL: i mają objętość 108m3.

Co ciekawe strona szynowe.pl podaje takie informacje: dość nietypowa węglarka, produkowana przez Kolowag AD. Węglarki tego typu powstają na bazie platform. Wagony maja długość 21,70 m i pojemność 111 m3.

A tak prezentują się wydłużone węglarki podczas jazdy:
 

Kanclerz

Znany użytkownik
Reakcje
381 3 0

Podobne wątki