• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolej w Warszawie i okolicach

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
70 2 0
Wcześniej. Dodatek obowiązujący od dnia 15 maja 1936 r.

Pięknie wyglądał taki Ti4 na Marymonckiej. :)

Zobacz załącznik 457309

Czy to zdjęcie z ok. 1935 r. mogło ukazywać taki skład przy ul. Marymonckiej? A może to tylko były manewry przy bocznicy przy obecnym AWFie?

http://www.mapa.um.warszawa.pl/mapa...09&S=10&O=d_fotoplan_1935&T=70400c2faff006x70
[DOUBLEPOST=1487845004,1487844449][/DOUBLEPOST]
Dlaczego nie ukończona? Moim zdaniem była ukończona.
Liczyłem tam na jakąś rampę albo budynek przy tej bocznicy, ale na zdjęciach lotniczych z (wiosny?) 1945 r. dokumentnie nic tam nie widać poza zarysem torów.

Jednak teraz spojrzałem, jak wyglądała w 1945 r. pobliska bocznica na terenie obecnej AWF. Jej stan był podobny, co bocznicy lotniska bielańskiego, a może i nawet gorszy, co dokumentuje zdjęcie na tej stronie:

http://www.mapa.um.warszawa.pl/mapa...28&S=10&O=r_ortofoto_1945&T=70400c2faff006x70

Czyżby obie bocznice powstały "w szczerym polu" i były jedynie doraźnie eksploatowane -- w razie potrzeb?
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Znam te zdjęcia. Na Marymonckiej przy AWF widzę dwie platformy i dwie węglarki a bocznice są wykorzystywane w przypadkach nadejścia wagonów do rozładunku lub podstawienia do załadunku. Myślę oczywiście o bocznicach tego typu co przy linii łomiankowskiej.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
70 2 0
Na tym zdjęciu z 1935 r. nie mogę znaleźć lokomotywy, która pozostawiła te 2 węglarki i 2 platformy.

Przy okazji, jaki był cel budowy bocznicy na terenie AWF? Transport np. materiałów budowlanych albo zaopatrzenia?
 

DarekP

Aktywny użytkownik
Reakcje
121 1 0
Dziś w składzie pociągu ,,Kujawiak'' spotkałem trzy wagony restauracyjne -zapewne podsył z Bydgoszczy po remoncie
Bardzo mi miło dołączyć do tego forum, wprawdzie impulsem były na prawdę bogate wątki taborowe, które mnie interesują, choć przyznać się muszę, że mam też w domu niemałą grupę taboru w skali H0.

A wracając do postu kolegi, to muszę przyznać, niezły fart Ci się trafił, bo Pesa podsyłą teraz te słynne opóźnione wagony restauracyjne, przez opóźnienie dostawy których duża część pociągów Intercity ich nie ma. Ta seria jest o tyle ciekawa, że pierwotnie dawcami zewnętrza były wagony 1 klasy Z1A, popularne Henschele, a w ramach bieżącej modernizacji, jako dawcy pojawiły się wagony polskiej konstrukcji 144A (2 klasa) i 145A (1 klasa). Pierwsze 3 sztuki, powstałe z Henscheli były już dostarczone wcześniej, teraz odbywają się dostawy tych drugich wagonów. Odróżniają je od poprzednich np. numery oraz, co istotniejsze - prędkośc maksymalna - 160km/h, a nie 200, jak bywało do tej pory.
Gdyby kolega miał możliwość odczytania numeró tych wagonów, to może udało by się o nich coś więcej powiedzieć.
 

Rutek

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
Trumienki powróciły od czasu zakupu Pendolino. Trumienki zniknęły ponieważ firma matka PKP S.A. kazała sobie za nie słono płacić, natomiast PKP Intercity jako firma będąca w grupie została ponownie przymuszona do ich stosowania - a tym samym do transferu pieniędzy do spółki matki. Ogólnie to te trumienki pasują jak pięść do nosa.
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Trumienki powróciły od czasu zakupu Pendolino. Trumienki zniknęły ponieważ firma matka PKP S.A. kazała sobie za nie słono płacić, natomiast PKP Intercity jako firma będąca w grupie została ponownie przymuszona do ich stosowania - a tym samym do transferu pieniędzy do spółki matki. Ogólnie to te trumienki pasują jak pięść do nosa.
W Zaistniałej sytuacji centrala jest nie potrzebna . Każda spółka to oddzielna struktura i na siłe chce udowodnic potrzebe istnienia . Może coś chcą udowodnić gdyż centrala ma nowy wysoki biurowiec z logo PKP przy dworcu zachodnim.A dawna siedziba czyli internat byłego ZESPOŁU SZKÓŁ KOLEJOWYCH pod osiedle
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
70 2 0
Trumienki powróciły od czasu zakupu Pendolino. Trumienki zniknęły ponieważ firma matka PKP S.A. kazała sobie za nie słono płacić, natomiast PKP Intercity jako firma będąca w grupie została ponownie przymuszona do ich stosowania - a tym samym do transferu pieniędzy do spółki matki. Ogólnie to te trumienki pasują jak pięść do nosa.
Otóż to. Wyglądają jak z innej epoki w porównaniu do nowoczesnego logo IC.
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Wczoraj znalazłem się na stacji Warszawa Gołąbki .Poczyniłem pare fotek oczekując na pociąg W dzieciństwie był to jeden z kierunków spacerów . Dziś otoczona wiaduktami i coraz bardziej zagrożona zabudową mieszkaniową i magazynami . Kiedyś sielsko wśród pól z zakładami Ursus i przedwojennym miasteczkiem ogrodem Gołąbki

Tylko kładka drewniana jak dawniej...... mam na slajdach z PRL kiedys wstawie
 

Załączniki

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.062 25 2
Harry Potter, czy to Ty fociłeś dzisiaj w Pruszkowie o 11:29 '24 ?
Znaczy się dokładniej, chciałeś zdjąć ten wyjeżdżający skład towarowy, a ja Ci go zasłoniłem ... :(
Przepraszam ! ale wiesz, jak to kiedyś mawiano - "rozkład to rzecz święta",
a poza tym, pasażerowie regulują sobie zegarki według ... i takie tam. ;)
Pozdrawiam z KM
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.866 79 12
A no ja Prezesie, a no ja... góra z górą się nie zjedzie:ROFL::ROFL::ROFL:

A co do tego towara..., o tego pytasz:gwizd:...??
(manewrowali się do ciepłowni z tymi węglarkami)
IMG_20170302_113311[1].jpg

Ciągnął się pomalutku, więc jak widać dałem radę:D:D:D
Poza tym trafił mi się jeszcze jeden, ale niestety trochę niezbyt wyszło więc tylko miniaturka... IMG_20170302_113917_467[1].jpg

Pozdrawiam z SKM

ps. a to cyknąłem w oczekiwaniu pod semaforem... ( oczywiście stojąc, dla wyjaśnienia niektórym)
Niestety, taka perełka niszczeje...:devil::devil::devil:
IMG_20170302_075623[1].jpg
 
Ostatnio edytowane:

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.062 25 2
A na końcówce stacji stała jeszcze biała z czarnym SM42 i na samym już koniuszku EU07 "w paski".
A na tej perełce po ex ZNTK, to obserwowałem jak z czasem odpadały kolejne elementy tarczy tego zegara na wieży.
Ot takie dosłowne przedstawienie upływającego czasu, a adekwatniej - odpadającego czasu :(
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Czy to były ćwiczenia czy prawdziwy pożar?

raczej prawdziwy
[DOUBLEPOST=1488644027,1488643487][/DOUBLEPOST]W ramach przerwy w sprawach różnych ... przeloty przez Choszczówkę ,i kolejny restauracyjny z Pesy nawet protokół był na drzwiach
 

Załączniki

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.866 79 12
Z tą 57 w Zielonce to niestety niebyły ćwiczenia...:devil::devil::devil:
Jakiś kwiat "patriotycznej" młodzieży chyba zeżarł za ostrego kebsa i poszło ...
Niestety, ale ludzie sami sobie winni, że na tej linii namiastką nowoczesnego taboru są tylko AKM'ki i AL'ki...
Lat ok 10-12 temu jechałem z rowerem do Sadownego i już z 15-20 minut przed odjazdem z Wwy Wileńskiej warstwa dymu z fajek dochodziła w "warsie" do dolnej krawędzi okien, a do samego Łochowa były ze trzy sklepostopy...

Teraz ponoć jest trochę spokojniej, ale zdarzają się incydenty... może nie tak ogniste ale jednak.

Pozdrawiam z MMz:)

ps. tu więcej...:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informa...nce-ogien-wydobywal-sie-z-toalety,225620.html

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pozar-w-pociagu-kolei-mazowieckich-zdjecia-80625.html


ps2. Czy ktoś dziś koło 7 rano robił fotki na Wwa Falenica??
Maniek, koło której cyknąłeś ten wagon z protokołem na Wschodniej??
 
Ostatnio edytowane:

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Z tą 57 w Zielonce to niestety niebyły ćwiczenia...:devil::devil::devil:
Jakiś kwiat "patriotycznej" młodzieży chyba zeżarł za ostrego kebsa i poszło ...
Niestety, ale ludzie sami sobie winni, że na tej linii namiastką nowoczesnego taboru są tylko AKM'ki i AL'ki...
Lat ok 10-12 temu jechałem z rowerem do Sadownego i już z 15-20 minut przed odjazdem z Wwy Wileńskiej warstwa dymu z fajek dochodziła w "warsie" do dolnej krawędzi okien, a do samego Łochowa były ze trzy sklepostopy...

Teraz ponoć jest trochę spokojniej, ale zdarzają się incydenty... może nie tak ogniste ale jednak.

Pozdrawiam z MMz:)

ps. tu więcej...:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informa...nce-ogien-wydobywal-sie-z-toalety,225620.html

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pozar-w-pociagu-kolei-mazowieckich-zdjecia-80625.html


ps2. Czy ktoś dziś koło 7 rano robił fotki na Wwa Falenica??
Maniek, koło której cyknąłeś ten wagon z protokołem na Wschodniej??
Dokładnie 12;21 , ostatnio na skutek różnych okoliczności bywam przy torach w tych godzinach przy torach. Za dawnych czasów TO BY chyba wszystkie jako specjalny pociąg z ZNTK wróciły do stacji macierzystej lub sukcesywnie odsyłane co jakiś czas a nie w jeden tydzień po 1-3 sztuki w rejsowym składzie

A CO DO TEJ LINII no cóż możesz mnie wsadzić z zasłoniętymi oczami na dowolny wylot z Wawy w kolejkę lub autobus . Ale że współpasażerowie Na Łochów Radzymin Zielonke itp zawsze się kapne ..... to owe coś w tym stylu bycia ,rysach twarzy płci obojga Nie chcę nikogo obrazić bo mam dobrych znajomych z tamtych stron -
 

Podobne wątki