• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolej w Krakowie i okolicach

kptkloss

Aktywny użytkownik
Reakcje
229 12 1
Ten temat już był kiedyś poruszany - to nie jest Bieżanów (chociaż akcja dzieje się w pobliżu tej stacji), tylko tory przynależne do stacji towarowej Kraków Prokocim i dawnej elektrowozowni też Kraków Prokocim.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.627 61 1
Ten temat już był kiedyś poruszany - to nie jest Bieżanów (chociaż akcja dzieje się w pobliżu tej stacji), tylko tory przynależne do stacji towarowej Kraków Prokocim i dawnej elektrowozowni też Kraków Prokocim.
No to teraz może zapamiętam ;)
Chyba dwudrogową? Jeździ albo po zwykłej drodze (asfaltowej, polnej itp.), albo po drodze żelaznej, czyli po torze, ale nie po dwóch różnych torach.
Racja, miało być dwudrogowej.
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
208 6 0
Tak samo jak nie dochodziło do żadnych podpaleń wagonów. To tylko i wyłącznie robota "mieszkańców" tych wagonów, których potem trzeba było na dodatek ratować. Na szczęście firma w końcu poszła po rozum do głowy i zrobiono tam trochę porządku.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.627 61 1
Tak samo jak nie dochodziło do żadnych podpaleń wagonów. To tylko i wyłącznie robota "mieszkańców" tych wagonów, których potem trzeba było na dodatek ratować. Na szczęście firma w końcu poszła po rozum do głowy i zrobiono tam trochę porządku.
Czy dochodziło do celowych podpaleń czy przypadkowych uważam to za kwestię otwartą, bo raz, że niedopałków papierosów trochę widziałem na siedzeniach (a jak ktoś tam spaceruje to zobaczy też nieraz walające się sterty śmieci prawie pod sufit) a dwa, z tego co pamiętam, po jednej z takich "ognistych akcji" podczas przesłuchania bezdomnych policja ustaliła, że jeden z bezdomnych groził drugiemu, że go spali tak więc... o_O A małolatów skaczących jak małpy po dachach wagonów też widziałem, co ciekawe, w jednym z wagonów widniał napis "spaliliśmy się zanim tu przyszliście". Tylko czy dotyczyło to ognia czy marichuany do tej pory nie wiem bo akurat ten wagon był nienaruszony :niepewny:
 

bochr68

Aktywny użytkownik
Reakcje
207 1 0
@old_jawa, dużo ciekawych zdjęć ze stacji towarowej w Prokocimiu. (y) Teraz stacja trochę odżyła za sprawą objazdów zamkniętego odcinka Kraków Mydlniki – Kraków Batowice na dużej obwodnicy. Wciąż jednak są to pociągi przelotowe i nie ma porównania z początkiem lat 2000., kiedy to prężnie działała jeszcze górka rozrządowa, a na grupach przelotowych często wszystkie tory były zajęte...

Oraz uchwycona dosłownie w ostatnim momencie (no zaskoczyła mnie) maszyna do prac torowych, niestety w tej materii biegły nie jestem więc nie wiem czym ona się zajmuje.
To są właściwie dwie maszyny. Na pierwszym planie profilarka tłucznia Plasser & Theurer SSP 110 SW, a za nią podbijarka produkcji tej samej firmy.

Tu także prace posuwają się do przodu, od jakiegoś czasu jest już zamontowana wiata na jednym z peronów jednak tempo tych prac jest hm, raczej powolne.
Rzeczywiście na Bieżanowie był kilkumiesięczny zastój, podczas którego nie działo się na placu budowy dosłownie nic. Wynikał on z oczekiwania na postępy prac na przylegających szlakach i stacji w Płaszowie. Jednak od kwietnia, kiedy otwarto nową krawędź peronu nr 1 (przy torze nr 2), prace nieco przyśpieszyły. Rozebrano tor nr 1 przy starej krawędzi, co widać na Twoich zdjęciach. Od czasu ich zrobienia dokonano też rozbiórki starej części peronu pierwszego. Według obecnego harmonogramu PKP PLK do końca roku mają być położone wszystkie nowe tory i oddane do użytku przejście podziemne na pełnej długości, aby można było przystąpić do rozbiórki kładki.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.627 61 1
Według obecnego harmonogramu PKP PLK do końca roku mają być położone wszystkie nowe tory i oddane do użytku przejście podziemne na pełnej długości, aby można było przystąpić do rozbiórki kładki.
A wiesz może czy zostanie wybudowana nowa kładka czy po prostu zniknie dostęp "górą" między peronami a zakładami PKP Intercity?
 

bochr68

Aktywny użytkownik
Reakcje
207 1 0
Tak, jak napisał @barman_2000, zniknie najwyższa część kładki nad modernizowaną linią pasażerską. Początkiem kładki będą nowe schody, którymi teraz schodzi się z niej do przejścia podziemnego.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.627 61 1
Podpowiedźcie mi proszę, gdzie się teraz najlepiej ustawić w Krakowie lub jego okolicach żeby złapać jak najwięcej składów towarowych?
 

bochr68

Aktywny użytkownik
Reakcje
207 1 0
Obecnie pociągi towarowe przejeżdżają przez Kraków głównie trasą Mydlniki – Olsza – Prokocim Towarowy – Podłęże. Duży ruch jest na całej małej obwodnicy, czyli linii nr 100 (Mydlniki – Bieżanów), ale najlepiej ustawić się w Prokocimiu Towarowym, albo na szlaku Bieżanów – Podłęże, bo tam dochodzą jeszcze pociągi od strony Skawiny. Dużą obwodnicę raczej odradzam, bo z powodu zamknięcia szlaku Mydlniki – Batowice zazwyczaj jedyny ruch tam to pociągi do huty na odcinku Podłęże – Nowa Huta. Na wspomnianej linii w kier. Skawiny i dalej Oświęcimia ruch raczej nie powala, zazwyczaj ledwie kilka pociągów dziennie. Podobnie na linii nr 8 w kier. Tunelu. No i oczywiście są jeszcze Mydlniki, gdzie ruch przelotowy i hutniczy jest wzbogacony o składy paliwowe do Olszanicy. Pozdrawiam!
 

bochr68

Aktywny użytkownik
Reakcje
207 1 0
Budowa tramwaju na Górkę Narodową, a dokładniej wiaduktu kolejowego nad nim w rejonie ul. Bociana.

1657654941985.png


12 czerwca zamknięto szlak i rozpoczęto rozbiórkę torów oraz nasypu na tym odcinku. W tej chwili jest już przekop na wylot. Zdjęcia poniżej pochodzą z 28 czerwca i 4 lipca z facebookowej strony Tramwaj na Górkę Narodową. Obiło mi się o uszy, że PLK zezwoliły na zamknięcie linii do maja, ale proszę nie brać tego jako pewną informację ;-)

290719198_590930726039451_2571410571641474120_n.jpg 1657654183868.png
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.627 61 1
Dzięki wielkie za polecenie miejsca do łapania pociągów, ustawiłem się pomiędzy przystankiem Kraków Złocień a Kokotów i co kilka minut "coś" jechało. Poniżej prezentuję moje wypociny, tylko jedno zdjęcie, reszta to film.

EU07.jpg


Długo się zastanawiałem czy warto publikować ten film bo wyszedł baaardzo amatorsko (pierwszy raz nagrywałem) ale co tam :X3: Pierwsze dwa ujęcia na szybko i fatalnie pomiędzy słupami oraz trzęsące się ręce bo nie miałem statywu :rolleyes: Za to przyjemnie spędzona godzina oraz doświadczenie dzięki któremu wiem jak się przygotować do kolejnego nagrywania.

Acha, żeby dało się go znośnie oglądać najlepiej ustawić rozdzielczość 1080p HD, nie wiem czemu YouTube domyślnie proponuje niską rozdzielczość filmu i wygląda on na niej fatalnie.

Pozdrawiam i myślę, że niebawem powtórzę wyprawę, tym razem kilkugodzinną i lepiej przygotowaną ;)
 
Reakcje
91 0 0
Co ciekawsze ujęcia z weekendu 16-17.07.2002 ze stacji Kraków Mydlniki.

Voith Maxima 40 CC V 490.3. Data: 16.07.2022. Moje drugie spotkanie w tym miejscu z tą lokomotywą, ale wreszcie przynajmniej jedno zdjęcie wyszło :)
P7164125 - 2022.07.16 - Kraków Mydlniki.JPG

EU07-186. Data: 17.07.2022. Z wagonami typu Uacns w kierunku Śląska. Ze specjalnymi pozdrowieniami dla pana maszynisty :)

P7174205 - 2022.07.17 - Kraków Mydlniki.JPG P7174211 - 2022.07.17 - Kraków Mydlniki.JPG P7174212 - 2022.07.17 - Kraków Mydlniki.JPG

EU07-458. Data: 16.07.2022. Skład intermodalny w kierunku Śląska.

P7164111 - 2022.07.16 - Kraków Mydlniki.JPG P7164112ab - 2022.07.16 - Kraków Mydlniki.JPG P7164115 - 2022.07.16 - Kraków Mydlniki.JPG

Bombardier TRAXX DC3 594 026. Data: 16.07.2022. Ze składem cystern w kierunku Krakowa. Kolejny z Traxxów, kolejny numer inwentarzowy.

P7164129 - 2022.07.16 - Kraków Mydlniki.JPG P7164130 - 2022.07.16 - Kraków Mydlniki.JPG

ET22-935. Data: 16.07.2022. Ze składem węglarek w stronę Śląska.

P7164165 - 2022.07.16 - Kraków Mydlniki.JPG P7164166 - 2022.07.16 - Kraków Mydlniki.JPG

ET41-061. Data: 17.07.2022. Ze składem węglarek w stronę Krakowa.

P7174213ab - 2022.07.17 - Kraków Mydlniki.JPG

Newag Dragon E6ACTd-102. Data: 17.07.2022. Solo w kierunku Krakowa.

P7174245ab - 2022.07.17 - Kraków Mydlniki.JPG

3E-100-117. Data: 17.07.2022. Ze składem platform w stronę Krakowa.

P7174256 - 2022.07.17 - Kraków Mydlniki.JPG P7174257 - 2022.07.17 - Kraków Mydlniki.JPG
 

bochr68

Aktywny użytkownik
Reakcje
207 1 0
ET41-061 z węglarkami pod plandekami jechał w relacji Szczecin Stołczyn – Kraków Nowa Huta, w niedzielę po południu skład już bez lokomotywy stał w Nowej Hucie i czekał na wciągnięcie na bocznicę ArcelorMittal.
 

Gagar358

Znany użytkownik
Reakcje
1.464 3 0
Druga moja sobota 18.06.2022 r. w Mydlnikach. Ruch towarowy, jak poprzednio, całkiem spory. Jeszcze przed dojechaniem na samą stację trafia mi się popularna ostatnio "przegubowa" Skoda 131 ZSSK Cargo ze składem węglarek.

Słońce nieźle dawało po oczach, myślałem że niewiele będzie widać na zdjęciach ale nawet nie jest tak źle … coś widać;).

Skoda 182 030-9 z węglarkami:
P1050350.JPG P1050360.JPG P1050361.JPG P1050362.jpg

I ciąg dalszy już ze stacji w Mydlnikach.

Skoda 182 041-4 z węglarkami:
P1050364.JPG P1050365.jpg P1050366.jpg

ET22-1212 z cysternami:
P1050368_edited.jpg P1050369.JPG

I znowu "przegubowa" Skoda 131, tym razem 131 092-9 ze składem węglarek:
P1050376.JPG P1050377.JPG

Duet siódemek (EU07-460 i 437) KOLPREM-u z dość nietypowymi węglarkami:
P1050380.jpg P1050381.JPG

I przykład na to, jaki tu panuje ruch towarowy. Po przejechaniu tego składu zacząłem się "zbierać" do domu. Zanim zdążyłem dojść do końca peronu, zaledwie 5 minut później pojawił się kolejny pociąg. Kiedy podjechał bliżej, okazało się że na czele jest lokomotywa, którą pierwszy raz miałem okazję sfotografować.

"Turbotamara" 15D-115 SILVA:
P1050382.jpg
 

Podobne wątki