• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolej w Krakowie i okolicach

Piechu

Aktywny użytkownik
Reakcje
153 0 0
Posiada ktoś może zdjęcia ze starego dworca w Krakowie? Chodzi mi o tę część od obecnej Galerii Krakowskiej oraz zdjęcia z szopy Kraków Płaszów w czasach jej funkcjonowania, ale inne niż te które można znaleźć przez Google.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.627 61 1
Kolejny film tym razem z kilkugodzinnego "łapania" pociągów na przystanku Kokotów, ruch niestety nie był tak obfity jak poprzednio. Kręcony przy pomocy statywu, niestety małe drgania są od przejeżdżających pociągów a stabilizacja w moim telefonie kuleje. Zapraszam do oglądania.

 

kptkloss

Aktywny użytkownik
Reakcje
229 12 1
Urokliwy jest ten jednokrawędziowy (pomiędzy torami w środku stacji!!!), z drugiej strony ogrodzony barierką peron w Płaszowie ;)
Pomnik głupoty decydentów z PKP PLK.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.577 517 30
Urokliwy jest ten jednokrawędziowy (pomiędzy torami w środku stacji!!!), z drugiej strony ogrodzony barierką peron w Płaszowie ;)
Pomnik głupoty decydentów z PKP PLK.
A nie pomyślał kolega @kptkloss o tym, że dostęp do składu z dwóch stron (z dwóch peronów) bardzo utrudnia zapewnienie bezpieczeństwa przy wysiadaniu i wsiadaniu podróżnych, a zwłaszcza przy odjeździe pociągu? Coś takiego może mieć sens na dworcach podmiejskich, gdzie jeżdżą wyłącznie składy z centralnie otwieranymi i zamykanymi drzwiami (jak np. W-wa Śródmieście), ale niekoniecznie tam, gdzie kursują składy dalekobieżne, gdzie ciągle jeszcze drzwi są otwierane i zamykane przez pasażerów, bez kontroli drużyny pociągu (co najwyżej jest blokada przed otwarciem w czasie jazdy). Jak wtedy sprawdzić, że wszyscy już wsiedli i drzwi są zamknięte przed podaniem maszyniście sygnału do odjazdu? Tak że może ostrożniej z szafowaniem epitetami o głupocie decydentów.

Pomijam tu kwestię sensowności rozwiązania z jednym torem między dwoma peronami, bo nie znam przyczyn przyjęcia takiej koncepcji. Mogę się tylko domyślać, że to jakaś pozostałość po dawnym układzie stacji, ale żeby ocenić to w miarę obiektywnie trzeba byłoby mieć więcej informacji.
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
208 6 0
Jedną z odpowiedzi jest brak miejsca. Za bardzo nie ma tam gdzie się rozbudować bo tory boczne muszą zostać aby było miejsce do przygotowywania składów. I tak dzięki temu będzie o jedną krawędź peronową więcej niż przed przebudową.
 

kptkloss

Aktywny użytkownik
Reakcje
229 12 1
Koledzy! Nie pisałem o tym, że powinien być dostęp do składu z dwóch stron, tylko o niewątpliwym idiotyźmie jednego toru pomiędzy dwoma nowymi peronami. Jestem z Krakowa i znam od podszewki układy torowe na stacji w Płaszowie. Nikt nie kazał budować nowego peronu odsuniętego tylko o 1 tor od sąsiedniego, więc dywagacje o bezpieczeństwie przy wsiadaniu są oderwane od tematu. Kolega Moderator sam szafuje błędnymi wnioskami, nie znając okoliczności. Miejsca na stacji jest od groma, kilkanaście sąsiednich torów stoi od lat pustych i nic nie przeszkadzało, żeby przesunąć peron o jeden tor i zrobić tak, żeby było normalnie. Byłoby wtedy zresztą nie o jedną a o dwie krawędzie peronowe więcej, niż przed przebudową. Podtrzymuję "epitet" o głupocie decydentów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.577 517 30
Kolega Moderator sam szafuje błędnymi wnioskami, nie znając okoliczności.
A które wnioski są błędne? Kolega @kptkloss zamiast szafować epitetami, mógł wyjaśnić te "okoliczności", bo nie wszyscy muszą te okoliczności znać w takich szczegółach, a wtedy dyskusja byłaby bardziej sensowna. A tak to poruszamy się w sferze domysłów. A rzucanie epitetami o głupocie nigdy nie jest wskazane, trochę umiaru w dyskusji nigdy nie szkodzi.
 

robertmuszka

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
T M M
Reakcje
4.367 171 19
Ten peron o znacznej szerokości z jednej strony zabezpieczony barierkami, to dziwna sprawa. Przestawić o jeden tor dalej i byłby dodatkowy peron.
Jak dla mnie głupota i marnowanie kasy na barierki i marnowanie ewentualnej możliwości kiedyś skorzystania z kolejnego peronu.
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
765 28 0
Też zadaję sobie pytanie dlaczego tak to zaprojektowano. Torów postojowych obok jest na tyle, że jeden mniej chyba nie stanowiłby problemu.
Szkoda bo dodatkowa krawędź peronowa poprawiła by przepustowość stacji zwłaszcza, że koszty niewiele by wzrosły mając na względzie całość inwestycji.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
759 84 8
Proponuję zadanie dla kolegi @kptkloss (to bułka z masłem dla Abwery - pisownia polska) znaleźć myśl przewodnią stojącą za takim rozwiązaniem toru/peronu. Coś musi być „na rzeczy”, choćby przez obecność uskoku krawędzi peronu (patrz foto - lewy, dolny narożnik pod tablicą „Kraków Płaszów”).
 

kptkloss

Aktywny użytkownik
Reakcje
229 12 1
Nie potrafię znaleźć żadnej myśli przewodniej dla takiego rozwiązania. Co więcej - wielokrotnie rozmawiałem z kolegami z Krakowa o tym nieszczęsnym peronie i każdy bezradnie rozkładał ręce. W końcu doszlismy do wniosku, że nie ma sensu dalej ciągnąć tego tematu, bo tylko niepotrzebnie się denerwujemy. Wspomniany uskok peronu raczej nic nie ma do rzeczy - kilka metrów dalej, już poza kadrem peron po prostu się kończy.
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
765 28 0
Po kolejnej analizie zdjęć z Płaszowa zauważyłem, że peron 1 (ten jeszcze w budowie na drugim zdjęciu) nie ma płyt z żółtą linią od strony zabudowań i budynku stacyjnego. Czy on też czasami nie będzie jednokrawędziowy. Zobaczcie.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
365 5 1
Kolego Kptkloss, jeśli nie znasz powodu powstania jakiegoś rozwiązania to nie imputuj proszę innym głupoty bo możesz kogoś obrazić, co zresztą zrobiłeś bo pomysłodawcą tego peronu jestem ja. A tak na marginesie tylko dzięki znajomości pracy węzła i poparciu kolegów z Ekspozytury Kierowania Ruchem udało się go wywalczyć bo w oryginalnym projekcie go nie było. A dla wyjaśnienia to ten peron "kosztował" likwidacje jednego toru, budowa peronu dwukrawędziwego wymagała likwidacji dwóch i niestety jego tory wpisywały się w podpory estakady i "burzyło" układ dróg rozjazdowych, co skutkowało by skrócenie torów. Niestety tam nie ma za dużo miejsca i to jest wszystko co można było uzyskać. Kol. RMP, jak słusznie zauważyłeś peron 1 jest w budowie, więc poczekaj aż go zbudują - spokojnie będzie dwukrawędziowy.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
759 84 8
No bo najlepiej jest krytykować wszystko i wszędzie nie znając kompletnie warunków miejscowych, projektowych itd. No ale to niestety taka nasza cecha narodowa.
Można się pomylić, to się zdarza, nie myli się ten, kto nic nie robi. Niestety pozostaje sprawa formy i języka. Nie powinno się rzucać inwektyw, nawet bezimiennie, bo jak się okazuje trafiają w konkretne osoby. Wystarczy przeprosić.
 

Podobne wątki