• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolej w Krakowie i okolicach

kptkloss

Aktywny użytkownik
Reakcje
226 12 1
Ponieważ dalej trwa ta g***burza i niektórzy zaczęli się popisywać, pytania do kolegi Tomek K:
1. odpowiedz jakim cudem dwa tory pomiędzy peronami wpisywałyby się w podpory estakady, skoro jedna podpora jest w ciągu dawnego peronu nr 2 (dla niezorientowanych - tego środkowego na fotografiach) a następna dopiero hen za torami postojowymi? 2. Użalasz się nad koniecznością likwidacji jeszcze jednego toru, a ile lat temu widziałeś ostatni raz zajęte wszystkie tory parzyste w Płaszowie? 20 lat? 30 lat? To jest ten rząd wielkości, potem w większości tory te stały puste.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
759 84 8
Ponieważ dalej trwa ta g***burza i niektórzy zaczęli się popisywać, pytania do kolegi Tomek K:
1. odpowiedz jakim cudem dwa tory pomiędzy peronami wpisywałyby się w podpory estakady, skoro jedna podpora jest w ciągu dawnego peronu nr 2 (dla niezorientowanych - tego środkowego na fotografiach) a następna dopiero hen za torami postojowymi? 2. Użalasz się nad koniecznością likwidacji jeszcze jednego toru, a ile lat temu widziałeś ostatni raz zajęte wszystkie tory parzyste w Płaszowie? 20 lat? 30 lat? To jest ten rząd wielkości, potem w większości tory te stały puste.
Przecież nie chodzi o treści związane z pkt. 1, czy pkt. 2, ale o „Podtrzymuję "epitet" o głupocie decydentów.”. Na temat 1, 2 można dyskutować, choć napewno nasza wiedza o projekcie nie upoważnia do tak zdecydowanego negowania zasadności rozwiązań. Uwaga o decydentach w świetle tego co napisał kolega @Tomek K jest absolutnie nie do przyjęcia i wymaga przeprosin.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
365 5 1
Kol. "RMP", peron 3 będzie remontowany, ale zasadniczo pozostanie w takim zakresie jak był dotychczas.
Co do pozostałych "zarzutów" to nie "użalam się" nad koniecznością likwidacji jeszcze jednego toru - wiem, że byłby to błąd. Układ torowy stacji i ilość potrzebnych torów trzeba rozpatrywać w kontekście pracy całej stacji i jej połączenia z innymi stacjami. Kraków Płaszów jest stacją pełniąca w pracy całego węzła krakowskiego bardzo ważną rolę (praktycznie 8 kierunków, bocznice Intercity, 2xPolRegio i inne) . Niestety nie ma miejsca aby go rozbudować adekwatnie do pełnionej roli. Z tego względu np. nie ma możliwości zapewnienia pełnej banalizacji czyli zapewnienia wjazdów i wyjazdów z wszystkich kierunków na wszystkie tory, co skutkuje tym, że każda likwidacja toru musi być przemyślana bo może doprowadzić do poważnych utrudnień w prowadzeniu ruchu. To czy te tory dotychczas były czy nie były używane w większym czy mniejszym zakresie (wg mojej wiedzy zawsze były potrzebne) nie ma tu znaczenia. To, że są potrzebne "wyszło" szczególnie teraz w trakcie fazowania, kiedy zapewnienie jako takiego funkcjonowania stacji wymaga niezłego "kombinowania". Dywagacje na podstawie tego co widać w terenie i to w trakcie trwającej przebudowy bez znajomości planu docelowego są obarczone dużym błędem i prowadzą do niepotrzebnych spięć. Czasem lepiej po prostu zapytać, a nie atakować. A przeprosin nie oczekuję, do tego trzeba trochę klasy....... i w tym aspekcie z mojej strony EOT.
 

kptkloss

Aktywny użytkownik
Reakcje
226 12 1
Niestety chodzi właśnie o treści związane z pkt. 1 i 2. Kolega Tomek K w ogóle pominął w swoim poście manipulację ze swej strony o kolizji z podporą, której nie ma i nigdy nie było w tym miejscu. Nie oczekuję przeprosin, bo do przyznania się do tego błędu trzeba trochę klasy... Ostateczny koniec tematu.
 

Fictorque

Znany użytkownik
Reakcje
605 0 0
Czasem lepiej po prostu zapytać
Czy mógłby kolega powiedzieć, co konkretnie wymusiło wybraną orientacje peronu, a nie (potencjalny) wariant, gdzie nowa krawędź peronowa byłaby skierowana ku 2 peronowi (z dwoma torami pomiędzy).

W pełni rozumiem chęć budowy peronu jednokrawędziowego, jednak nie rozumiem dlaczego wybrana została taka orientacja.
 

DarekP

Aktywny użytkownik
Reakcje
121 1 0
Kolego Kptkloss, jeśli nie znasz powodu powstania jakiegoś rozwiązania to nie imputuj proszę innym głupoty bo możesz kogoś obrazić, co zresztą zrobiłeś bo pomysłodawcą tego peronu jestem ja. A tak na marginesie tylko dzięki znajomości pracy węzła i poparciu kolegów z Ekspozytury Kierowania Ruchem udało się go wywalczyć bo w oryginalnym projekcie go nie było. A dla wyjaśnienia to ten peron "kosztował" likwidacje jednego toru, budowa peronu dwukrawędziwego wymagała likwidacji dwóch i niestety jego tory wpisywały się w podpory estakady i "burzyło" układ dróg rozjazdowych, co skutkowało by skrócenie torów. Niestety tam nie ma za dużo miejsca i to jest wszystko co można było uzyskać. Kol. RMP, jak słusznie zauważyłeś peron 1 jest w budowie, więc poczekaj aż go zbudują - spokojnie będzie dwukrawędziowy.
Kolego, bez obrazy, ale pytanie o ten peron męczy wielu ludzi, nie tylko na tym forum. Jeżeli byłeś jego pomysłodawcą jako dość stary uczestnik forum SSC chciałbym Cię w tym miejscu zapytać w imieniu myślę wielu osób, czy nie można było odwrócić kolejności, czyli pozostawić pierwszy tor, czyli ten, który poszedł pod peron, a skasować tor kolejny? Podsumowując peron nadal byłby jednokrawędziowy, a tylko tor byłby po drugiej jego stronie?
W naszej opinii zajętość terenu byłaby jednakowa, konieczność wydłużenia tunelu wymagałaby dodatkowych 4-5 metrów (to jest jakiś koszt). Zaleta tego rozwiązania, to możliwość dobudowania za ileś lat drugiej krawędzi, kiedy być może stacja będzie już miała inne wymagania, co do ilości torów bocznych. Rozwiązanie zastosowane teraz to uniemożliwia.
Będę wdzięczny za wyjaśnienie.
 

bochr68

Aktywny użytkownik
Reakcje
207 1 0
Wystawa taboru przy peronie nr 1 chrzanowskiej stacji zorganizowana w czerwcu 2018 r. w ramach Dnia Techniki Kolejowej. Sporo się od tego czasu zmieniło.

Stacja Chrzanów przeszła modernizację w ramach remontu linii nr 93 na odcinku Trzebinia – Czechowice-Dziedzice. Kładka została zastąpiona przejściem podziemnym. Zniknęła także ledwo widoczna za semaforami zabytkowa nastawnia wykonawcza Ch1 umiejscowiona na wiadukcie nad ul. Sienną. Z uwagi na unikalność obiektu zdecydowano się na jego zachowanie i wyeksponowanie przy bramie zakładów "Fablok" obok ustawionego tam w 2005 r. parowozu Ty42-118.

Jeśli chodzi o tabor, pług 411S nr 112 dalej stacjonuje na stacji w Oświęcimiu. Znajdująca się za nim SM31-137 została odstawiona na lokomotywowni w Jaworznie Szczakowej w czerwcu 2019 r. w oczekiwaniu na P4. W 2021 r. została sprzedana i obecnie oczekuje złomowania. SM42-1317 przeszła w 2021 r. rewizję w Czerwieńsku i dalej pracuje w Południowym Zakładzie PKPC, obsługuje m.in. pobliską bocznicę kopalni w Libiążu. Stojący dalej ET22-165 przeszedł w 2019 r. rewizję w Bydgoszczy i wciąż prowadzi pociągi w Południowym Zakładzie PKPC. EN71-015, we wdrażanym wówczas nowym malowaniu POLREGIO (otrzymał je podczas P4 miesiąc przed wykonaniem zdjęcia), niezmiennie wozi pasażerów w Małopolsce. Na końcu jedyny w swoim rodzaju pociąg papieski, czyli EN61-001, który za chwilę obsłuży specjalny kurs do Trzebini, wciąż czynny w Małopolskim Zakładzie PR.

W tle widać jeszcze EN57-2021 w malowaniu "tygrys", które miało zastąpić czerwono-szare barwy PR, lecz nie zagościło zbyt długo na szlakach z powodu rebrandingu spółki. Jednostka obsługuje rozkładowy kurs do Trzebini.

A co się nie zmieniło? Zrujnowany i nieczynny od dawna budynek dworca, którym niestety w latach 60. zastąpiono piękny zabytek. W 2018 r. widniała na nim tabliczka "Budynek do rozbiórki. Wstęp wzbroniony", w 2020 r. PKP potwierdziły zamiar rozbiórki budynku po likwidacji przyłączy energetycznych. Dwa lata później ruina dalej straszy. Może wzorem Oświęcimia po wyburzeniu starego budynku Chrzanów doczeka się dworca systemowego? W końcu jest to, podobnie jak Oświęcim, prawie 40-tysięczne miasto.

chrzanow2018.jpg

Wystawa taboru z okazji Dnia Techniki Kolejowej na stacji Chrzanów, kolejno stoją: 411S nr 112, SM31-137, SM42-1317, ET22-165, EN71-015 i EN61-001.
17.06.2018 | Chrzanów
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.604 61 1
Kolejne wojaże kolejowe po Krakowie zaliczone, pora więc na kolejne zdjęcia. W sumie nie będzie ich sporo mam za to dla Was film.

Zaczynamy od Krakowa Płaszowa. Dalej trwają prace torowe, z ciekawostek to jedyne co mi się nasuwa to spychacz Caterpillara który formując tłuczeń pod tory niesamowicie hałasował, do tego stopnia, że nie dało się wytrzymać obok niego bez zasłoniętych uszu. Musicie mi jednak uwierzyć na słowo bo zdjęć tej maszyny niestety nie zrobiłem. Reszta po staremu. Od dawna chciałem zrobić zdjęcie wagonu z pantografami (nie pamiętam niestety do czego służył w pierwotnej formie), otwartego obecnie na oścież. Przy okazji w kadr złapała się SM42.

SM42 z wagonem.jpg


Lokomotywie stojącej jako pomnik przed dworcem przydałby się już remont jednak i tak ma ona o wiele więcej szczęścia niż inne pojazdy dogorywające na Płaszowie które pokażę później. Czy ktoś wie jaki to typ?

lokomotywa przed dworcem.jpg


Pojazdy serii EN57 są już chyba obfotografowane do bólu jednak nie mogłem się powstrzymać przed chociażby jednym zdjęciem tego klasyka.

EN57.jpg


Oraz pozostałe pojazdy Przewozów Regionalnych i nie tylko.

przewozy regionalne.jpg


No i teraz niestety ta smutniejsza część czyli dogorywanie zabytków. Jak widać oprócz postępującej rdzy nic się tutaj nie zmienia.

wraki.jpg


Można za to wsiąść do środka i poczuć się prawie jak maszynista, chociaż daleko raczej tym już nikt nie zajedzie.

wraki okno.jpg


Lud spontanicznie przemówił co myśli o dewastacji zabytków.

wraki napis.jpg


wraki 2.jpg


wraki 3.jpg


Przy obrotnicy stoi Plasser, jego widok mnie tutaj zaskoczył.

plasser.jpg


Przenosimy się do Prokocimia, kładka, a raczej jej część nad peronami powoli przestaje istnieć, czynne jest już przejście podziemne.

kładka 3.jpg


A kawałek dalej widok który mnie ucieszył, są pociągi. Ale dla mnie najciekawszy jest ten na czele którego stoi SM42, zaraz zobaczycie dlaczego.

kłądka 2.jpg


Oto i on. Ty2-911 z Chabówki razem z wagonami, wygląda to na podsył do Tarnowa lub Nowego Sącza.

kładka 1.jpg


Niestety "z dołu" dało się zrobić tylko zdjęcie EU07 Captraina ale to nic, część ze stojących pociągów złapiemy jeszcze na przystanku Kokotów.

EU07 captrain.jpg


I obiecany film z przejazdów pociągów przez przystanek Kokotów. Zapraszam do oglądania.


Ponieważ moja "trasa" biegnie zazwyczaj na linii Kraków Główny - Płaszów - Prokocim - Kokotów podpowiedźcie mi proszę gdzie jeszcze warto pojechać aby coś sfilmować, zobaczyć, może być Kraków lub jego dalsze okolice ;)
 

Fictorque

Znany użytkownik
Reakcje
605 0 0
To może i ode mnie aktualizacja, co ciekawego widziałem:

KR_zr-ka_23wr22 (59)_.JPG

3E/1-009 Przyznam, że dużo czasu minęło kiedy ostatnio widziałem ET21 w Krakowie...

KR_zr-ka_23wr22 (112)_.JPG

Bardzo ładna zielona SM42-742 w ciepłym słońcu na Prokocimiu PrC.

KR_zr-ka_23wr22 (39)_.JPG

Całkiem świeża cysterna termos RTI produkcji zakładów w Świdnicy z 2021 roku.

IMG_3846 (1)_.JPG

EN57-2028 wjeżdża na Zabłocie w ciężkiej mgle

IMG_4001_.JPG

Poranny pociąg humanitarny (?) do Przemyśla obsługiwany składem RegioJetu.

RZEZ_po-pr_02mr22 (15)_.JPG

Zachód słońca nad LK91.

KR_lu-st-rw-my-bm-ks-dm-ps-nś-db_09lp22 (135)_.JPG

Pociąg kontenerowy prowadzony Dragonem Freightlinera w Krakowie Mydlnikach.

IMG_3942 (2)_.JPG

Pytanie za 100pkt: Jaki to sygnał czoła pociągu? XD
 
Reakcje
91 0 0
Chciałem się podzielić garścią zdjęć z zeszłej soboty, 24 września 2022. Pogoda w miarę dopisała, więc jakość zdjęć pozwala na ich publikację :) Była to najciekawsza sobota od dawna, z dużą ilością składów towarowych i luzaków. Miejsce: Kraków Mydlniki.

EU07E-238 - Captrain. Ze składem intermodalnym w kierunku Śląska.

P9245278 - 2022.09.24 - Kraków Mydlniki.JPG

M62-590 - Orlen KolTrans. Ze składem cystern w stronę Krakowa.

P9245281 - 2022.09.24 - Kraków Mydlniki.JPG

EU07-242 - Cargounit. Luzem w kierunku Śląska.

P9245283g1 - 2022.09.24 - Kraków Mydlniki.JPG

SM42-742 i ET42-010 - oba PKP Cargo. ET42 ze składem węglarek. Stonka wracała kilka godzin później z kierunku Katowic z kilkoma wagonami towarowymi różnych typów.

P9245296 - 2022.09.24 - Kraków Mydlniki.JPG P9245299 - 2022.09.24 - Kraków Mydlniki.JPG P9245301 - 2022.09.24 - Kraków Mydlniki.JPG

TEM2-053- Kolprem. O ile prowadząca skład BR232-037 jest bardzo częstym widokiem w tym miejscu, to TEM2-053 widzę tu pierwszy raz, co bardzo przyjemnie mnie zaskoczyło. Reszta składu - puste platformy.

P9245346 - 2022.09.24 - Kraków Mydlniki.JPG P9245348 - 2022.09.24 - Kraków Mydlniki.JPG

Pesa Gama 111Ed-001 - Cargounit. Ze składem cystern.

P9245349 - 2022.09.24 - Kraków Mydlniki.JPG P9245350 - 2022.09.24 - Kraków Mydlniki.JPG

ET22-980 - PKP Cargo. Moje drugie spotkanie z tą lokomotywą w tym miejscu, po dłuższym czasie. Dobre podsumowanie udanego dnia.

P9245363 - 2022.09.24 - Kraków Mydlniki.JPG P9245364 - 2022.09.24 - Kraków Mydlniki.JPG
 

Gagar358

Znany użytkownik
Reakcje
1.464 3 0
Małe podsumowanie tego lata z okolicy przystanku Kraków Łobzów. Mocno zaznaczył się tu tabor KOLPREM-u, szczególnie siódemki, o których było już w temacie o EU07, ale nie zabrakło również innych lokomotyw tego przewoźnika - Gagarina czy Ludmiły.
Zdjęcia zrobione w lipcu i sierpniu br.

P1050981.jpg P1050975.JPG

Poza tym kilka innych , myślę że dosyć ciekawych "okazów" jakie udało mi się uchwycić.

P1050407.jpg
P1050441.JPG P1050471.JPG

P1050983.jpg P1060019.jpg
 

Krystian

Znany użytkownik
Reakcje
490 2 4
Witam czy ,któryś z Kolegów wie może kiedy powrócą pociągi towarowe na LK95 wiem, że ich brak spowodowany jest rozbiórką wiaduktów ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji kiedy te wiadukty będą odbudowane i powrócą pociągi towarowe.
 

Podobne wątki