• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.603 120 86
Ciekawe jak wyglądała naczepa z ładunkiem. Z reguły takie duże gabaryty wozi się na platformach o wielu osiach z regulacją skrętów i wysokości.
 

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
107 1 0
W komentarzach pisza, ze ciezarowka stala "prawie" godzine i ze na kazdym przejezdzie na znaku jest telefon i nr przejazdu do poinformowania dyspozytora.
Nikt nie zadzwonil... Ja rozumiem, ze cywile mogli nie ogarnac ale zawodowi transportowcy, piloci? To tak jak ten u nas co zostawil ciezarowke na torach i machal rekami do maszynisty... masakra
 
Ostatnio edytowane:

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.858 141 0
No to popatrzciew na naklejkę kolo przejazdu
w okolicy chyba byli sami wyznawcy "mejk amerika grejt agajn" ???
Bez tytułu.jpg


"Stoję na obrazku" mniej więcej tu gdzie filmujacy a naklejka jest w miescu strzałki
No dobra, zdjęcie w google jest z 2022, ale na 99% uważam, że napis tam nadal jest. Chyba, że lokalni artyści zamazali go sprajem
Bez tytułu1.jpg

Aczkolwiek sądze, że UP i inne spłki kolejowe, zwłacza "Class I" dbają o takie oznaczenia
 

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.755 38 3
Geez.
Długa prosta, tabliczki/naklejki z numerami telefonów alarmowych, truck stał prawie godzinę i coś takiego :(
Rura przydzwoniła w budynek izby handlowej. Że am nikt nie zginął, ani żaden z wagonów nie walnął w budynek, to tak zwany cud.

Gadałem kiedyś ponad godzinę z taksówkarzem, podczas jazdy, no bo co tu robić z nudów. Jego wiedza ogólna i wiedza o świecie mnie porażała. On myślał, że w Polsce nadal jest sowiecki komunizm. W US jest duże rozwarstwienie społeczne; mała część ludzi to osoby wykształcone i tzw. światłe, ale większość to ciemniaki różnego sortu. Typowa krzywa Gaussa. Dlatego też tak wiele rzeczy jest tam łopatologicznie oznaczone, wyjaśnione, oznakowane. A i tak, jak widać, to za czasem mało...
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.459 28 1
Być może pozostałości tej jednostki są na wysokości połowy budynku.
Możesz mieć rację. Na filmie widać spięte cztery lokomotywy z przodu.
Trzy z nich (mniej zniszczone) leżą po prawej stronie zdjęcia, a czwarta, która pewnie była pierwszą w składzie leży na wysokości połowy budynku i jest doszczętnie zniszczona.
W US jest duże rozwarstwienie społeczne; mała część ludzi to osoby wykształcone i tzw. światłe, ale większość to ciemniaki różnego sortu. Typowa krzywa Gaussa.
Tak jak napisał wcześniej @Misiek
sami wyznawcy "mejk amerika grejt agajn"
To przecież jest Texas, no ale co się dziwić, u nas też otumanieni wyznają "mejk Amerika end Poland grejt egen"

Ci durnie od gabarytów, to chyba zamiast działać, przez godzinę "świerszczyki" z "tits'ami" przeglądali.
Tylko dlaczego prowadzący pociąg na długiej prostej nie zauważyli z daleka niczego, nie uruchomili hamowania i się nie ewakuowali?:niepewny:
 
Ostatnio edytowane:

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.772 78 12
Tylko dlaczego prowadzący pociąg na długiej prostej nie zauważyli z daleka niczego, nie uruchomili hamowania i się nie ewakuowali?
...to ja zadam pytanie inaczej...
- jakie było brutto tego składu?
- jaka była prędkość rozkładowa?
-( i najważniejsze) jaka była droga hamowania tego składu (podejrzewam, że hamulce działały w nastawie typowo towarowej - tzw wolnodziałajacy*)?
W wielu sytuacjach niestety stwierdzam, że znaczący % społeczeństwa myśli, że pociąg potrafi stanąć w miejscu...
Dla przykładu, z doświadczenia dodam, że 27WE z hamulcem nastawionym w tryb Rapid ( R - szybkodziałajacy) o masie 194,5 ton ma drogę hamowania ze 160km/h bez dosłownie kilku metrów kilometr.

Pozdr,...


*) hamulec wolnodziałający ma zapewnić równomierne hamowanie długiego składu towarowego...tak w uproszczeniu
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.459 28 1
No rozumiem oczywiście co wyjaśniłeś. To był taki mój skrót myślowy.
Masa pewnie była, widać ładunek... Głównie miałem na myśli ewakuację.
Ostatecznie w takich okolicznościach trzeba wyskakiwać. Ewentualne złamane kości się zrosną, a życia się ni wróci...:(
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.858 141 0
Harry, to pociąg pierwszej kategorii - "Intermodale" mają najwzyszy priorytet razem ze śmieciami.
"Nominalna" prędkość lokomotyw: 70mil/h
Sklad na dlugość - z wycinka filmiku. wychodzi mi ok 1-1,5 mili,

Nawet nie staram sie liczyć wagi tego brutta
Bez tytułu.jpg
 

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.045 6 2
Ostatecznie w takich okolicznościach trzeba wyskakiwać. Ewentualne złamane kości się zrosną, a życia się ni wróci...:(
Zapomnij, przy tej prędkości to tak samo śmierć na miejscu. A w tych lokach dodatkowo nie ma jak uciec i schronić się w przedziale maszynowym, jak w europejskich maszynach dwukabinowych.

Harry, to pociąg pierwszej kategorii - "Intermodale" mają najwzyszy priorytet razem ze śmieciami.
"Nominalna" prędkość lokomotyw: 70mil/h
Sklad na dlugość - z wycinka filmiku. wychodzi mi ok 1-1,5 mili,

Nawet nie staram sie liczyć wagi tego brutta
To przy takiej długości pewnie z 8-10 tys ton będzie na spokojnie.

PS: Apropo tego zdjęcia z lotu ptaka - czy tam dalej nie ma czasem łuku na torze? To by wyjaśniało, dlaczego mechanicy mogli podjąć próbę hamowania tak późno i dlaczego w momencie zderzenia pociąg nadal miał sporą prędkość, myślę, że powyżej 60 na godzinę (~45mph) mogło spokojnie być.

EDIT: Dobrze myślałem - jest lekki łuk na torze, przed samym przejazdem (X-em zaznaczyłem miejsce zderzenia, pociąg jechał od prawej):

1734786638494.png
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 84

Podobne wątki