Według najnowszej Ie1 wskaźnik z jednym trójkątem oznacza przejazd (przejście) z urządzeniami zabezpieczającymi całą szerokość przejazdu (przejścia), bez obowiązku podania sygnału Rp 1. Wskaźnik podwójny oznacza przejazd (przejście) z innymi urządzeniami, albo w ogóle bez urządzeń; przed takim przejazdem należy podać sygnał Rp 1:
6a) Wskaźnik W 6a „Wskaźnik przejazdowy” oznacza, że za wskaźnikiem znajduje się przejazd kolejowo – drogowy lub przejście wyposażone w półsamoczynny lub samoczynny system przejazdowy, powiązany lub uzależniony w urządzeniach stacyjnych, zabezpieczający całą szerokość przejazdu kolejowo – drogowego lub przejścia.
Trójkątna biała tablica (trójkąt równoboczny) z czarnym i białym obramowaniem i symbolem pojazdu drogowego, zwrócona wierzchołkiem ku górze.
...
6b) Wskaźnik W 6b „Wskaźnik ostrzegania przed przejazdem kolejowo – drogowym lub przejściem” oznacza, że za wskaźnikiem znajduje się przejazd kolejowo – drogowy lub przejście wyposażone w półsamoczynny lub samoczynny system przejazdowy, bez powiązania lub uzależnienia w urządzeniach stacyjnych, albo niewyposażone w urządzenia zabezpieczenia ruchu, i należy podać sygnał Rp 1 „Baczność”.
Dwie trójkątne białe tablice (trójkąty równoboczne) z czarnym i białym obramowaniem i symbolem pojazdu drogowego, zwrócone wierzchołkami ku górze, umieszczone bezpośrednio jedna pod drugą.
Takie rozróżnienie wprowadzono, wydaje mi się, po licznych skargach ludzi mieszkających blisko przejazdów w terenie zabudowanym, gdzie przejazdy najczęściej są wyposażone w pełne rogatki, a mimo to pociągi zawsze podawały sygnał syreną, co jest dość uciążliwe dal okolicy. Stąd też wyróżniono przejazdy teoretycznie z większym ryzykiem wypadku, przed którymi dalej trzeba podawać ostrzegawczy sygnał dźwiękowy.