• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

B

bobby74

Gość
Przepraszam, jeżeli moje pytanie będzie naiwne itd, ale kontenery na tak wychylonych wagonach nie spadły, bo takie porządne mocowanie czy fart i niewiele brakowało?
 

Mateusz

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
W tych platformach są sworznie które utrzymują kontener w jednym miejscu, nie są zbyt wysokie, więc uważam że jeszcze większy przechył (zależnie od zawartości kontenera) mógł by spowodować jego przewrócenie. Sworznie są na zawiasach i w zależności jaki kontener jest przewożony, są przekręcane. Przynajmniej takie platformy widziałem, być może istnieją jakieś inne rozwiązania.
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
Wczoraj po raz kolejny płonęła hala wachlarzowa lokomotywowni w Olsztynie. Jeszcze raz "nieznani sprawcy" zaprószą ogień i nie będzie czego zbierać, dla PKP jeden problem mniej. Wachlarz jak wachlarz, jest ich jeszcze w Polsce sporo, ale ja pamiętam czasy, kiedy dymy nad olsztyńską szopą znaczyły coś zupełnie innego niż pożar...
 

Załączniki

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
416 1 0
makabra... teraz lok trafi do szopy w Tarnowie gdzie będzie oczekiwał na transport do Kassel do Bombardier'a na naprawę. Na tą naprawę pojedzie na platformie samochodowej. A w Kassel odetną mu obie kabiny, nowy transformator, wózki, zobaczą jak wygląda rama na podłużnicach... oj czuję że na tory już nie wróci... była Eu43-005... z grupy 6 lokomotyw jakie wtedy były w PKP Cargo ta własnie miała najwięcej usterek elektronicznych, lub mechanicznych. Kolega nazwał ją pieszczotliwie "Justynka" - po córce, bo ta sprawiała mu sporo kłopotów. No i można powiedzieć że to było takie trochę prorocze...
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
697 54 1
makabra... teraz lok trafi do szopy w Tarnowie gdzie będzie oczekiwał na transport do Kassel do Bombardier'a na naprawę. Na tą naprawę pojedzie na platformie samochodowej. A w Kassel odetną mu obie kabiny, nowy transformator, wózki, zobaczą jak wygląda rama na podłużnicach... oj czuję że na tory już nie wróci... była Eu43-005... z grupy 6 lokomotyw jakie wtedy były w PKP Cargo ta własnie miała najwięcej usterek elektronicznych, lub mechanicznych. Kolega nazwał ją pieszczotliwie "Justynka" - po córce, bo ta sprawiała mu sporo kłopotów. No i można powiedzieć że to było takie trochę prorocze...
To faktycznie jest ex. Cargowska 005?
Kto obecnie jest jej właścicielem, czy też najemcą?
No i po co mają ciąć kabiny o_O
 

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
416 1 0
Alpha Trains (bank) od zawsze był i jest właścicielem tej lokomotywy , i ten bank wynajmuje operatorom te lokomotywy. Ich pierwszym klientem było PKP Cargo a potem trafiły do Niemiec, część z nich została przez chwilę w Polsce, w Transchemie, Koltransie, aż w końcu wyjechały do DE. Tam w barwach ITL i CrossRail lub Locon. Ta 186 132 ostatnio została przekazana do Captrain Polska który należy do ITL a ten do SNCF. Ot historia.

A po co odcinać kabiny? a no dlatego że konstrukcja tego pojazdu przewiduje naprawy blacharskie kabiny w niewielkim stopniu. Ale tutaj ewidentnie jest naruszony słupek miedzy oknami, oraz boki kabiny są mocno wgniecione. Założenia projektowe dla tego typu lokomotywy przewidują w takich przypadkach odcięcie kabiny w miejscu łączenia jej ze środkową częścią i wstawieniu całkowicie nowej. Naprawa jest wtedy szybsza i pewniejsza.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.538 34 1
Jakby jednak nie patrzeć. Siła uderzenia musiała być ogromna, skoro 80 tonowa lokomotywa wyskoczyła z szyn, została dopchnięta przez wagony i mimo to zachowała "klatkową budowę" kabiny. Właściwie wygląda to bardzo solidnie. Jeżeli ta lokomotywa miała poszycie z poliwęglanu, to zaczynam doceniać ten typ materiału. Nawet jeżeli maszynista dozna urazu związanego z bezwładnością, to nie zostaje zmiażdżony, a ratownicy mają łatwy dostęp ..... jestem w szoku, że lokomotywa mimo wielkich sił gniotących zachowała swoją strukturę! Niezwykłe.
 

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
416 1 0
Kabina jak boki przedziału maszynowego są ze stali. Dachy są z aluminium. Pokrywy na czołach przysłaniające klimatyzator są jedyną kompozytową częścią poszycia.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
697 54 1
Kabina jak boki przedziału maszynowego są ze stali. Dachy są z aluminium. Pokrywy na czołach przysłaniające klimatyzator są jedyną kompozytową częścią poszycia.
Dokładnie. (y)
Pudło jest jak najbardziej stalowe.
Widzę, że się dobrze poruszasz w temacie Traxx'ów, więc nie będzie mi nikt miał chyba za złe, że o parę rzeczy przy okazji tego tematu, Ciebie zapytam...
Oczywiście, dziękując jednocześnie za wyczerpującą odpowiedź na wcześniejsze moje pytania.(y)
Jakiś czas temu pudła i wózki do Traxx'ów, a także BR101 budowane byłe w halach dawnego Pafawagu we Wrocławiu.
Jak to jest obecnie i czy w/z z powyższym, naprawa o której piszesz nie może być wykonana w Polsce?
Co do materiału poszycia, jak wygląda sprawa w Traxxach 3-ciej (?) generacji (chodzi o te najnowsze, ze zmienionym designem)?
 

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
416 1 0
Takie tam wspominki :)
[DOUBLEPOST=1464725884,1464725158][/DOUBLEPOST]
Dokładnie. (y)
Pudło jest jak najbardziej stalowe.
Widzę, że się dobrze poruszasz w temacie Traxx'ów (dziękuję za wyczerpującą odpowiedź(y)), więc nie będzie mi nikt miał chyba za złe, że o parę rzeczy przy okazji tego tematu, Ciebie zapytam...
Jakiś czas temu pudła i wózki do Traxx'ów, a także BR101 budowane byłe w halach dawnego Pafawagu we Wrocławiu.
Jak to jest obecnie i czy w/z z powyższym, naprawa o której piszesz nie może być wykonana w Polsce?
Co do materiału poszycia, jak wygląda sprawa w Traxxach 3-ciej (?) generacji (chodzi o te najnowsze, ze zmienionym designem)?
Bawię się w utrzymanie tych lokomotyw od 2008 roku :)

Do dnia dzisiejszego pudła są produkowane we Wrocławskim Pafawagu. Ale tylko pudła. Dachy co prawda są produkowane obecnie w Rawiczu, ale całościowy montaż odbywa się, albo w Kassel(DE) albo do niedawna w Vado Ligure (IT), ale ten włoski zakład chyba został w końcu zamknięty. Dlatego też naprawy powypadkowe tzw ciężkie muszą obligatoryjnie być wykonywane w zakładzie montażowym, a nie produkcyjnym. Co prawda, w dawnym Pafawagu, jest stacja prób z siecią 3000V która, tak naprawdę nigdy nie była używana ( została zbudowana z myślą o produkcji pierwszych Eu43 i Eu11), ale to nie wystarczy. Do tego wózki będą musiały być zdemontowane i wysłane do Siegen (Bombardier- oddział budowy wózków) i masa innych pierdół, która wymagała by sporej przeprowadzki sprzętu, personelu tylko na naprawę jednej lokomotywy. A w Kassel mają co robić :) Dla ciekawostki, tego samego dnia co ta 132 wykoleiła się, w firmie ITL DE wykoleiła się dość poważnie inna lokomotywa z Alpy Trains.

Traxx 3E , to sprawa wygląda identycznie jak w Traxx 2E.

Jeszcze dodam, że Pafawag jest zakładem produkcyjnym Bombardier'a pudeł wszelkiej maści nie tylko do Traxxów. Wszystkie pudła do:
Kiruny (http://www.egghof.com/Bombardier/Bilder/MTAB IORE.JPG)
New Jersey (http://www.railpictures.net/images/d1/7/4/5/9745.1305133077.jpg)
E464(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8b/Trenitalia_Class_464_No_464-232.jpg)
Traxx 3E

Były budowane w Polsce. Było ich więcej ale tylko tyle było za moich czasów :)
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
Reakcje
1.781 13 0
Nowa Wukadka rozwalona !!!. Na ul. Nadarzyńskiej, wypadek Wukadki z ciężarówką!!!!! Horror.... Ciężarówka wykoleiła skład....
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 84

Podobne wątki