Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kolega Kreigslok napisał przecie.....
Odcinek Stęknica-Łeba, mniej więcej połowa drogi.Z boku widoczna jest szosa Lębork-Łeba.
Lipy przy szosie nadal stoją......
Szansa na ucieczkę była. Po zatrzymaniu niemal na pierwszym pociągu (który zaczął spychać ciężarówkę w kierunku ruchu pociągu - wagony zaczepiały) mógł szybko wysiadać i uciekać. Zanim drugi przyfasolił zdążyłby uciec. Ale nie widać na tym filmie czy wysiadł. Widać za to, że gdyby nie drugi pociąg jakoś by to było....
Nie wiem, czy nie najlepszym rozwiązaniem byłoby w tej sytuacji przycisnąć gaz i może by zdążył.... ale zdecydować się na coś takiego to już trzeba być pewnym siebie. I tak cud że jako tako wyhamował przed pierwszym składem. Uroki zimy i brak przyczepności...
19 maj 1988 rok. Wypadek kolejowy w okolicy miasta Piła. Wojskowy eszelon ciągnięty przez Rumuna wykoleił się. Chyba 20-sty wagon wyskoczył z szyn, najechał na iglicę i przestawił kierunek jazdy reszty składu. Tak doszło do wypadku, w którym głównie w bydlęcych wagonach jechali żołnierze. Te wagony uderzył w skład z betonemi cegłami. Można o tym przeczytać na stronie: www.pilanaszemiasto.pl . Zgineło dziesięciu żołnierzy. Widziałem gdzieś zwiastun do filmu dokumentalnego "Eszelon" ale już potem nigdy się nie pojawił.
Tu fotka z miejsca wypadku:
A ja natknąłem się jakiś czas temu w sieci na taką oto "rewelację" na stronie ForumKolejowe.pl ...
Chodzi o wypadek, któremu rzekomo miała by ulec lokomotywa "fabryczna" EU07-537 (nr fabr. 437/1991)...
Ja posiadam inne, sprzeczne z FK informacje na ten temat i temat dotyczący przyczyn przenumerowania lokomotyw EU07 (gdzie wbrew zapisowi na forumkolejowe.pl lokomotywa EU07-537 została EU07-540 (o tym samym numerze fabrycznym i roku budowy 437/1991)), które poza drobnymi incydentami, nie przechodziły żadnych powaznych katastrof kwalifikujących je do kasacji i zastępowania członami ET41...
Według mojej wiedzy wygląda to następująco:
Lokomotywa EU07-537 (nr fabr. 437/1991) została przyjęta na stan PKP jako EU07-540.
Lokomotywa EU07 (nr fabr. 440/1992), która została już wyprodukowana i miała dostać numer kolejny 540, a nie miała jeszcze wówczas oznaczeń, otrzymała w/z z powyższym numer następny w kolejności, czyli 541 (stąd różnica w numeracji fabrycznej w stosunku do numeracji inwentarzowej PKP o jeden niżej).
Produkcję seryjną EU07 zakończono w 1992 roku lokomotywą EU07-543 (nr fabr. 442/1992).
Lokomotywy 544 i 545 nigdy nie miały nic wspólnego z którąkolwiek z seryjnych siódemek, a tym bardziej z 538 (nr fabr. 438/1991).
Mało tego jak lokomotywa wyprodukowana w 1991 roku, mogła ulec wypadkowi rok wcześniej, tj podawanym przez autora 1990?
Czy macie może coś więcej w tym temacie?
Może zdjęcia tabliczki znamionowej z czytelnym numerem danej lokomotywy?
http://www.fotokolej.pl/img-sm30-583-14940.htm
Kolizja lokomotywy z traktorem w Porcie Gdynia. Zdjęcie z okresu eksploatacji owych ursusów.Pochodzi ze znalezionego porzuconego albumu. Wykonane przez fotografa sekcji BHP portu.