• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

krzy.lok

Znany użytkownik
Reakcje
476 16 0
Jeżdżę tam często na rowerze. Wszystkie te drogi są kiepskie. Dla tego nie mógł jechać w koło. Na zdjęciu widać zniszczony asfalt. Ale to stare zdjęcie. Jechałem tam na rowerze we wrześniu. Ta droga to tragedia. Teraz to dwie koleiny a środek jezdni to górka. Zawisł by na niej.
Screenshot_20240124-224218.jpg
 

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.045 6 2
Jeżdżę tam często na rowerze. Wszystkie te drogi są kiepskie. Dla tego nie mógł jechać w koło. Na zdjęciu widać zniszczony asfalt. Ale to stare zdjęcie. Jechałem tam na rowerze we wrześniu. Ta droga to tragedia. Teraz to dwie koleiny a środek jezdni to górka. Zawisł by na niej
Możesz sprawdzić przy okazji czy tam nie ma jakiś znaków zakazu dla ciężarówek? Np. tonażowych, albo w ogóle całkowitego zakazu wjazdu powyżej 3,5T?
 
Reakcje
38 3 0
Dla mnie to kolejny debil, który wepchnął się tam, gdzie nie powinien. Szkoda, że za jego brak wyobraźni ktoś inny zapłacił życiem.

Przy czym żeby oddać sprawiedliwość, to uważam, że część winy za podobne przypadki ponoszą firmy transportowe, które wysyłają kierowców takimi samochodami w takie miejsca, w których nie powinno ich w ogóle być.
Ja miałem doskonały przykład na swojej ulicy, na budowie obok. Jednokierunkowa wąska liczka osiedlowa, w dodatku zakończona prostopadłą do niej równie wąską uliczką, jak poprzecza w"T". A tu pewnego dnia w tę uliczką pcha się zestaw ok. 20m długości załadowany prętami zbrojeniowymi! o_O
Czyli najpierw jeden debil (z firmy transportowej) wysłał ten zestaw w miejsce, w które nie będzie w stanie wjechać, a potem drugi debil (kierowca) mimo widocznych przeciwności wcisnął się w te uliczkę, blokując ją na następne kilka godzin, bo nie miał jak z niej wyjechać.
Żeby to był jednorazowy przypadek... Nie! Takie sceny rozgrywały się co tydzień! Nikt niczego się nie nauczył. A można było wysłać ten sam towar dwoma mniejszymi samochodami, które przejechałyby przez to "T" bez większych problemów.
Sorki, ale jesteś oddzielony od rzeczywistości. Mówisz Firma Transportowa, ale to jest z reguły 1 gościu z samochodem na tzw. samozatrudnieninu, ew. drugi za 3.600 brutto. Takie są realia.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.526 34 1
Zaskoczył mnie rozmiar uszkodzeń lokomotywy i pierwszego wagonu.
Wydaje mi się, że zdjęcia zostały wykonane po uprzątnięciu tego co było na naczepie. Zakres uszkodzenia lokomotywy (oba czoła) i wagonu, który wbił się w lokomotywę sugeruje bardzo dużą masę tego, co było na naczepie. W Internecie są pokazane testy wypadkowe na przykład pojemników na odpady radioaktywne. Mają one wytrzymać podobne zderzenia. Może na naczepie stał czołg? Tak niska naczepa oczywiście mogłaby wykoleić skład, ale jakim cudem zniszczyłaby tak wysoko nadwozie? No i gdzie jest ciągnik?
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.802 56 5
Tak wyglądało ,po wypadku z góry , chyba niebyła to sama naczepa ,która waży sporo ,coś leży wzdłuż torów (w lewym dolnym rogu) Doczytałem na czeskim FB ,że ciężarówka była z Czech (choć były głosy ,że z Polski) ładunek to najprawdopodobniej turbina wiatrakowa.
4193.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.792 78 12
Tak wyglądało ,po wypadku z góry , chyba niebyła to sama naczepa ,która waży sporo ,coś leży wzdłuż torów (w lewym dolnym rogu) Doczytałem na czeskim FB ,że ciężarówka była z Czech (choć były głosy ,że z Polski) ładunek to najprawdopodobniej turbina wiatrakowa.
Zobacz załącznik 1029835
...to coś wzdłuż naczepy to słupy trakcyjne ...są widoczne na zdjęciach z gruntu...
Poza tym priorytetem jest z reguły docieranie do rannych, a nie sprzatanie...
Co nie wyklucza uzycia dzwigu, zeby dostać się do maszynisty, choć tu raczej służby ratunkowe raczej by rannego "wycinały" z pojazdu, bo ładunek pewnie poleciał po odbiciu się od lokomotywy w swoją stronę...

Pozdr,...
 
Reakcje
3.623 30 0
Proszę zerknąć na poniższy artykuł internetowy (w j. czeskim). Jest tam kilka filmików z miejsca wypadku oraz aż 52 zdjęcia, są relacje świadków i informacje m.in. co przewoziła ciężarówka, którą był ciągnik balastowy (widoczny na zdjęciach i filmikach).

https://www.denik.cz/nehody/nehoda-...ku-s-kamionem-patnact-zranenych-20240124.html

Na naczepie przewożona była vrtnou soupravu czyli samobieżna platforma wiertnicza, sprzęt używany m.in. w górnictwie. Zarówno ciągnik balastowy jak i samobieżną platformę wiertniczą widać na fotografii, zamieszczonej dwa wpisy wyżej, przez Kolegę KoVaL.

Analiza - wypadek, Czechy.jpg


Siła uderzenia była potężna, platforma wiertnicza (sama w sobie ważąca zapewne kilkanaście ton) została zmieciona z naczepy i wylądowała w sporej odległości od przejazdu, na polu, spowodowała też ogromne zniszczenia lokomotywy. Wygląd rozprutej kabiny maszynisty wskazuje, że maszynista nie miał żadnych szans. Skład utknął na przejeździe jeszcze przed opuszczeniem szlabanów. Kierowca uciekł z kabiny przed zderzeniem. Świadkowie mówią, że próbował zwiększyć prześwit pomiędzy naczepą a gruntem, aby wydostać się z pułapki. Pociąg (ekspres Ostravan) hamował ale na niewiele się to zdało. Wjechał centralnie w naczepę.

Poniżej film (w j. czeskim) z incydentu z podobnym sprzętem z 2022. Ciągnik z naczepą i podobną platformą wiertniczą utknął na ulicy miasta. Platformę wiertniczą dobrze widać w początkowych sek. filmu, w 2.19 – 2.28 min. i od 2.41 do końca.

https://www.pozary.cz/clanek/256201...ci-v-praze-4-castecne-se-propadl-do-chodniku/
 
Ostatnio edytowane:

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.045 6 2
Na naczepie przewożona była vrtnou soupravu czyli samobieżna platforma wiertnicza, sprzęt używany m.in. w górnictwie. Zarówno ciągnik balastowy jak i samobieżną platformę wiertniczą widać na fotografii, zamieszczonej dwa wpisy wyżej, przez Kolegę KoVaL.

(...)

Siła uderzenia była potężna, platforma wiertnicza (sama w sobie ważąca zapewne kilkanaście ton) została zmieciona z naczepy i wylądowała w sporej odległości od przejazdu, na polu, spowodowała też ogromne zniszczenia lokomotywy. Wygląd rozprutej kabiny maszynisty wskazuje, że maszynista nie miał żadnych szans. Skład utknął na przejeździe jeszcze przed opuszczeniem szlabanów. kierowca uciekł z kabiny przed zderzeniem.
Oj jak to była platforma wietrnicza, to z pewnością ważyła więcej niż kilkanaście ton, zwłaszcza jak zestaw był na tylu osiach (jeśli dobrze widzę to aż 9, co sugeruje masę całego zestawu nawet do osiemdziesięciu kilku ton).

Nie zauważyłem jej w pierwszej chwili, myślałem, że naczepa była pusta.
 
Reakcje
3.623 30 0
Oj jak to była platforma wietrnicza, to z pewnością ważyła więcej niż kilkanaście ton, zwłaszcza jak zestaw był na tylu osiach (jeśli dobrze widzę to aż 9, co sugeruje masę całego zestawu nawet do osiemdziesięciu kilku ton).
Rodzi się pytanie, jeżeli zestaw ważył aż tyle, dlaczego jechał tak "podrzędną" drogą (na fotografiach widać, że w wielu miejscach asfalt jest popękany, pojawiają się zapadnięcia po bokach, po środku wybrzuszeniami itp.), dlaczego nie był pilotowany (czy przy takiej wadze i gabarytach przewożonego sprzętu to nie jest wymóg :niepewny:) oraz w ogóle, dlaczego ktoś nie zadbał o np. sprawdzenie geometrii przejazdu kolejowego. Planując przejazd takiego zestawu uwzględnia się przecież nie tylko nośność dróg, mostów, przepustów itp., ale także stan dróg i przejazdów kolejowych. Nawet patrząc po okolicy (na widoku satelitarnym) trudno nie oprzeć się myśli, że ok. 80-tonowy zestaw (a nawet 60 t. lub mniej ważący) nie powinien znaleźć się w tym miejscu.

Chyba, że ocena sytuacji z góry jest błędna, i może była to jedyna możliwa droga jaką mógł się poruszać zestaw, może był też pilot, no ale jeżeli był, dlaczego nie sprawdzono np. wysokości naczepy od gruntu i tego, czy zestaw bezpiecznie pokona przejazd. Muszę też nieco zreflektować się, bo w j. czeskim, w artykule do którego podałem link, użyte są słowa, że kierowca „próbował podnieść naczepę” (nie znam j. czeskiego, posłużyłem się translatorem). Założyłem więc, że chciał zwiększyć prześwit, ale można chyba dopuścić też, że zestaw mógł ulec rozerwaniu na przejeździe (może geometria drogi jest taka, że za przejazdem np. wznosi się ona w górę i opada, tworząc "górkę", co chyba widać na zdjęciach), a kierowca próbował unieść naczepę, aby ponownie ją podczepić :niepewny:. Trudno jednoznacznie ocenić, co dokładnie mają na myśli świadkowie zdarzenia. Wiadomo tylko tyle, że naczepa z platformą wiertniczą utknęła na torze po którym poruszał się pociąg, jeszcze przed opuszczeniem szlabanów, a kierowca podejmował czynności mające na celu usunięcie jej z przejazdu. Niestety nie udało mu się.
 
Ostatnio edytowane:

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.045 6 2
Rodzi się pytanie, jeżeli zestaw ważył aż tyle, dlaczego jechał tak "podrzędną" drogą (na fotografiach widać, że w wielu miejscach asfalt jest popękany, pojawiają się zapadnięcia po bokach, po środku wybrzuszeniami itp.),
Też mnie to zastanawia :D W zasadzie przychodzą mi do głowy dwie możliwości - albo ktoś chciał zaoszczędzić kasę i robił cały transport "na pałę", z pominięciem wszelkich procedur (Czesi niestety też często kombinują nie mniej niż Polacy), albo niedaleko gdzieś znajdowało się miejsce docelowe rozładunku tej maszyny. Aaa - jeszcze możliwe jest, że kierowca pomylił trasę i pojechał drogą na której nigdy nie powinien się znaleźć, jeżeli przejazd nie był zgłoszony i nie miał z góry ustalonej dozwolonej trasy.

Muszę też nieco zreflektować się, bo w j. czeskim, w artykule do którego podałem link, użyte są słowa, że kierowca „próbował podnieść naczepę” (nie znam j. czeskiego, posłużyłem się translatorem). Założyłem więc, że chciał zwiększyć prześwit
ale można chyba dopuścić też, że zestaw mógł ulec rozerwaniu na przejeździe (może geometria drogi jest taka, że za przejazdem np. wznosi się ona w górę), a kierowca próbował unieść naczepę, aby ponownie ją podczepić :niepewny:.
To jest kolejny dowód że zestaw nie był pilotowany, a kierowca w ciężarówce jechał sam. I to jeszcze po zmroku. Generalnie wypadki z udziałem zestawów do gabarytów to wielka rzadkość, więc tu naprawdę musiało być grubo z łamaniem procedur, żeby do czegoś takiego doszło.

Swoją drogą ostatnio u nas niedawno gabaryt z przekroczoną wysokością "zabrał ze sobą" przęsło wiaduktu, bo ktoś nie dopilnował właściwej wysokości...
 
Ostatnio edytowane:

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.045 6 2
Kolego Stanisławie, zmień opis w czerwonym kółku z ciągnika balastowego na ciągnik siodłowy, bo to był zestaw ciągnik siodłowy z naczepą a nie ciągnik balastowy z przyczepą.
To jest samochód uniwersalny, może zarówno ciągnąć naczepę jak i przyczepę (wtedy nad siodłem zakłada się ową skrzynię balastową) :) Moim zdaniem nie jest to błąd tak nazwać ten pojazd :)
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.614 13 6
Sama skrzynia nie jest balastem, musi być odpowiednio obciążona żeby ten pojazd można było nazwać ciągnikiem balastowym. To że można ten pojazd używać w obu wersjach nie zmienia faktu że w tym wypadku brał udział ciągnik siodłowy i tak też należy napisać.
 
Reakcje
3.623 30 0
Kolego Stanisławie, zmień opis w czerwonym kółku z ciągnika balastowego na ciągnik siodłowy, bo to był zestaw ciągnik siodłowy z naczepą a nie ciągnik balastowy z przyczepą.
Sama skrzynia nie jest balastem, musi być odpowiednio obciążona żeby ten pojazd można było nazwać ciągnikiem balastowym. To że można ten pojazd używać w obu wersjach nie zmienia faktu że w tym wypadku brał udział ciągnik siodłowy i tak też należy napisać.
Niestety niczego zmienić już nie mogę, bo dawno minęła 1 godz. od zamieszczenia wpisu, czyli czas kiedy można było dokonać zmian :). Myślę też, że niczego bym jednak nie zmieniał ;).

Oczywiście masz rację, że w tym wypadku ciągnik miał naczepę, więc można go nazwać ciągnikiem siodłowym, tym niemniej przyłączę się do wypowiedzi Kolegi Lyntog, bo według mnie, nie ma niczego niepoprawnego w nazwaniu tego typu pojazdu ciągnikiem balastowym, powiem więcej, wg mnie "balastowy" jest nawet bardziej poprawnie niż np. ciągnik uniwersalny. W semantykę nie będę jednak wchodził, bo w rozwoju motoryzacji (uogólniając) zatrzymałem się na latach 90-tych :LOL:;). Proszę ocenić po poniższych fotografiach (źródło, wyżej wspomniany artykuł).

Analiza - Czechy 2.jpg


I zapoznać się z pierwszymi z brzegu linkami, po wpisaniu hasła ciągnik balastowy.
http://www.elbo.wroc.pl/ciagniki-balastowe/

... a zwłaszcza na forum samochodowym (nie kolejowym ;))
https://www.forumsamochodowe.pl/ciagniki-balastowe-z-sila-uciagu-lokomotywy-vt64356.htm
gdzie pod drugim zdjęciem można przeczytać m.in.

"Ciągniki balastowe dzielą się na dwa podstawowe rodzaje: przeznaczone do holowania wieloosiowych przyczep oraz takie, które wyposażone w sprzęg siodłowy współpracują ze specjalistycznymi – głównie niskopodłogowymi – naczepami. Te pierwsze są wykorzystywane do transportu najcięższych i największych ładunków. Ciągników balastowych współpracujących z naczepami używa się głównie do przewozu wysokich i/lub długich ładunków o masie nieprzekraczającej z reguły 100 t. W zależności od masy przewożonego ładunku naczepa spoczywa na siodle ciągnika bezpośrednio lub pośrednio, gdy naczepa wsparta jest na dodatkowym, pomocniczym wózku (tzw. dolly). Jego zadaniem jest rozłożenie nacisku na większą liczbę osi (ciągnika i wózka)"

Na marginesie, wg mnie na powyższych fotografiach naczepa spoczywa na ciągniku właśnie w sposób pośredni (ale tu musiałby wypowiedzieć się ktoś, kto bardziej zna się na temacie)

Na koniec, aby wszystkich pogodzić, myślę, że chyba najbardziej prawidłową nazwą byłoby ciągnik siodłowo-balastowy (która jest również stosowana w nomenklaturze samochodowej).
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.614 13 6
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=,+Ciągnik+balastowy Kolego Stanisławie, przeczytaj definicję co to jest ciągnik balastowy oraz jaka jest różnica pomiędzy oboma typami tych pojazdów.
Ciągnik balastowy- pojazd służący do ciągnięcia wieloosiowych przyczep np. Tatra 815.
Ciągnik siodłowy- pojazd posiadający sprzęg siodłowy służący do ciągnięcia naczep. np, Jelcz 642. Ciągnika balastowego nie połączysz z naczepą bo pojazd ten musiał by posiadać siodło, to wtedy nie będzie się nazywał ciągnikiem balastowym tylko ciągnikiem siodłowym jak mamy to pokazane na tych zdjęciach które wstawiłeś.
Na zdjęciach które wstawiłeś wyrażnie widać pozostałość łabędziej szyi która po uderzeniu w zestaw przez lokomotywę elektryczną została rozerwana i część tej łabędziej szyi została na samochodzie, a podłoga po rozerwaniu naczepy leży obok. Na drugim zdjęciu wyrażnie widać najazdy mocowane do podłogi.
Może wytłumaczę to bardziej obrazowo, pytają się Ciebie czy masz w domu dziecko, mówisz że masz dziecko, ale nie określiłeś czy masz syna czy córkę. To samo dotyczy mostów i wiaduktów. Oba te obiekty służą do pokonywania przeszkód, tylko most służy do pokonania przeszkody wodnej a wiadukt do pokonania przeszkody terenowej, np. wąwozu. Stosujmy prawidłowe nazewnictwo żeby nie wyszło jak w tej wypowiedzi dziennikarki po wykolejeniu lokomotywy, powiedziała że koła były złe, szyny były złe, wszystko było złe.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
3.623 30 0
Kolego Stanisławie, przeczytaj definicję co to jest ciągnik balastowy oraz jaka jest różnica pomiędzy oboma typami tych pojazdów.
Mam nadzieję, że Moderator wybaczy, bo dyskusja odbiega od tematu, ale skoro zostałem wywołany do tablicy, odpowiem Koledze Jan Bednarczyk w miarę zwięźle i obiecuję, że więcej nie wypowiem się na temat ciągników balastowych / siodłowych :)

Szanowny Janie, czy w linku który podałeś, to mam zapoznać się z definicją na Wikipedii ? W j. polskim dość tradycyjną i „konserwatywną”. W takim razie proponuję zerknij na Wiki, ale na wersję angielskojęzyczną https://en.wikipedia.org/wiki/Ballast_tractor (opisy w danych językach można zmieniać na samej górze, po prawej). Tam jest już nadmienione, że ciągniki balastowe mogą też ciągnąć naczepy (w j. ang. semi-trailer) [With a semi-trailer, ballast is added in the form of the weight of the attached trailer pressing down upon the tractor's fifth wheelZ naczepą (w trakcie pracy z naczepą), balast jest dodany w postaci ciężaru dołączonej naczepy dociskającej siodło ciągnika]. Na fotografiach z wypadku widać, że konstrukcja naczepy, umożliwia dodawanie różnych ciężarów (w zależności od potrzeb), na skrzynię umieszczoną nad siodłem ciągnika. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że zapewne opierała się o nią głowica platformy wiertniczej, wywołując stosowny nacisk, podobnie jak na zdjęciu poniżej (zrzut z ekranu z filmiku, do którego podałem link na końcu wpisu #2.969).

Analiza - Czechy, wypadek.jpg


Stosujmy prawidłowe nazewnictwo
Proszę spójrz na strony do których już podałem linki w poprzednim wpisie, firmy Elbo zajmującej się zabudową różnych nadwozi i budową pojazdów użytkowych. Czy pisząc ciągniki balastowe o przedstawionych na zdjęciach pojazdach wprowadzają w błąd ? A może definicja (którą również zacytowałem w poprzednim wpisie) podana na forum samochodowym (tworzonym przez pasjonatów motoryzacji) jest wg Ciebie też błędna ? Kolega Lyntog napisał, że pojazd na zdjęciu jest uniwersalnym ciągnikiem, to dlaczego nie można go nazwać ciągnikiem balastowym ? Piszesz, że chodzi o to, że w chwili wypadku nie miał balastu i ciągnął naczepę, a nie przyczepę. Kwestię naczepy, myślę, że wyjaśniłem już wyżej. Kwestię tego, czy nazwę pojazdu trzeba definiować od realnej sytuacji w jakiej znajduje się on na drodze, pominę, bo to dyskusyjne. Spytam się tylko czy w takim razie, ciągnik balastowy jadący drogą bez balastu i przyczepy, można nazwać (opisując np. zdjęcie) ciągnikiem balastowym czy wg tego o czym Ty piszesz, to błąd, bo to zwykła ciężarówka ? Pamiętam, że 30-40 lat temu można było spotkać jadącą bez balastu i przyczepy Tatrę 813 (czy Tatrę 815, o której Ty wspomniałeś, ona też miała wersję określaną jako ciągnik balastowy). Czy gdyby teraz, taka Tatra (albo jakikolwiek ciągnik balastowy bez balastu i przyczepy) uczestniczyła w wypadku, błędem byłoby opisując zdarzenie nazwać ją ciągnikiem balastowym ?

Może wytłumaczę to bardziej obrazowo, pytają się Ciebie czy masz w domu dziecko, mówisz że masz dziecko, ale nie określiłeś czy masz syna czy córkę. To samo dotyczy mostów i wiaduktów. Oba te obiekty służą do pokonywania przeszkód, tylko most służy do pokonania przeszkody wodnej a wiadukt do pokonania przeszkody terenowej, np. wąwozu.
À propos Wiki, i tego czym jest most (o którym pisałeś), proszę zerknij na poniższą definicję https://pl.wikipedia.org/wiki/Most gdzie napisano „rodzaj przeprawy w postaci budowli inżynierskiej, której konstrukcja pozwala na pokonanie przeszkody wodnej lub lądowej” Definicja, za: Wojciech Radomski Henryk Czudek: Podstawy mostownictwa. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1983, s. 7. (jak w odnośniku do literatury tematu). Tyle w temacie Wikipedii (na którą powołałeś się chyba :niepewny:, niestety link jaki podałeś jest zbyt ogólny). Jak widzisz, czym jest most, jego zdefiniowanie, również może być dyskusyjne, bo informacja na Wiki nie wyklucza tego, że mostem można nazwać budowlę pozwalającą przekraczać także przeszkody lądowe.

Szanowny Janie, przy całym szacunku i sympatii, uważam, że jakkolwiek masz dużo racji w tym co piszesz, to masz też zbyt konserwatywne podejście w temacie. Napisałeś, że jeżeli ciągnik posiada siodło, i naczepę, to nie może on być już ciągnikiem balastowym, a przecież nawet producenci pojazdów, tak określają swoje produkty. Na koniec mam do Ciebie pytanie. Skoro napisałeś, że

Ciągnik balastowy- pojazd służący do ciągnięcia wieloosiowych przyczep np. Tatra 815.
Ciągnik siodłowy- pojazd posiadający sprzęg siodłowy służący do ciągnięcia naczep. np, Jelcz 642. Ciągnika balastowego nie połączysz z naczepą bo pojazd ten musiał by posiadać siodło, to wtedy nie będzie się nazywał ciągnikiem balastowym tylko ciągnikiem siodłowym
W takim razie, czym dla Ciebie są pojazdy na fotografiach w linkach poniżej. Wg mnie to ciągniki balastowe, pomimo że mają siodła i ciągną naczepy, a nie przyczepy. Oczywiście szanuję Twoją opinię, bo każdy może mieć swoje zdanie.

https://www.forumsamochodowe.pl/gal...243/man-herkules-ciagnik-balastowy-m14151.jpg
https://www.forumsamochodowe.pl/gal...nik-balastowy-mercedes-actros-4160-m14147.jpg
https://zbiam.pl/wp-content/uploads/2020/05/y-MZKT-741501.jpg

Pozdrawiam serdecznie i życzę spokojnego, miłego weekendu :)
 
Ostatnio edytowane:

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.045 6 2
Ciężarówka wioząca część zestawu wiertniczego, w którą w środę uderzył pociąg, utknęła podwoziem na przejeździe. Stwierdził to Martin Skácel, dyrektor zarządzający Spro, firmy organizującej ten transport. Według niego spowodowane to było profilem drogi i przejazdu. Twierdzi też, że podobne wydarzenia miały już tu miejsce w przeszłości. Rzecznik Administracji Kolei Dušan Gavenda powiedział, że nie odnotowano żadnych skarg związanych z przejazdem. W wypadku zginął maszynista, 20 pasażerów zostało rannych.

"Pracownik naszej firmy, jako kierowca ciężarówki, transportował maszynę budowlaną dla klienta, którego budowa znajduje się w pobliżu miejsca wypadku" - powiedział Skácel. Według niego jedyny możliwy dojazd prowadzący do miejsca rozładunku wiedzie przez ten przejazd kolejowy. "Nasz kierowca wjechał na przejazd w czasie gdy sygnalizacja przejazdowa była wyłączona. Jednak w czasie przejazdu, samochód utknął na nim z przyczepą, ze względu na profilu przejazdu - powiedział.

Dodał, że kierowca, po zablokowaniu się przyczepy, wyszedł z pojazdu i próbował natychmiast wyprostować zestaw podnosząc wsporniki hydrauliczne. W tym momencie usłyszano sygnalizację przejazdu kolejowego i krótko potem nadjechał pociąg. "Kolizji nie udało się uniknąć. Nie udało się nawet ostrzec maszynisty - dodał Skácel. Powiedział, że zestaw spełnia standardy techniczne dotyczące transportu maszyn budowlanych. Powiedział, że według jego informacji podobne wydarzenia miały miejsce w przeszłości.

Rzecznik Administracji Kolei ČTK Dušan Gavenda powiedział, że nie ma informacji o podobnych zdarzeniach. "Do tej pory nie otrzymaliśmy żadnych skarg związanych z tym przejazdem. Nie możemy jednak skomentować tego, co wydarzyło się na miejscu. To jest przedmiot śledztwa policji i Inspekcji Kolejowej - wskazał Gavenda.

Do wypadku doszło w Dolnej Lutyni w środę około godziny 05:40 na odcinku pomiędzy Bohumínem a Dětmarowicami. W pociągu do Pragi było siedemdziesiąt osób. Maszynista zginął na miejscu, 20 pasażerów doznało obrażeń. Dwóch rannych zostało leczonych przez ratowników medycznych na miejscu zdarzenia, ich stan nie wymagał transportu do szpitala. Pozostałych 18 trafiło do szpitali w Karvinej, Havířowie, Bohuminie, karetki z poszkodowanymi skierowane były również do Szpitala Miejskiego i Wydziałowego w Ostrawie. Dziś rano pięciu zostało rannych w szpitalach. Szkodę wstępnie oszacowano na 37 mln koron.
Ruch na korytarzu kolejowym pomiędzy Bohumínem a Karviną, do którego jadą pociągi do Słowacji, ma wznowić po tragicznej kolizji w sobotę Strażacy kolejowi usunęli z torów wszystkie gruzy. Aktualnie trwa remont szyn, nawierzchni szyn i linii trakcyjnej. (CTK)
Źródło: https://www.facebook.com/story.php?...PAJ2tkPZCTTXS1o1CITEwYha2nLsNgaUKNkGt9NI&_rdr

Czyli jednak dobrze kombinowałem, że wyspecjalizowana firma po prostu musiała tamtędy jechać, bo miejsce rozładunku było w pobliżu. Nie chciało mi się wierzyć, że ktoś by narażał ludzi, oraz bardzo, bardzo drogi sprzęt (swój i klienta) na jakieś ciche, nielegalne akcje pod osłoną nocy. Pozostaje kwestia czy powinien być pilotaż, czy nie.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.554 514 30
Pozostaje kwestia czy powinien być pilotaż, czy nie.
Dla mnie pozostaje jeszcze kwestia, czy kierowca (organizator transportu) nie powinien wcześniej sprawdzić trasy m.in. pod kątem takich niespodzianek, jak ten przejazd, zwłaszcza, że według firmy przewozowej takie problemy zdarzały się już wcześniej.
 

MarcinŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
236 12 2
Podobna sytuacja jak z naszym ED250. Kierowca ciężarówki zignorował znak, wjechał na drogę z zakazem ruch dla ciężarówek i zawiesił naczepę na wyniesionym przejeździe. Efekt był podobny.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 84

Podobne wątki