• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
807 5 0
Zdarzenie było wczoraj, a burza tydzień temu. Wtedy piorun uszkodził urządzenia sterowania ruchem w okolicy Trzebini. Portal pasażera jako powód spóźnień podawało wczoraj problemy ze sterowaniem ruchem, którego od tygodnia nie naprawili, a okazało się dziś ,że to IC 63101 przerżnął semafor wjazdowy do Zabierzowa i spotkał się z wyjeżdzającym IC3600. Może z powodu nienaprawionej usterki.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.644 381 7
Zdarzenie było wczoraj, a burza tydzień temu. Wtedy piorun uszkodził urządzenia sterowania ruchem w okolicy Trzebini. Portal pasażera jako powód spóźnień podawało wczoraj problemy ze sterowaniem ruchem, którego od tygodnia nie naprawili, a okazało się dziś ,że to IC 63101 przerżnął semafor wjazdowy do Zabierzowa i spotkał się z wyjeżdzającym IC3600. Może z powodu nienaprawionej usterki.
To wszystko opiera się na "może" a to nie powód do ferowania jakichkolwiek orzeczeń. A "portal pasażera" niejednokrotnie pisze wiele głupot....
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.674 520 30
Jasne, że była jazda "dwutorowo", ale tam nie ma żadnego rygla, tylko elektryczny napęd zwrotnicowy, widać, że to nowe urządzenia przekaźnikowe (może komputerowe?). Widać też, że zwrotnica jest do końca przełożona "na bok", gdyby to była usterka zamknięcia nastawczego albo napędu (lub ew. rygla przy urządzeniach mechanicznych), to zwrotnica byłaby w położeniu pośrednim, niedociągnięta do położenia końcowego.
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
362 98 10
A to na obecnych (nowoczesnych) urządzeniach można przełożyć rozjazd pod jadącym taborem? Na tzw. "starych" urządzeniach przed ręcznym zwolnieniem przebiegu, nie było to możliwe.:niepewny:;)
Pisząc " rygiel", miałem na myśli urządzenie (także zamknięcie nastawcze), które zamyka (rygluje) ostrza zwrotnicy przed niekontrolowanym nie przyleganiu do opornicy.;)
W nowszych urządzeniach przekaźnikowych zrk typu " E" istnieje jeszcze coś takiego jak "kontrola położenia iglic"i to właśnie ta kontrola utrzymuje iglice w odpowiednim położeniu podczas jazdy na "ostrze" oraz daje dyżurnemu pogląd na pulpicie o położeniu iglic w rozjeździe.:niepewny:;);)
Nie ma co dywagować. Zobaczymy co powie komisja powypadkowa z udziałem przedstawicieli UTK i zainteresowanych stron?:niepewny:;);)
 
Ostatnio edytowane:

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.521 19 9
A to na obecnych (nowoczesnych) urządzeniach można przełożyć rozjazd pod jadącym taborem? Na tzw. "starych" urządzeniach przed ręcznym zwolnieniem przebiegu, nie było to możliwe...
No jak widać na ostatnim zdjęciu - można. :niepewny: Zwrotnica jest w pełni przestawiona do jazdy w kierunku zwrotnym.
Coś musiało mocno "nie zadziałać". Wygląda to, jakby automatyka wykrywała już ten odcinek jako nie zajęty i dlatego dopuściła do przełożenia zrwotnicy (ułożenia nowego przebiegu)... :confused:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.674 520 30
A to na obecnych (nowoczesnych) urządzeniach można przełożyć rozjazd pod jadącym taborem? Na tzw. "starych" urządzeniach przed ręcznym zwolnieniem przebiegu, nie było to możliwe.
W każdych urządzeniach można w sytuacji awaryjnej, są do tego odpowiednie środki techniczne i procedury. Ale czy tak było, czy też zawiodły urządzenia srk, dowiemy się, mam nadzieję, z dochodzenia powypadkowego.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.644 381 7
Sztandarowa linia obecnego ministra infrastruktury z remontem toczonym od prawie dziesięciu albo i więcej lat. I taka wtopa prawie pod jego chałupą?
Zastanawiam się przy jakiej prędkości nastąpiła jazda dwutorowa bo gdyby to było przy rozkładowej - to strach się bać o skutki.
Ale też - nie mniej to bardzo poważny sygnał świadczący o jakości robót które prowadzone są na sieci PKP.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
371 5 1
Sytuacja powstała w Trzebini ma się nijak do jakości robót na tym odcinku. Jazda byłą na Sz z powodu usterek po burzowych (w życiu nie widziałem takiej "demolki" po burzy), prędkość 17 km/h (bo na szlak z sbl) i niestety przełożenie pod taborem z użyciem polecenia specjalnego. I tyle w tym temacie, a dalsze "dywagacje" nie mają sensu.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 84

Podobne wątki