Pan Andrzej powyżej napisał dokładnie to o co mi chodziło że, przepisy też mają swoją podstawę. Normalnie semafor tyczy się do toru, przy którym stoi po prawej stronie (w stacji na torach głównych zasadniczych, głównych dodatkowych, na szlaku jednotorowym, czy innych posterunkach następczych). Zauważcie że przy zastosowaniu bramki sygnałowej na linii dwu lub wielotorowej, komory są zawieszone po prawej stronie toru, którego się tyczą. Przepisy też nie powstały od tak sobie, tylko po dogłębnym przeanalizowaniu warunków i możliwości, więc coś spowodowało odmienność i zastosowanie zalecenia takiego, a nie innego ustawiania semaforów na linii dwu lub wielotorowej. Tą odmienność dobrze wytłumaczył Pan Andrzej i nie będę już tego powtarzał. Zasadę ustawiania semaforów znam, z resztą opisałem to prosto w swoim poprzednim poście. Co do E1, to znam ją bardzo dobrze i muszę ją znać z racji mojego zawodu, w końcu jestem maszynistą i obcuję z tym wszystkim na co dzień.