• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Infrastruktura, czyli wszystko "dookoła" torów

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.167 1 0
#61
Kolejna rzecz, o która się spytam fachowców:

skrzynka T.jpg


Z tyłu zauważyłem resztki wymalowanej litery T ale nie wiem czy to nie robota tych skrzynkę pomalowali po swojemu.
 

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
138 1 0
#64
Pierwsza odpowiedź byłą dobra. To jest skrzynka do podłączenia telefonu. Kiedy radiołączność nie była tak powszechna właśnie przy pomocy takich skrzynek i telefonów będących na lokomotywach nawiązywano łączność w razie jakiś awarii.
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.167 1 0
#65
Fajny okołotorowy akcencik do wymodelowania na dioramie ze scenką rozmawiającego dzięki takiej skrzynce maszynisty. Mamw głowie dioramę z kolejowym przejazdem, dławikiem, 6ścio śrubowym łubkiem i pozostałością takiej skrzynki :)
 

Mateusz

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#66
Tylko należy pamiętać że, takie skrzynki występują na liniach kolejowych, na których napowietrzną linię teletechniczną zastąpiono kablem łącznościowym, zakopanym w ziemi.
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.167 1 0
#72
Modernizacja przejazdu kolejowego w Gołonogu. Tym samym umarła plotka o jego likwidacji celem podniesienia prędkości na odcinku Gołonóg Dąbrowa Górnicza kolejowej linii nr.1 Betonowe płyty zostały wymienione prawdopodobnie na strail. Przy okazji widać pozostalości po usuniętej już bocznicy.

Przejazd kolejowy Gołonóg.JPG


Pytanie do fachowców: czemu w tym miejscu semafor jest po lewej stronie. Po prawej jest sporo miejsca...
 

Mateusz

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#73
Bo pomiędzy torami nie było by zachowanej skrajni. Jest taka zasada że, na linii dwutorowej w normalnych warunkach, dla toru lewego semafory ustawia się po lewej stronie, a dla prawego normalnie po prawej, chyba że nie pozwalają na to warunki miejscowe, wtedy dochodzi wskaźnik przeniesienia.
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.732 12 2
#75
Semafory ustawia sie w nastepujacy sposob:
-na szlaku jednotorowym po stronie prawej patrzac w kierunku jazdy,
-na szlaku dwutorowym po zewnetrznej stronie torow,
-na szlaku o wiekszej liczbie torow - dla torow skrajnych tak jak dla szlaku dwutorowego, dla torow nieskrajnych - po prawej stronie toru patrzac w kierunku jazdy.
Na powyzszym zdjeciu pokazany jest ostatni semafor SBL co wskazuje wskaznik W 18, a za nim jest juz semafor wjazdowy.
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.732 12 2
#79
To jaki w takim razie jest rozsądny powód ustawiania semaforów po lewej stronie dla toru lewego, zamiast w miedzytorzu?
Przeciez napisalem. To jest fragment instrukcji E1 dotyczacy ustawiania semaforow. Na Alledrogo mozesz sobie za 6 PLN taka nabyc i sie doksztalcic.

Zatem raz jeszcze:
Semafory ustawia sie w nastepujacy sposob:
-na szlaku jednotorowym po stronie prawej patrzac w kierunku jazdy,
-na szlaku dwutorowym po zewnetrznej stronie torow,
-na szlaku o wiekszej liczbie torow - dla torow skrajnych tak jak dla szlaku dwutorowego, dla torow nieskrajnych - po prawej stronie toru patrzac w kierunku jazdy.
 

Podobne wątki