• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Informacja zwrotna do PIKO n.t. modelu OKo1-12 (50611, 50612, 50613)

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.676 11 0
od kiedy ogień jest czerwony a nie pomarańczowy????
No właśnie to jest napisane, że ogień powinien być pomarańczowy a nie czerwony. Po otwarciu drzwi pieca w parowozie w budzie robi się pomarańczowo, nieraz nawet prawie że biało jak jest dobry cug. Na tym zamieszczonym zdjęciu widać nawet, że ogień wchodzi w biel rzucając pomarańczową poświatę.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
1.950 133 7
Praktykuje się coś takiego, jak wydrukowanie, podpisanie, wskanowanie i wysłanie. Może tak to zorganizować?

Ja podpisuję, drukuję, skanuję, wysyłam do Ciebie. Ty drukujesz, dodajesz swój podpis, skanujesz i wysyłasz następnemu. Aż zbierzemy chociaż 10 podpisów. A zajmie nam to najwyżej parę dni, albo mniej.
Można tak, jak Kolega pisze albo zamieścić dokument na jakimś "sharepoint" i każdy kto może tam wstawić zeskanowany swój podpis. Tak będzie najszybciej.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.864 86 0
Koledzy,

ze względów praktycznych i zgodnie z wolą większości z Was, aktualnie "na topie" jest taki schemat podpisywania:

1-3 osób z moich okolic może podpisać ręcznie (w najgorszym razie tylko ja).
Pod tym będzie tekst "w imieniu polskich klientów PIKO, użytkowników zgromadzonych na forum.modelarstwo.info:"
i pod tym wydrukowana lista tych użytkowników, tj. imion i nazwisk tych z Was, którzy wyrazili taką wolę.

Aktualnie 22 osoby wyraziły wolę znalezienia się na tej liście. Czekam na odpowiedzi od 10 aktywnych, wypowiadających się tutaj Kolegów.

Oraz oczywiście każdy może się zgłaszać, im prędzej, tym lepiej. Za kilka dni (dokładnie wtedy, kiedy ten wątek i moje PW przestaną się regularnie uaktywniać), zamykam listę, drukuję, podpisuję, wysyłam. Nr nadania listu (poleconego) pozwoli śledzić jego przebieg.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
1.950 133 7
Mam jeszcze takie oto pytania do osób mających do czynienia z BR78.
1. Czy Piko w tym konkretnym modelu, przeznaczonym na rynek niemiecki, zrobiła sprężynujące zderzaki? Jeżeli tak to może by dodać punkt o tym?
2. Czy w pierwowzorze, było stosowane warsztatowe podświetlenie podwozia? Jeżeli tak czy Piko w modelu niemieckim to zrobiło? Jeżeli tak, to też dodałbym punkt o tym.

Reasumując, chodzi o to, żeby wynikało z tego listu, że życzymy sobie, żeby model OKo1 był wykonany w tej samej jakości, z tą samą ilością detali/funkcji, co ich niemiecki odpowiednik.

Dodatkową kwestią jest, czy Piko w swoich produktach parowozowych stosuje te same bajery co konkurencja? Jeżeli nie, to czy podąży za konkurencją i będzie kolejne wypusty stopniowo udoskonalać i czynić je bardziej atrakcyjnymi?

PS. Z racji tego, że mamy początek roku, w treści listu warto byłoby dodać jeszcze coś w rodzaju "Szczęśliwego nowego roku" czy "Udanego roku 2022" coś w tym stylu. Jest to dość szeroko praktywane na Zachodzie i mile widziane.
 
Ostatnio edytowane:

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.864 86 0
Generalnie, istotne zmiany w tym konkretnym dokumencie wymagałyby (wg przyjętych przeze mnie standardów moralnych) ponownego uzyskania zgody wszystkich sygnatariuszy - a tego na tym etapie już nie zrobię.


Możemy zbierać pomysły na poczet przyszłej korespondencji, ale sugeruję najpierw poczekać, czy ta pierwsza korespondencja przyniesie jakikolwiek, choćby najmniej zobowiązujący sygnał, że PIKO w ogóle jest zainteresowane.

Czytać zapewne czytają (pozdrawiam pracowników PIKO, korzystając z okazji), ale to nie znaczy, że potraktują tę komunikację jako dwustronną.


czy Piko w swoich produktach parowozowych stosuje te same bajery co konkurencja?
Nie wszystkie, chociaż jest postęp. Model f-my ESU zdaje się góruje nad PIKO.

Jest seria PIKO "Expert Plus", w której rozwijają nowinki techniczne - ale to będzie ich decyzja, czy i kiedy model z tego segmentu trafi na nasz rynek. Poza wagonem pomiarowym, którego "polski" wypust rozłożył mnie na dywanie ze śmiechu, a drgającymi kończynami zrobiłem taki wiatr, że odpadała farba z sufitu :ROFL:

Czy Piko w tym konkretnym modelu, przeznaczonym na rynek niemiecki, zrobiła sprężynujące zderzaki?
PIKO doskonale wie, że można zrobić sprężynujące zderzaki, oświetlenie serwisowe, otwierane drzwi itd itp. - ale czy będzie to stosowane w modelach PKP, zależy już tylko od nich.

Pamiętajmy, że jak każdy biznes, działają pod presją kosztów. A wyliczenie, czy zrobienie czegoś droższego zwróci im się, należy już wyłącznie do nich. My przecież nie zagwarantujemy sprzedaży droższego modelu, prawda? A jednak jesteśmy klientem o mniejszej sile nabywczej; do tego ekonomia kraju właśnie się chwieje... Kolega pewno widział, ile tu było dyskusji o nowych cenach :D


W ogóle, my tu nie jesteśmy partnerem dla PIKO, a jedynie grupą ok. 35 nabywców, czyli w liczbie < 10% typowego wypustu (a przecież nie każdy kupuje każdy model). Partnerem bylibyśmy, gdybyśmy dali im dokładne plany i zdjęcia jakiegoś pojazdu, zaoferowali obmierzenie go, porównanie kolorów z paletą itp itd. Albo gdybyśmy zamówili partię 500 modeli z jakiegoś "wariantu formy".

Może dalsze kroki powinny właśnie wyglądać w ten sposób, że podamy im dane do zrobienia modelu. Choćby wariant / egzemplarz już istniejącej formy. Ale to już wymaga większego wysiłku, wiedzy, dostępu do informacji... Wtedy bylibyśmy partnerami, bo przecież na tej zasadzie modele powstają.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Czy Piko w tym konkretnym modelu, przeznaczonym na rynek niemiecki, zrobiła sprężynujące zderzaki? Jeżeli tak to może by dodać punkt o tym?
Nie znam żadnego modelu Piko ze sprężynującymi zderzakami, a już z pewnością BR 78 w żadnej wersji takich zderzaków nie ma.
Czy w pierwowzorze, było stosowane warsztatowe podświetlenie podwozia? Jeżeli tak czy Piko w modelu niemieckim to zrobiło? Jeżeli tak, to też dodałbym punkt o tym.
Podobnie, jak wyżej, BR 78 w żadnej wersji nie ma oświetlenia podwozia. Co to w ogóle za idiotyczne przypuszczenie, że wersja PKP miałaby być celowo pozbawiona czegoś, co jest w innych wersjach? Każdy producent stara się wykorzystać raz opracowany model do produkowania jak największej liczby wersji, różniących się jak najmniejszą liczbą szczegółów. Od razu uprzedzę pytanie o różny odcień białych świateł (reflektorów i oświetlenia budki) - moim zdaniem to przypadek, być może akurat trafiła się taka partia LED-ów, a ktoś nie zwrócił na to uwagi. Innego wytłumaczenia nie widzę, bo koszt jest taki sam - chyba, że ktoś złośliwie założył gorsze do modeli PKP - ale takie spiskowe teorie są dla mnie po prostu śmieszne.

Takie "patriotyczne" uniesienie już bardziej mogłoby od biedy być uzasadnione przy porównywaniu modeli taboru polskiej konstrukcji (jak EU07, czy SP54) z modelami taboru innych kolei, ale porównywanie modeli różnych wersji tej samej lokomotywy, zwłaszcza, w elementach, które w prawdziwej lokomotywie są takie same, niezależnie od wersji, wydaje mi się całkowicie bez sensu.
czy Piko w swoich produktach parowozowych stosuje te same bajery co konkurencja?
Różne firmy stosują różne bajery. Piko nie ma (jak dotąd) ambicji produkowania modeli z najwyższej półki.
Model f-my ESU zdaje się góruje nad PIKO.
Nie "zdaje się", a z pewnością. W dziedzinie elektronicznych bajerów (choć nie tylko pod tym względem) modele ESU to naprawdę najwyższa półka i porównanie Piko akurat z ESU nie wydaje mi się trafne. Ale kto wie, może w przyszłości Piko podejmie rękawicę i zmierzy się z najlepszymi?
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
1.950 133 7
Wiem, ze podpisujemy list teraz, ale mamdwa konczace pytania dot. listu, przyslowiowe 'last minute':
1. List obecnie nie ma tytulu. Proponuje nadac mu tytul w stylu "Informacja zwrotna dot. modelu Piko OKo1-12" - jak np tytul tego watku. List z tytulem znacznie lepiej jest rozpoznawany.
2. Dla przejrzystosci tej korespondencji, skupilbym sie tylko na OKo1-12 w tym liscie. Zatem moim zdaniem, niepotrzebne sa dwa punkty na stronie 4, dotyczace lamp wykonanych dla ET22 i punkt dot. EN57. One troche wprowadzaja balagan. Poniewaz te punkty sa dobre, przenioslbym je na nowy, odrebny list posiwecony naszym zyczeniom itp.

Co Koledzy na to?

PS. Kolega Piotr poprawil juz czcionke - jest teraz ujednolicona, ktokolwiek podpisuje, zeby wiedzial. Wczesniej byla inna na dacie i nazwiskach.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.864 86 0
Generalnie masz rację co do tytułu... lepiej mieć jakiś.

Ale lekko połowa sygnatariuszy nie kupiła OKo1, nie jest nim zainteresowana, albo w ogóle nie zbiera tego segmentu produktów. Wycinanie kolejnych punktów (już wycięliśmy niektóre życzenia dot. EN57 i ktoś z chętnych nam odpadł) jeszcze bardziej ograniczy nam liczbę osób, które identyfikują się z tym listem.

A w kupie siła :D

Nie zakładam pisania dalszych listów, o ile PIKO nie da nam jakiegokolwiek sygnału, że otrzymało ten pierwszy.

Tytuł wątku był chyba trochę nieszczęśliwy - mam wrażenie, że część Kolegów mogła w ogóle nie wejść tutaj, widząc że chodzi o jeden konkretny model.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
List co do zasady nie ma tytułu. Natomiast może (przy pismach urzędowych powinien) mieć podany temat, w specjalnym wierszu pod danymi adresata. Można sobie poszukać w internecie wzorów pism urzędowych, żeby zobaczyć, jak to wygląda. Ale w piśmie od klientów do szefa firmy taki wiersz z tematem nie jest, moim zdaniem, konieczny.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
1.950 133 7
Moment! Jeszcze jest jedna rzecz. W tytule pism niemieckich zawsze stosuje sie taki zwrot grzecznosciowy:
"Sehr geehrter Herr Dr..........." To musi byc!

Jeszcze w naglowku, na samej gorze po lewej stronie powinno byc nadawca - nie wiem wpiszemy "Spolecznosc modelarska forum.modelarstwo.info" czy cos w tym stylu. Pod nadawca powinien byc odbiorca listu, z adresem Piko Sonnenberg.

I dopiero pod spodem "Sehr geehrter Herr Dr..........." i cala tresc listu.