• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
475 1 0
T11 (OKi1) były budowane na parę nasyconą jednak przynajmniej 18 maszyn przebudowano do 1925 roku na parę przegrzaną i na zdjęciu jest właśnie taki parowóz - ma suwaki okrągłe zamiast płaskich.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.762 41 4
Witam, czy ktoś ma kontakt z właścicielem zdjęcia?
Pozdrawiam Robert Kroma
[DOUBLEPOST=1474792888][/DOUBLEPOST]
Pracownicy parowozowni (Nakło nad Notecią), w tle parowozy. Lata 20 - 30 XX w. przed przeniesieniem siedziby DOKP z Gdańska do Torunia.
Od lewej stoją TKi3, Th4, Th4, TKi3, TKi3, Th4. Czy te oznaczenia sie zgadzają jak nie to prosze o porawki.
http://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=4428&sessionid=63cb36e4c16468011f7b525c25bf6720

Zobacz załącznik 231409
Witam, czy ktoś ma kontakt z właścicielem zdjęcia?
Pozdrawiam Robert Kroma
 
Parowóz jak parowóz, dużo ciekawszy jest ten wagon. Zdjęcie które wyjaśnia kolejną białą plamkę w historii międzywojennej trakcji motorowej. Szkoda tylko, że to raczej koniec, a nie początek stalowego piękna II RP...
 

adamwyt

Znany użytkownik
Reakcje
3.736 15 0
Pamiętacie jeszcze parowóz Tr20-106 (DRB 56 3767) ?? Jeśli nie, proponuję powrót do strony bodajże 7 niniejszego wątku. Oto bowiem ten sam parowóz w początkach swej pracy na polskiej kolei.

Zobacz załącznik 102887
Wcale nie drobiazg - przypuszczam, że to jest TKi1.
Może trochę pofantazjujemy.....
Tr20-106 wiem, że stacjonował na terenie DOKP Radom. Seria TKi1 - na terenie DOKP Lwów. Załóżmy, że Tr20 stacjonował w Skarżysku a TKi1 w Przeworsku i te maszyny mogły się spotkać w Rozwadowie.
Dlaczego zakładam, że 106 jest ze Skarżyska - już wyjaśniam. Na zdjęciu, które wcześniej zamieścił Szanowny Piaskowy widać, że parowóz ma nowy kocioł. Znam jakieś tam zdjęcia ze Skarżyska, na których widać zbombardowaną parowozownię i mocno uszkodzony Tr20. Może to ten?
A zresztą .... niech się weźmie do roboty Naczelny Detektyw niejaki Sherlock Ho ..., Sherlock Hoart oczywiście!.;)

Taki mały powrót do tematu z 23 strony z 2013roku. Szukając zdjęć z Rozwadowa przez przypadek natknąłem się na ten wątek. Myślę że na podstawie zdjęć jestem w stanie potwierdzić że to był właśnie Rozwadów a Lokomotywa w tle to TKi1


To jest zdjęcię zamieszczone przez kolegę Piaskowego w tym właśnie temacie w 2013r

rozwadów tr20 i tki1.jpg


Budowa parowozowni 1887r. Zdjęcie pochodzi ze strony Sekcja Rozwadów http://swr.podkarpackakolej.net/spec/historia Przy okazji polecam zaglądnąć na tą stronę. Jest tam kilka naprawdę ciekawych zdjęć.

Wyraźnie widoczny charakterystyczny kawałek muru.

1885 około Rozwadów dworzec  szopa.jpg


I na koniec zdjęcie z NAC

1940 rozwadow TKi1-9.jpg


Oryginalny opis:

Opis obrazu: Zamarznięty parowóz TKi 1 z tabliczką PKP i polskim godłem.
Data wydarzenia: 1940-02
Miejsce: Rozwadów
Osoby widoczne:
Osoby niewidoczne:
Hasła przedmiotowe: godło, koleje,
Inne nazwy własne: parowóz TKi 1,
Zakład fotograficzny:
Autor: Girwert
Zespół: Wydawnictwo Prasowe Kraków-Warszawa
Sygnatura: 2-7519
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Różnica.jpg
Myślę że na podstawie zdjęć jestem w stanie potwierdzić że to był właśnie Rozwadów a Lokomotywa w tle to TKi1
Szkoda, że zatrzymałeś się na stronie 23. Gdybyś czytał dalej to zapewne doczytałbyś się, że jest to pomyłka. (str.40)
http://forum.modelarstwo.info/threads/ii-epoka-pkp-początki-stalowego-piękna-rp.14882/page-40

Natomiast parowozownia ze zdjęcia z Tr20 i parowozownia w Rozwadowie to moim zdaniem dwa różne budynki. :(
 
Ostatnio edytowane:

adamwyt

Znany użytkownik
Reakcje
3.736 15 0
Zobacz załącznik 426259
Szkoda, że zatrzymałeś się na stronie 23. Gdybyś czytał dalej to zapewne doczytałbyś się, że jest to pomyłka. (str.40)
http://forum.modelarstwo.info/threads/ii-epoka-pkp-początki-stalowego-piękna-rp.14882/page-40

Natomiast parowozownia ze zdjęcia z Tr20 i parowozownia w Rozwadowie to moim zdaniem dwa różne budynki. :(
Tak masz w 100% rację. Umknął mi jeszcze jeden fakt:( Ta wybudowana w 1885r parowozownia została zniszczona na początku I wojny światowej i w 1914r wyglądała tak:

http://stalowa_wola.fotopolska.eu/403278,foto.html
zniszczona_403278.jpg


Po I wojnie światowej została odbudowana ale nie mam pojęcia w którym dokładnie roku. Na pewno przed wybuchem II wojny światowej, bo wtedy wszystko zostało przeniesione do nowej dużej parowozowni wybudowanej w czasie okupacji. Natomiast w starym budynku miała siedzibę wagonownia aż do czasów współczesnych kiedy z powrotem stała się lokomotywownią. Niestety nie znalazłem żadnych zdjęć z okresu międzywojennego, jedynie współczesne. Nie wiem jak zmieniał się jej wygląd na przestrzeni lat. Kąt dachu bardziej przypomina ten że zdjęcia Tr20 ale to już tylko takie moje domysły. Szkoda że jednak nie udało mi się rozwiązać zagadki i potwierdzić lokalizacji.

Zdjęcie że strony http://swr.podkarpackakolej.net/archiwum/2013-10/2
Żółty budynek za elektrowozem
rozwadów w_181-100-9.jpg
 

Podobne wątki