• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

Darek1957

Znany użytkownik
Reakcje
1.427 0 0
Oczywiście, że to jest mur. Widoczne są krawędzie dachu budynku, jakby były przedłużeniem daszku wywietrznika. Ale w rzeczywistości wywietrznik jest dosyć wąski tak jak pokazujesz białymi strzałkami.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0

Groch

Znany użytkownik
Reakcje
689 1 0
Dziękuję za linki. Przeglądając "Wolne Forum Gdańsk" zauważyłem że istnieją dwa różne ujęcia z Kartuz - pierwsze od lewej to fragment ze wspomnianego forum, drugi to 100% skanu wklejonego przeze mnie:

Kartuzy 1939.jpg


Widoczna w tle parowa maszyna "na polskich blachach" to...?
 

Groch

Znany użytkownik
Reakcje
689 1 0
Bingo! Podlinkowane zdjęcie pt. "Sieradz-Łosiniec 1939" zawiera błąd w nazwie - powinno być Łosieniec. Precyzyjniej jest to odcinek Smardzew - Sieradz i mosty nad rzeką/rzeczką Myją (Myja). Biegnąca równolegle do linii kolejowej droga lub ulica nosi obecnie nazwę Polskiej Organizacji Wojskowej.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Widoczna w tle parowa maszyna "na polskich blachach" to...?
Pewien szczegół konstrukcji pozwala na zidentyfikowanie serii tego parowozu. Moim zdaniem jest to Ti4 albo ...Ti3 z jakimś składem wojskowym. Ale tego moja wiedza nie sięga. Nie wiem czy jakiś polski pociąg pancerny (oprócz "Smoka"} działał w tym rejonie. Z tego tylko powodu przypuszczam, że jest to Ti4 dawny pruski G5.4.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.062 25 2
Widoczny kocioł z kominem na dwukołowym wózku i w tle parowóz.
Ten parowóz to maszyna serii TKi3, i niech nikogo nie zmyli ten "kołpak" zaraz za kominem a'la Graffenstanden - to czapa zimowa tego pierwszego lotnika. Na drugim zdjęciu można by tę serię odczytać, jak i numer tego parowozu (PKP-A), ale ...
ale ten sam lotczik zasłonił te szczegóły swą d...ą, coś a'la cenzura powojenna.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.463 58 3
Zdjęcie jak najbardziej pasuje do tego wątka.
Jest wyjątkowe, bo przedstawia oba typy tej "luxtorpedy", ten egzemplarz po lewej stronie SAx 90 064, to jest produkt Chrzanowski, natomiast wagon po prawej stronie jest oryginalny Austro-Deimler.
Przykładowe różnice do łatwego rozpoznania:
- wagony motorowe polskiej produkcji miały dodatkowo małe okienka nad czołowymi oknami oraz chwyty powietrza w boku dachu.
- wagon motorowy produkcji austriackiej nie miał w/w detali, a dodatkowo posiadał kanciaste brzegi czołowe pudła po bokach reflektorów.

Trochę głupio poprawiać Prezesa, ale jest to niemożliwe - wagon 90 064 był bowiem produkcji WSABP(ZO)/LRL i nie mógł pochodzić z Chrzanowa. Ten ze zdjęcia to najpewniej 90 084, co ciekawe jego inne ujęcie z tego okresu gości już na forum dzięki Szwedowi1978 http://forum.modelarstwo.info/attachments/1939-lux-torpeda-jpg.169911/

Dobra panowie a wtedy z tego zdjecia z NAC https://audiovis.nac.gov.pl/obraz/80348/a165ec46aa8988e00583c3464f6f6892/
Lux torpedy po bokach zdjęcia to tabor z WSABP a ta pośrodku to tabor wykonany zw Fabloku?
Ciekawe co to za mistrzu na drugim planie ? (ten kwadratowy)
Wrzesień 1938 kraków.jpg
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.062 25 2
Dobra panowie a wtedy z tego zdjecia z NAC https://audiovis.nac.gov.pl/obraz/80348/a165ec46aa8988e00583c3464f6f6892/
Lux torpedy po bokach zdjęcia to tabor z WSABP a ta pośrodku to tabor wykonany zw Fabloku?
Nie, jest dokładnie odwrotnie !
W wątku o spalinowo-elektrycznym taborze już wyjaśniłem, że odpowiedziałem jedynie "spontanicznie" na post Kolegi wa1aw, sądząc że odczytał prawidłowo numer tego wagonu motorowego.
Odczyt był niepoprawny, powinno być SAx 90 084 i wtedy wszystko jest OK.
Reasumując: po bokach to produkty z Chrzanowa, natomiast w środku stoi ten 90 080 od Austro-Deimlera.
Widać tu dodatkowe elementy różniące oba produkty: na dachu w polskich są obrotowe wentylatory, ten austriacki ma wyloty kominkowe.
Co stoi na "czwartym" planie ... nie wiem, ale wygląda bardzo "kanciasto", ciekawe.
 

Podobne wątki