• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

JoncaA

Aktywny użytkownik
Reakcje
59 0 0

JoncaA

Aktywny użytkownik
Reakcje
59 0 0
Nie koniec głupich pytań. Dziwne mi się wydaje oznaczenie, ale może tylko mnie.
KKz.jpg


Na burcie wagonu jest seria KKz (!) i 4-cyfrowy numer 8668 (!), ale też i orzełek i symbol PKP, więc dowodnie był w ewidencji PKP ( jak zresztą i inne wagony w dyspozycji wojska). Zdjęcie chyba z 1928 roku.
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
Koledze chodzi raczej o to, że zdjęcie wykonano jakoby w 1925... ale mi się to nie widzi, stosunkowo młody parowóz nie byłby wówczas w tak żałosnej kondycji. Obstawiałbym, że foto wykonano za okupacji, albo nawet tuż po wojnie, najpewniej gdzieś w Austrii.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
.....albo nawet tuż po wojnie, najpewniej gdzieś w Austrii.
Oczywiście, zdjęcie zostało wykonane po wojnie w Austrii. Parowóz powrócił do Polski w 1947 r. i najprawdopodobniej nie został uruchomiony gdyż w dniu 10.10.1947 podjęta została decyzja o jego kasacji.
Ciekawe zdjęcie, gdyż widać na nim, że przenumerowanie z PKP A na DR zostało tylko dokonane papierowo. Przedwojenny Pd14-3 otrzymał nr 13 151''.
Pierwotny numer 13 151 był najprawdopodobniej przeznaczony w roku 1923 dla któregoś parowozu serii S3. W tym roku na kolejach DR pozostało jeszcze około 450 tych maszyn z 1027 wyprodukowanych, oczywiście nie licząc tych poza granicami Niemiec.
W/g następnego przenumerowania (Umzeichnungsplan) z roku 1925 na stanie DR jest już tylko 28 parowozów serii S3, które też niebawem wycofano z ruchu. Ponownie pod szyldem DR parowozy serii S3 znalazły się po 1939 roku.
 
W

wa1aw

Gość
do tego ciasteczka dorzucę wisienkę, wspólny element to Pm36-1 z powybijanymi szybami w budce od niemieckich pocisków
W temacie Wagonowy hyde park (dla konstrukcji sprzed 1945 roku na PKP) poruszałem problematykę wagonów sanitarnych Mhx. Jak Kolega wie, są to wagony, które tworzyły w 1939 skład razem z parowozem Pm36. Dzięki zdjęciu Pm-36 2.jpg wzbogaciłem swoje zbiory o nieznaną mi dotąd część składu sanitarnego. Czy Kolega dysponuje jeszcze jakimś dodatkowym zdjęciem tego lub innego pociągu zestawionego z wagonów Mhx? Może ewentualnie znajdzie się zdjęcie o lepszej rozdzielczości?
Będę wdzięczny za każdą pomoc. Pozdrawiam.

PS. Gromadzony materiał ikonograficzny ma posłużyć do przygotowania wspólnie z innym użytkownikiem tego forum artykułu o polskich składach sanitarnych.
[DOUBLEPOST=1439390865,1439389068][/DOUBLEPOST]
http://nick.mobile.salon24.pl/404132,ii-rp-stolpce-kolosowo-niegorieloje-punkt-wymiany-szpiegow

5.53 rano. Pośpieszny pociąg N3 Moskwa-Stołpce odjeżdża z sowieckiego punktu granicznego. Fot. John Philips dla czasopisma 'Life', 1938 r
Zabudowa za bramą Sowiecka osada przygraniczna koło Kołosowa
Zobacz załącznik 261443 Zobacz załącznik 261444
W uzupełnieniu opublikowanych fotografii z granicy z "radzieckimi towarzyszami" dorzucę jeszcze jedną (chyba z 1939 roku).

PS. Jestem pod wrażeniem zdjęć zamieszczanych przez Kolegę.

Grenze Russland Polen alte Gebäude Schild Bahnlinie.jpg
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.470 58 3

Podobne wątki